xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
384
162
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)
macnyt  /  forum  /  emne
Valg af iPad
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)


173

6
21. oktober 2024 @ 14:30
Novice

Jeg er godt nok meget i tvivl om jeg skal vælge den nye 11" iPad Pro M4. Jeg har en 16" MacBook Pro M1 Max, som jeg bruger meget flittigt der hjemme, men pga. størrelsen fungerer den mere eller mindre som en stationær efterhånden. Jeg er ved at være træt af at slæbe rundt på den.

Den nye iPad vil blive brugt til YouTube, mails, surfing på nettet, sociale medier osv. Men den vil også engang i mellem blive brugt til billedredigering og lidt videosjov. Jeg foretrækker redigering på min MacBook Pro med mine eksterne skærme, men når jeg er på farten er det meget lækkert med en iPad, der er lidt større en min iPhone.

Til mit beskrevne forbrug, kan man vel argumentere for, at en mindre iPad også kan gøre det. Men jeg har altid haft en svaghed for at købe det bedste NU, for ikke at fortryde senere, så spilde penge på at sælge, for så at bruge penge igen på at købe min første indskydelse. Men jeg skal jo også tænke rationelt.
Man kan dog argumentere for, hvis jeg køber en iPad Pro 11" M4 nu, så har jeg iPad i mange år, og derved skal jeg ikke skifte om et par år, hvis jeg køber en ældre model.

I kan godt fornemme, at jeg er ved at skrive mig selv varm til at købe?

Men sådan helt seriøst, hvad havde I så selv gjort?

Jeg har, som nævnt,en MacBook Pro, så jeg er ikke ude efter en mindre MacBook. Og iPad Pro 13" er for stor.

  7
0
  209

61

14
22. oktober 2024 @ 09:33
Novice

Hej…det virker som om du allerede har besluttet dig…så køb den dog og få den fantastiske skærm, face ID
og ro i sjælen.

På den anden side…en Air har trods alt en M2, tror ikke du vil opleve den store forskel i performance, og
så kunne du jo invitere konen eller kæresten på et godt kro ophold for de 3000 kroner du sparer…

Held og lykke med beslutningen…

Mvh



8645

207
22. oktober 2024 @ 10:24
Poseidon

jeg kan ikke forstå hvorfor du vil have en iPad? Umiddelbart lyder det langt mere som om du burde genoverveje dit setup, og så få en Mac Mini og en Macbook Air.  Jeg ved du skriver du ikke vil have en mindre Macbook, men jeg kan virkelig ikke se ideen i det, hvis du alligevel ikke gider slæbe din MBP rundt pga. den er for stor.

En iPad er en lækker maskine, men den er bare ikke sjov at lave rigtigt arbejde på, som ikke er tekst, IMHO. Jeg tror du hurtigt vil køre død i at lave seriøs billede- og videoredigering på den. Så jeg vil klart anbefale du tester det af, inden du smider 8.000,- efter en, såfremt du ikke er vant til at gøre det på telefonen.

Der var engang en Mac...

173

6
22. oktober 2024 @ 10:54
Novice

Haha ja, du har helt ret. Den 11" M4 iPad Pro er virkelig lækker, og den skærm er jo for vild... Men...

Har man virkelig brug for den skærm på en iPad? Og er USB-C virkelig så vigtigt? Hmm...

Det rationelle valg vil jo være at gå med iPad Air M2 11" og så spare de 3.000 kr. men jeg synes virkelig, at det er svært.

Tak for dit indspark!


173

6
22. oktober 2024 @ 11:50
Novice
David Munch skrev:

jeg kan ikke forstå hvorfor du vil have en iPad? Umiddelbart lyder det langt mere som om du burde genoverveje dit setup, og så få en Mac Mini og en Macbook Air.  Jeg ved du skriver du ikke vil have en mindre Macbook, men jeg kan virkelig ikke se ideen i det, hvis du alligevel ikke gider slæbe din MBP rundt pga. den er for stor.

En iPad er en lækker maskine, men den er bare ikke sjov at lave rigtigt arbejde på, som ikke er tekst, IMHO. Jeg tror du hurtigt vil køre død i at lave seriøs billede- og videoredigering på den. Så jeg vil klart anbefale du tester det af, inden du smider 8.000,- efter en, såfremt du ikke er vant til at gøre det på telefonen.

Tak David - du har helt ret - det bedste valg vil jo nok være, at genoverveje mit setup. Sælge den 16" MacBook Pro og så skaffe en billigere MacBook Air og droppe den iPad.

Det virker bare lidt overskueligt, at skulle sælge det hele og starte for fra, men det kan jo være at den tid, som det lige koster mig for at sælge MacBook Pro, den er godt givet ud.

Jeg foretrækker 100% at sidde der hjemme foran mit skrivebord og redigere mine billeder og video, og gør jeg det på farten, er det aldrig dybt seriøst. Så kan godt være, at jeg skal kigge på en Mac Mini.

Dog virker det bare lidt skørt, at købe en Mac Mini nu, der kun har M2 Pro chip, gør det ikke?
En Mac Studio har også kun M2 Max.

Burde jeg ikke vente, til at der kommer nye?

Mac Studio med M2 Max fx har 32GB RAM, som jeg har i min MacBook Pro i dag. Jeg er lidt "bange" for at downgrade mig selv for meget.



61

14
22. oktober 2024 @ 13:36
Novice

Hej

Jeg ville ikke købe nu...indenfor de næste14 dage kommer der nye M4 macs...især den nye redesignede
Mac mini M4 bliver spændende.

Desuden lurer black fridag I horisonten...

Mvh



8645

207
22. oktober 2024 @ 14:01
Poseidon
SE0Master skrev:
Det virker bare lidt overskueligt, at skulle sælge det hele og starte for fra, men det kan jo være at den tid, som det lige koster mig for at sælge MacBook Pro, den er godt givet ud.

"Det hele" er vel bare en Macbook Pro?


Dog virker det bare lidt skørt, at købe en Mac Mini nu, der kun har M2 Pro chip, gør det ikke?

En base M2 ville være fint til dit behov, medmindre du encoder video i mange timevis. Og M4 modellen annonceres forventeligt inden november er ovre, og den er jo endnu bedre.


Mac Studio med M2 Max fx har 32GB RAM, som jeg har i min MacBook Pro i dag. Jeg er lidt "bange" for at downgrade mig selv for meget.

Så smid 32GB RAM i en M4 Mini? Men hvis du absolut vil have så megen RAM, så vil en Studio Max være bedre givet ud rent økonomisk. Dog er Studio 16 måneder gammel nu, men forventes først opdateret til WWDC i Juni.

Der var engang en Mac...

173

6
22. oktober 2024 @ 16:53
Novice

Hej med jer

Jeg afventer og ser opdateringen af Mac Mini M4. Jeg laver rigtig meget video- og billedredigering på min MacBook Pro M1Max i dag, og hvis Mac Mini skal ind og erstatte denne, så skal det spille Max. Jeg har i dag 32 GB RAM i min MacBook Pro, så skal ikke downgrade mig selv for meget.

Men når jeg tænker mig om, så vil en Mac Mini M4 + en billigere MacBook Air M2 måske nok være bedre givet ud end en iPad.

Tak for sparring og gode råd.