xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
383
161
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
DVD rip til hdd
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1445

23
17. oktober 2024 @ 09:38
Stormogul

Hej med jer, 

Jeg har en del originale dvd film jeg gerne vil kunne se igen, da jeg ikke kan finde dem på streaming tjenester og vil i den forbindelse gerne forevige dem på en hdd.

Jeg har tidligere brugt handbreak, men synes det er mega langsomt, og egentlig heller ikke den bedste kvalitet.
kan I anbefale noget brugbart? Det er ved at være 10 år siden jeg sidst har gjort mig i at rippe noget som helst, så måske det er bedre programmer på markedet.
det hele kommer til at forgå på en MacBook Pro fra 2011. 

  3
0
  68

8630

206
17. oktober 2024 @ 10:51
Poseidon

Handbrake er toppen af poppen. Du finder det ikke specielt hurtigere, med mindre du vil gå på kompromis med kvaliteten. Encoding tager bare lang tid. Og kvaliteten kan du jo indstille i programmet, det er dog absolut ikke brugervenligt, da det har så mange funktioner at tweake på.

Når nu det kun er DVD film, så kan du overveje at bruge MakeMKV. Så får du dem i fuld kvalitet, og det tager kun den tid det tager at læse DVD'en og skrive til den disken, så omkring 20-30 minutter alt efter længde, og du kan jo eventuelt købe en nyere hurtigt DVD-drev til små penge, for at optimere dit tidsforbrug. Til gengæld fylder filmene så også det de gjorde på DVD'n da den gemmer bits 1:1, så har man mange hundreder, så skal man jo have en lidt større disk.

Der var engang en Mac...

2892

383
PallMei (Skribent)
17. oktober 2024 @ 15:02
Bit kongen

Har ikke meget erfaring, men undersøg om din maskine har en intel processor der understøtter quicksync. Det er en hardware encoder indbygget i Intels integrerede GPU. Hvis den har og du kan finde en app der benytter den, så tror jeg ikke du kan opnå hurtigere encodning med din computer uanset app.


1445

23
I dag @ 05:17
Stormogul
David Munch skrev:

Handbrake er toppen af poppen. Du finder det ikke specielt hurtigere, med mindre du vil gå på kompromis med kvaliteten. Encoding tager bare lang tid. Og kvaliteten kan du jo indstille i programmet, det er dog absolut ikke brugervenligt, da det har så mange funktioner at tweake på.

Når nu det kun er DVD film, så kan du overveje at bruge MakeMKV. Så får du dem i fuld kvalitet, og det tager kun den tid det tager at læse DVD'en og skrive til den disken, så omkring 20-30 minutter alt efter længde, og du kan jo eventuelt købe en nyere hurtigt DVD-drev til små penge, for at optimere dit tidsforbrug. Til gengæld fylder filmene så også det de gjorde på DVD'n da den gemmer bits 1:1, så har man mange hundreder, så skal man jo have en lidt større disk.

Jeg må forsøge mig med handbreak igen, der er også kun tale om et par stykker af gangen. Så må jeg tage de andre over tid. Tak for dit svar :-)