Hej med jer,
Jeg har en del originale dvd film jeg gerne vil kunne se igen, da jeg ikke kan finde dem på streaming tjenester og vil i den forbindelse gerne forevige dem på en hdd.
Jeg har tidligere brugt handbreak, men synes det er mega langsomt, og egentlig heller ikke den bedste kvalitet.
kan I anbefale noget brugbart? Det er ved at være 10 år siden jeg sidst har gjort mig i at rippe noget som helst, så måske det er bedre programmer på markedet.
det hele kommer til at forgå på en MacBook Pro fra 2011.
Handbrake er toppen af poppen. Du finder det ikke specielt hurtigere, med mindre du vil gå på kompromis med kvaliteten. Encoding tager bare lang tid. Og kvaliteten kan du jo indstille i programmet, det er dog absolut ikke brugervenligt, da det har så mange funktioner at tweake på.
Når nu det kun er DVD film, så kan du overveje at bruge MakeMKV. Så får du dem i fuld kvalitet, og det tager kun den tid det tager at læse DVD'en og skrive til den disken, så omkring 20-30 minutter alt efter længde, og du kan jo eventuelt købe en nyere hurtigt DVD-drev til små penge, for at optimere dit tidsforbrug. Til gengæld fylder filmene så også det de gjorde på DVD'n da den gemmer bits 1:1, så har man mange hundreder, så skal man jo have en lidt større disk.
Har ikke meget erfaring, men undersøg om din maskine har en intel processor der understøtter quicksync. Det er en hardware encoder indbygget i Intels integrerede GPU. Hvis den har og du kan finde en app der benytter den, så tror jeg ikke du kan opnå hurtigere encodning med din computer uanset app.
David Munch skrev:Handbrake er toppen af poppen. Du finder det ikke specielt hurtigere, med mindre du vil gå på kompromis med kvaliteten. Encoding tager bare lang tid. Og kvaliteten kan du jo indstille i programmet, det er dog absolut ikke brugervenligt, da det har så mange funktioner at tweake på.
Når nu det kun er DVD film, så kan du overveje at bruge MakeMKV. Så får du dem i fuld kvalitet, og det tager kun den tid det tager at læse DVD'en og skrive til den disken, så omkring 20-30 minutter alt efter længde, og du kan jo eventuelt købe en nyere hurtigt DVD-drev til små penge, for at optimere dit tidsforbrug. Til gengæld fylder filmene så også det de gjorde på DVD'n da den gemmer bits 1:1, så har man mange hundreder, så skal man jo have en lidt større disk.
Jeg må forsøge mig med handbreak igen, der er også kun tale om et par stykker af gangen. Så må jeg tage de andre over tid. Tak for dit svar :-)
Jeg har god erfaring med (betalt) UniConcverter . Det er noget siden jeg sidst rippede, men det er noget med ca. 1/4 af filmens spilletid for en ripning. Og så kan UniConverter så meget andet.