xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
399
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Docking station, har I i kan anbefale?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)

135

4
17. oktober 2024 @ 07:35
Novice

Jeg skal have fat på en "docking" station med mulighed for at blive fodret med strøm og gerne ethernet stik og gerne 4 usb c stik, har nogle af jer en dockingstation som I kan anbefale?

Bsl
  21
1
  506

567

10
25. oktober 2024 @ 06:26
Kaptajn

Jeg har denne her og kan anbefale den

https://stjernholmco.dk/shop/242-docking-stationer/49217-owc-11-port-thunderbolt-4-dock/?gad_source=1&gbraid=0AAAAAoRIZAgWNRw2P_m4YsL_rPhbdpOb3&gclid=EAIaIQobChMIztr54deoiQMVD66DBx37bArFEAQYBCABEgKjd_D_BwE

2332

164
26. oktober 2024 @ 08:27
ASCII jonglør

Også jeg leder efter en dockingstation som beskrevet af trådstarter - og dit bud på en sådan ser faktisk rigtig interessant ud.

Blev dog opmærksom på, at prisen på kr. 1.964 er ekskl. moms, hvilket betyder, at den kommer op på kr. 2.455 plus forsendelse - hvilket jeg synes er for dyrt.

Tyske Amazon.de har den imidlertid til kr. 1.980 inkl. forsendelse - check den her, hvor der også er flere informative fotos af fx porte og strømforsyning - sidstnævnte ser ud til at være en ordentlig møghund   

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2892

399
PallMei (Skribent)
26. oktober 2024 @ 08:35
Bit kongen
Factory skrev:

Også jeg leder efter en dockingstation som beskrevet af trådstarter - og dit bud på en sådan ser faktisk rigtig interessant ud.

Blev dog opmærksom på, at prisen på kr. 1.964 er ekskl. moms, hvilket betyder, at den kommer op på kr. 2.455 - hvilket jeg synes er for dyrt.

Tyske Amazon.de har den imidlertid til kr. 1.980 inkl. forsendelse - check den her, hvor der også er flere fotos bl.a. af strømforsyningen.

Den kan fås for næsten det samme inklusiv moms på pricerunner. 

https://www.pricerunner.dk/pl/569-3202791561/Computertilbehoer/OWC-Thunderbolt-4-Dock-11Port-Sammenlign-Priser 

2332

164
26. oktober 2024 @ 08:43
ASCII jonglør

Jeps - kr. 102 dyrere. Hvilket bringer bedstemors råd frem i erindringen: “Pas på de små penge, så kommer de store af sig selv” - hvilket naturligvis henviser til at udvikle økonomisk bevidsthed, og ikke en opfordring til at blive nærig. 

2892

399
PallMei (Skribent)
26. oktober 2024 @ 09:05
Bit kongen
Factory skrev:

Jeps - kr. 102 dyrere. Hvilket bringer bedstemors råd frem i erindringen: “Pas på de små penge, så kommer de store af sig selv” - hvilket naturligvis henviser til at udvikle økonomisk bevidsthed, og ikke en opfordring til at blive nærig. 

Jeg får det nu til 80kr. (1964-2044)

Lidt "sjovt" hos AVExperten som har den til 2044 faldt jeg over min egen thunderbolt 3 dock til ikke mindre 4425 😮

https://www.avxperten.dk/thunderbolt-dock/lenovo-thinkpad-thunderbolt-3-dock-230w-hdmi-dp.asp

Thunderbolt 4 udgaven koster væsentlig mindre:

https://www.avxperten.dk/thunderbolt-dock/lenovo-thinkpad-universal-thunderbolt-4-dock-usb-hdmi-dp-3-5mm.asp#

Gav under 500kr på aliexpress og den virker fint, men vil ikke anbefale den, fordi den er gearet til Lenovo og Windows. Strømstikket er også lenovo specifikt og jeg købte en udgave uden medfølgende strømforsyning, men var så forudseende at købe en usb-c adaper. Jeg bruger den dog ikke, fordi jeg efterfølgende købte en brugt iMac Pro som stationær og den mangler ikke porte.

Den har heller ikke alle de usb-c porte OP efterlyser. Kan dog løses med adapter og alle usb-a portene er 10gbps.

2332

164
26. oktober 2024 @ 09:15
ASCII jonglør

Glad for at høre, at varen fra Aliexpress fungerer. Selv tør jeg ikke handle hos dem, har dårlige erfaringer med de billige kinesiske kopivarer - for slet ikke at tale om muligheden for skjult indbygget kinesisk overvågning i elektronik. 

2892

399
PallMei (Skribent)
26. oktober 2024 @ 11:00
Bit kongen
Factory skrev:

Glad for at høre, at varen fra Aliexpress fungerer. Selv tør jeg ikke handle hos dem, har dårlige erfaringer med de billige kinesiske kopivarer - for slet ikke at tale om muligheden for skjult indbygget kinesisk overvågning i elektronik. 

Jeg praler heller ikke med at handle der eller linker til den. Jeg køber heller ikke tøj eller plastik skrald der. Jeg handler primært reservedele og elektronik som ikke er let tilgængelig herhjemme. Jeg købte så den her, fordi min imac stod af og jeg købte elektronik der kunne konvertere den til monitor og skulle også bruge en dock i samme ombæring til at tilslutte min MBA M1 til skærmen og eksterne drev. Kvaliteten fejler ikke noget og jeg tjekkede youtube for at sikre at den ville virke. Selv om de har dækket logoet på annoncen, så er det den ægte Thinkpad dock vare de har sendt (opdaterede firmwaren med Lenovos software under bootcamp).

567

10
27. oktober 2024 @ 19:13
Kaptajn

PallMei

Jeg læser du har købt på Aliexpress. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad man bliver bonet af told, moms  etc når man køber der?

Jeg har en nemlig gammel MacBook Pro 15" fra 2011 som står og samler støv. Jeg overvejer at købe et nyt batteri netop på Aliexpress så jeg kan bruge den på rejser/ sommerhus etc. . Så det skal være billigt. 

2892

399
PallMei (Skribent)
27. oktober 2024 @ 20:15
Bit kongen
Ketilbjorn Jonsen skrev:

PallMei

Jeg læser du har købt på Aliexpress. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad man bliver bonet af told, moms  etc når man køber der?

Jeg har en nemlig gammel MacBook Pro 15" fra 2011 som står og samler støv. Jeg overvejer at købe et nyt batteri netop på Aliexpress så jeg kan bruge den på rejser/ sommerhus etc. . Så det skal være billigt. 

Ingen told, så længe du holder dig under 1150,-kr

https://toldst.dk/borger/internethandel/internethandel-uden-for-eu 

Men spørgsmålet er hvor længe det vare. 

4696

420
27. oktober 2024 @ 22:23
FPU
PallMei skrev:
Ketilbjorn Jonsen skrev:

PallMei

Mange sites uden for EU har mulighed for valg af shipping til Danmark fra et land inden for EU, f.eks. fra Polen.

Dermed skal der ikke betales dansk misundelses-told på importerede varer uanset beløbet.

Spirituel Maskine

2892

399
PallMei (Skribent)
28. oktober 2024 @ 06:45
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:
PallMei skrev:
Ketilbjorn Jonsen skrev:

PallMei

Mange sites uden for EU har mulighed for valg af shipping til Danmark fra et land inden for EU, f.eks. fra Polen.

Dermed skal der ikke betales dansk misundelses-told på importerede varer uanset beløbet.

Så vidt jeg ved er den en europæisk grænse og hvis det sendes fra et lager i EU plus prisen er over grænsen, så er prisen også opjusteret med toldbeløbet. Den væsentligste fordel er hurtigere leveringstid. Det er dog ikke noget jeg har erfaring med, fordi jeg altid har holdt mig under.

567

10
28. oktober 2024 @ 11:18
Kaptajn
PallMei skrev:
Ketilbjorn Jonsen skrev:

PallMei

Tak for info.. så næste spørgsmål. Hvad tager så PostNord eller GLS eller andre så sig betalt for at toldbehandle en vare ? I det her tilfælde et batteri til 200 kr fra Aliexpress

567

10
28. oktober 2024 @ 11:19
Kaptajn
PallMei skrev:
Ketilbjorn Jonsen skrev:

PallMei

Tak for info.. så næste spørgsmål. Hvad tager så PostNord eller GLS eller andre så sig betalt for at toldbehandle en vare ? I det her tilfælde et batteri til 200 kr fra Aliexpress

4696

420
28. oktober 2024 @ 12:16
FPU
Ketilbjorn Jonsen skrev:
PallMei skrev:
Ketilbjorn Jonsen skrev:

PallMei

PostNords importgebyr er 160,- Kr.

Link: Klik.

Spirituel Maskine

2892

399
PallMei (Skribent)
28. oktober 2024 @ 13:14
Bit kongen
Ketilbjorn Jonsen skrev:
PallMei skrev:
Ketilbjorn Jonsen skrev:

PallMei

200kr medføre ikke told eller toldbehandling. Fragt betaler du på købs tidspunktet ligesom herhjemme. Men sendes den fra Kina med billig fragt, skal du have tålmodighed. 

2332

164
01. november 2024 @ 07:43
ASCII jonglør

Efter at have pløjet diverse tests for hubs til en MBA M2 igennem, fandt jeg kun ét, som understøtter mit gode gamle Apple SuperDrive (ihvertfald iflg. en enkelt anmeldelse)  - nemlig Corsair TBT200 Thunderbolt 4 Dock. Denne er dog ikke alene umanerlig dyr, men iflg. visse brugere på Amazon er der endda nogle gange tekniske problemer med denne hub.

Hvis den dog er eneste hub, hvori Apple SuperDrive kan bruges - så er den måske eneste mulighed. Prisen har dog afholdt mig til at bide i det sure økonomiske æble - så nu overvejer jeg faktisk, om jeg i stedet blot skal samle alle tilslutningsledningerne til min Mac med tape i et “tov”, der så kan krybe op på bordet og bruges efter behov…hmmm…

2892

399
PallMei (Skribent)
01. november 2024 @ 08:42
Bit kongen
Factory skrev:

Efter at have pløjet diverse tests for hubs til en MBA M2 igennem, fandt jeg kun ét, som understøtter mit gode gamle Apple SuperDrive (ihvertfald iflg. en enkelt anmeldelse)  - nemlig Corsair TBT200 Thunderbolt 4 Dock. Denne er dog ikke alene umanerlig dyr, men iflg. visse brugere på Amazon er der endda nogle gange tekniske problemer med denne hub.

Hvis den dog er eneste hub, hvori Apple SuperDrive kan bruges - så er den måske eneste mulighed. Prisen har dog afholdt mig til at bide i det sure økonomiske æble - så nu overvejer jeg faktisk, om jeg i stedet blot skal samle alle tilslutningsledningerne til min Mac med tape i et “tov”, der så kan krybe op på bordet og bruges efter behov…hmmm…

Det også top specs! indtil thunderbolt 5 docks kommer.

Skal ikke udtale mig Apple SuperDrive, men din maskine har "kun" thunderbolt 3 og der store penge at spare ved at vælge en thunderbolt 3 model.

2332

164
01. november 2024 @ 09:14
ASCII jonglør

Ja, den er go´  Der er blot den lille hage med prisen og nogle dårlige anmeldelsder ind imellem - samt at Corsairs support og kundeservice også får smæk rundt omkring - så det løber jo op   

Beklager i øvrigt den ufuldstændige signatur, for min MacBook Air M2 har svjv Thunderbolt 4, ihvertfald iflg. specs herunder. Signatur er rettet nu.

4696

420
01. november 2024 @ 10:04
FPU

Er det da så vigtigt med det SuperDrive?

Ja, jeg ved det, det er rigtigt pænt. Men der findes da alternativer, og sikkert også nogle med større kompatibilitet, så du får større valgfrihed m.h.t. dockingstations.

Spirituel Maskine

2892

399
PallMei (Skribent)
01. november 2024 @ 10:05
Bit kongen
Factory skrev:

Ja, den er go´  Der er blot den lille hage med prisen og nogle dårlige anmeldelsder ind imellem - samt at Corsairs support og kundeservice også får smæk rundt omkring - så det løber jo op   

Beklager i øvrigt den ufuldstændige signatur, for min MacBook Air M2 har svjv Thunderbolt 4, ihvertfald iflg. specs herunder. Signatur er rettet nu.

Nej, den har thunderbolt 3 OG USB 4

https://support.apple.com/da-dk/111867 

Men det er ikke fordi det har den store praktiske betydning, men Thunderbolt 4 kræver understøttelse af nogle ting som er frivilligt i thunderbolt 3. Der er noget med skærmsignaler Apple ikke understøtter og som sikkert er årsagen til at de ikke kan kalde dem thunderbolt 4 porte.

2332

164
01. november 2024 @ 10:30
ASCII jonglør

Du tager jo fuldstændig ret   - I stand corrected - og det var så den første bette ting, jeg lærte i dag.

Og ja, jeg havde pga. fremtidssikring blikket rettet 100% mod en Thunderbolt 4-hub. Det tror jeg stadig er en god idé. Hub'en vil nu - ihvertfald foreløbig - blive erstattet af et nærmest gratis stykke englehud...