Er der nogen med erfaringer de vil give videre i forhold til Apples ændring fra AppleID til Apple konto.
Jeg har prøvet at forstå noget af det og har en idé om at det er starten på noget nyt der introduceres senere.
Jeg er ikke rigtig stødt på noget om emnet. Jeg har lavet en skitse plan over Apples opbygning som jeg har benyttet til at forklare Apple universet. Muligvis skal den omgøres eller er blevet overflødig. Efterhånden er konfigureringen af familiedeling mm blevet en udfordring for de fleste familier og når man syns man har styr på det kommer der ændringer som er vigtigt at forstå For at undgå ulykker. Det værste jeg har udredet er en voksen som var kommet til at tildele sin ni-årrige søn administrator rollen. En spændende opgave som lykkedes uden tab af data eller rettigheder.
Min erfaring er at få startet korrekt op, men det er ikke let når man ikke har overblik i starten.
Jeg finder at Apples nye tiltag om Gendannelseskontakt og Arvekontakter som ekstrem vigtige, når man bruger systemerne fuldt ud.
Apple ID og Apple Konto er præcist det samme. Det er bare en navneændring.