xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
399
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
MapMyRun hjemmeside nede?.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)

496

19
09. oktober 2024 @ 14:06
Seniormedlem

De sidste par dage bliver hjemmesiden/mit log ind kun til en hvid side. det er både i Safari og Firefox og med OS 15.0.1 og 10.11.6. Appen virker fint på iPhone med iOs 18.0.1. Det må vel bare være hjemmesiden der er nede (jeg har brugt den i mange år og aldrig før haft problemer).

10
0
  268

76

1
09. oktober 2024 @ 17:00
Novice

Her er der ingen problemer....

496

19
09. oktober 2024 @ 18:12
Seniormedlem

Jeg har chattet med MMR - der var ingen direkte hjælp - de foreslog Chrome -> det samme, ingen hjemmeside. Ville bringe det videre i "systemet" hvorefter de spurgte om der var noget jeg ville ordre !!!!!. Jeg takkede nej.

4696

420
09. oktober 2024 @ 18:42
FPU
MichaelCorfitsen skrev:

De sidste par dage bliver hjemmesiden/mit log ind kun til en hvid side. det er både i Safari og Firefox og med OS 15.0.1 og 10.11.6. Appen virker fint på iPhone med iOs 18.0.1. Det må vel bare være hjemmesiden der er nede (jeg har brugt den i mange år og aldrig før haft problemer).

Prøv at gå ind i din browsers cookie-indstillinger og slet MMR's cookies.

Jeg har tilsvarende bøvl med f.eks. thansen, og af og til med min netbank.

Det sker som regel, når småkagerne er blevet for gamle; så er det ikke altid, at man får lov til at komme hele vejen hen til den dér pop-up, hvor man på ny vælger, hvor mange cookies, ens data må ligge i ske med.

Spirituel Maskine

496

19
09. oktober 2024 @ 22:53
Seniormedlem

Jeg har efter flere gange Ryd historik -> al historik stadig kun hvid skærm. det du nævner med MMR er det et specielt sted jeg skal slette disse?.

4696

420
10. oktober 2024 @ 09:06
FPU
MichaelCorfitsen skrev:

Jeg har efter flere gange Ryd historik -> al historik stadig kun hvid skærm. det du nævner med MMR er det et specielt sted jeg skal slette disse?.

Ja, du skal specifikt ind i dine browseres cookie-indstillinger og fjerne MapMyRide-cookierne manuelt.

Du kan naturligvis vælge at fjerne alle cookies på een gang, men så ryger bl.a. dit automatiske log-in på Macnyt og mange andre ting.

I Firefox foregår det her (på engelsk, sorry):

Menuen "Firefox" -> Preferences

Klik på "Privacy & Security" ude til venstre

Scroll ned til "Cookies and Site Data" og klik på "Manage Data" ude til højre

Klik på "Site" for at sortere alfabetisk

Scroll ned til "M" og find de relevante MMR-cookies

HiLite relevant(e) cookie(s) og klik på "Remove Selected"

Klik på "Save Changes", når du er færdig.

Du mister dit automatiske log-in til MMR-siden, så der skal du lige have fundet log-in og password frem igen.

I Safari er det (nok) her:

Safari-menu -> Preferences

Fanebladet "Privacy"

Klik på knappen "Manage Website Data"

Scroll ned til Map My Ride

Vælg cookien eller cookierne og klik på Remove og derefter på knappen "Done".

Og så kan du jo ved samme lejlighed løbe alle dine cookies igennem i begge browsere og så fjerne dem, som du helt sikkert ikke har lyst til at have liggende.

God jagt!

Spirituel Maskine

0

0
10. oktober 2024 @ 09:34
Suspenderet

Tak for svar. Som skrevet, jeg har valgt - flere gange - at fjerne alle kager (det er få faste sider jeg bruger, så jeg logger bare ind igen) men det har ikke hjulpe Safari, Firefox og Chrome bare en hvid side.

4696

420
10. oktober 2024 @ 11:52
FPU
hariiscarlos skrev:

Tak for svar. Som skrevet, jeg har valgt - flere gange - at fjerne alle kager (det er få faste sider jeg bruger, så jeg logger bare ind igen) men det har ikke hjulpe Safari, Firefox og Chrome bare en hvid side.

OK. Prøv at oprette en ny bruger med administratorrettigheder.

Log derefter ind på den nye konto og test, om problemet også er der.

Hvis det er, så log tilbage på din oprindelige konto og slet den nye konto.

Hvis problemet er forsvundet, så flyt alle dine dokumenter over fra den oprindelige konto, og husk at eksportere bookmarks fra alle browsere på den oprindelige konto og så importere dem i browserne på den nye konto. Når det hele så spiller, kan du slette den oprindelige konto.

Men inden du gør det, bør du gå alle dine browseres (eventuelle) plug-ins igennem for at se, om en af dem måske laver balladen, f.eks. en ad-blocker.

Og endelig er det jo også den ældste metode, som vi allesammen af og til glemmer, nemlig en genstart af Mac'en.

Spirituel Maskine

496

19
10. oktober 2024 @ 11:59
Seniormedlem

Jeg har genstartet og også kørt recover - intet har hjulpet. Men se lige min nye tråd "Noget underligt noget (fra tråd MapMyRun hjemmeside nede?.)".

Den med ny bruger er jeg ikke så glad for (jeg er ikke nogen ørn, og det lyder af noget der kan gå galt).

496

19
12. oktober 2024 @ 13:53
Seniormedlem

Nå - uden i øvrigt at foretage mig noget andet end at gå frem og tilbage på MMR-hjemmesiden og håbe, så begyndte det at dages. Først på min MBP 2011 OS 10.11.6 og først med Firefox og så med Safari. Jeg skulle genindlæse nogle gange, ændre lidt i adressen og logge på, slette historei etc., men siden begyndte at virke. På min iMac 2019 OS 15.0.1 var der stadig blank hjemmeside indtil i går eftermiddag - bingo alt OK. Hvad der ligger bag er en gåde, men skidt pyt, nu virker det. Tak for hjælp. 

4696

420
12. oktober 2024 @ 17:28
FPU
MichaelCorfitsen skrev:

Nå - uden i øvrigt at foretage mig noget andet end at gå frem og tilbage på MMR-hjemmesiden og håbe, så begyndte det at dages. Først på min MBP 2011 OS 10.11.6 og først med Firefox og så med Safari. Jeg skulle genindlæse nogle gange, ændre lidt i adressen og logge på, slette historei etc., men siden begyndte at virke. På min iMac 2019 OS 15.0.1 var der stadig blank hjemmeside indtil i går eftermiddag - bingo alt OK. Hvad der ligger bag er en gåde, men skidt pyt, nu virker det. Tak for hjælp. 

Havde en lignende oplevelse i Opera på YouTube omkring deres "Shorts" videoer:

Lige pludselig var det ikke muligt at læse kommentarerne; der stod blot "Comments are turned off", og så et link til "Learn more", når jeg klikkede på Comments-ikonen, også selvom der stod et antal kommentarer ud for ikonen . Skægt nok kunne jeg sagtens læse (og skrive) kommentarer ved de almindelige videoer.

Jeg skrev en bug-report til Opera, men fik aldrig svar. Til gengæld forsvandt problemet heldigvis af sig selv efter et par dage, men jeg har ingen anelse om, hvad der skete, eller hvorfor, i den periode, hvor det ikke virkede.

Spirituel Maskine