xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
379
161
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Word hjælp .~WRDxxxx hvor er den?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


472

19
03. oktober 2024 @ 17:43
Seniormedlem

Jeg har tilsyneladende lige mistet en times arbejde på et word-dokument. Når jeg gemmer dokumentet ved et navn og næste gang åbner og retter/ændre og gemmer bliver dokumentet til et .~WRDxxxx (x cifre) som er noget sikkerhedsnoget jeg aldrig har bedt om, og når jeg igen åbner dokumentet - det rigtige navn - så var der intet af mit arbejde gemt. Hvad f..... er det der sker, og hvordan kan jeg undgå det fremover? og ligger .~WRDxxxx et eller andet sted?. Jeg ser på nettet, at det er noget med temparary folder og så skulle .~WRDxxxx være der, men hvor (og hvorfor i det hele taget ikke bare lade mig gemme dokumentet i sit rigtige navn.

  2
0
  46

4690

415
03. oktober 2024 @ 18:43
FPU

Microsoft Office (og andre større software-pakker) har det med at placere underbiblioteker de mærkeligste steder, men et godt sted at begynde er i din brugers Biblioteks-mappe, altså den usynlige mappe, som du kun kan åbne ved at Alt-klikke i Finder's Gå-menu og vælge Bibliotek.

-Bed derefter om at få Bibliotek-vinduet vist på listeform (Kommando-2).

-Åbn Oversigtsvalg (Kommando-J)

-Hak af i Vis Omfang, og i Beregn alle størrelser.

-Luk Oversigtsvalg igen (Kommando-J).

-Klik på kolonnen med fil-størrelser i Bibliotek-vinduet.

-Klikker på "hatten" ude til højre, så spidsen vender nedad.

-Lad Finder tælle filerne sammen, så der er en værdi ud for alle mapper.

Application Support vil nu være en af de største mapper oog dermed oppe i toppen af Bibliotek-vinduet.

Herinde burde du kunne finde en Microsoft-mappe med underbiblioteker, hvoraf et af dem burde være temporary files, og dem kan du så gå igennem. Jeg anbefaler, at du arbejder på kopier, så dublér mappen (Kommando-D) eller Alt-træk den ud på skrivebordet. Når du så er færdig, skal du jo blot hive mappen i papirkurven.

Kig dog resten af Bibliotek-mappen igennem, nu hvor du alligevel er på besøg; måske ligger der flere Microsoft-mapper her.

Der er muligvis sket det, at Office er blevet forvirret af for mange overskrivninger. Det sker bare af og til, også for anden software. Løsningen er at lave en Save as… af og til og så starte forfra med at overskrive den ny fil, så at sige, og slette den gamle.

Din sidste times arbejde er nok gået tabt, men i min optik er det altså også en kende dristigt ikke at bede Megahard om at gemme ændringer i så lang tid.

Spirituel Maskine

472

19
03. oktober 2024 @ 19:17
Seniormedlem

Tusind tak for en præcis mulighed. Der var lidt gevinst under "Containers", men umiddelbart ikke noget der kunne bruges. Jeg mener jeg et par gange under arbejdet havde brugt Save as og overskrevet "originalen", men det korte af det lange er nok, at arbejdet er væk, og nu vil jeg bruge tiden på, om jeg kan genskabe mit skriv - og så sikre mit arbejde.

Men hvorfor kan man ikke bare få word til ved save at overskrive min fil - hvorfor denne tvang med .~WRDxxx filer.