Hej alle,
Min nye SSD disk kommer med MANGE fejl meddelser, når min Mac er på vågeblus, hvad pokker sker der lige, nogen der ved det? Alle disse meddeler er kommet fra jeg gik fra mac'en til jeg åbner den 3 timer senere.
Samme problem her for alle mine externe diske både SSD og alm. diske.
Og her troede at det kun var mig der havde det problem. 🤓
Men hvorfor det sker ved jeg ikke.
synes ikke at jeg har oplevet det tidligere.
Spændenden om nogen har et bud på udfordringen
Samme sker på min MBA M2 efter opdateringen til macOS 15, dog kun med eksterne diske…
jeg kører med macOS 13.6.5
Betina-05 skrev:jeg kører med macOS 13.6.5
Hvad er 2024 for et drev?
Når det sker er oplever jeg oftest at problemet er ledningen, eller stikket det sidder i.
ekstern SSD drev
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Betina-05 skrev:ekstern SSD drev
Sker det efter dvale eller mens du bruger computeren. Kan være ledningen har en løs forbindelse, eller at drevet kræver for meget strøm. Har selv et gammelt ssd jeg bruger til backup og den suger meget strøm og ryger af og til offline.
det er et helt nyt drev og det sker ved dvale
Betina-05 skrev:det er et helt nyt drev og det sker ved dvale
Det ville være meget nemmere, hvis du gav detaljer. Men prøv selv at søge på navnet af dit drev, evt. udgaven af macos, og fejlmeddelelsen. Ofte er der flere hits ved at søge på engelsk "macos disk not ejected properly notification".
Alternativt, kan du overveje et hjælpeværktøj som jettison:
Fik fat på en ny ledning og det løste problemet - dejligt ;-)
Tak for hjælpen
Hej igen,
nu har fundet ud af, at når mine enheder er forbundet med min MacBook via ekstern skærm, så komme problemet med at "disken ikke er skubbet rigtigt ud"
Så jeg skal have fat på en "docking" station med mulighed for at blive fodret med strøm og gerne ethernet stik og gerne 4 usb c stik, har nogle af jer en dockingstation som I kan anbefale?
Mine diske er tilsluttet en extern USB-3 HUB med power, og problemet er der stadig.
Betina-05 skrev:Den jettison app jeg tidligere linkede til tidligere, kan automatisk afmontere dem ved vågeblus. Du kan også hurtigt manuelt ejecte alle drev. F.eks. hvis du fjerner skærm tilslutningen uden at sætte computeren på vågeblus.Hej igen,
nu har fundet ud af, at når mine enheder er forbundet med min MacBook via ekstern skærm, så komme problemet med at "disken ikke er skubbet rigtigt ud"
Så jeg skal have fat på en "docking" station med mulighed for at blive fodret med strøm og gerne ethernet stik og gerne 4 usb c stik, har nogle af jer en dockingstation som I kan anbefale?