xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
378
161
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)
macnyt  /  forum  /  emne
Lyd ud iMac
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)



0
18. september 2024 @ 19:27

Hej

Har et spørgsmål: skal ud af min Mac med USB 3.2 type A og ind i min JBL processor med HDMI.
Kablet fra Mac´en og over til processoren er USB 3.2 type A, men hvordan får jeg det omsat til indgangen i processoren som har HDMI indgange?

Lige nu kører jeg optisk fra Mac´en, og kan “kun” opnå en opløsning på 24-bit/96 kHz. Så tænkte at opløsningen ville blive højrere ? Gennem USB/HDMI ?

  8
2
  102

2833

378
PallMei (Skribent)
18. september 2024 @ 21:08
Bit kongen
Wuller skrev:

Hej

Har et spørgsmål: skal ud af min Mac med USB 3.2 type A og ind i min JBL processor med HDMI.
Kablet fra Mac´en og over til processoren er USB 3.2 type A, men hvordan får jeg det omsat til indgangen i processoren som har HDMI indgange?

Lige nu kører jeg optisk fra Mac´en, og kan “kun” opnå en opløsning på 24-bit/96 kHz. Så tænkte at opløsningen ville blive højrere ? Gennem USB/HDMI ?

Dit billede siger 192kHz ikke 96kHz. Ved ikke hvor du kigger, men prøv evt. også at tjekke Indstil lyd og MIDI app'en. 

Du må have andre porte end USB-A at vælge imellem. USB-A til HDMI vil så vidt jeg ved kræve noget aktivt hardware imellem og næppe vejen frem.


17

3
I dag @ 03:11
Nyt medlem

Der er flere ting:

Hvilken Mac, har den HDMI udgang ?

Hvilken JBL processor ?

Grunden til at Du "Kun" får 24/96 via optisk (Toslink) er en teknisk begrænsning.

Flere informationer så kan jeg svare (Du kan 100% IKKE høre forskel på 24/96 og 24/192) 


PS Tjek app'en LosslessSwitcher (Så slipper Du for at skifte mellem de forskellige opæsøninger)



0
I dag @ 08:26

Hej

Billedet er fra indstillinger i Music/iTunes. Har været inde i MIDI indstillinger, men kan "kun" opnå 96kHz.

Ja jeg har andre porte, men så er det USB-C og Thunderbolt.

Lige nu kører jeg også med en CalDigit TS3+ som giver omkring 15 udgange, og fra den via USB-A, kan jeg opnå en opløsning på op til se billed: 

Men ville undgå at bruge den løse DAC og bruge den indbyggede i JBL Synthesis SDP-58

Derfra jeg kører optisk på 96kHz. Min iMac er: iMac (Retina 5K, 27-inch, 2020) med disse porte: 


2833

378
PallMei (Skribent)
I dag @ 09:05
Bit kongen

USB-c/thunderbolt portene kan levere HDMI.

https://support.apple.com/da-dk/111913 

Du skal bare have et usb-c til hdmi kabel



0
I dag @ 09:15

Ja desværre, jeg kan nok ikke undgå et nyt kabeltræk på omkring 20 meter, som Du skriver USB-C til HDMI.

Mange tak for hjælpen

Vh

Bo


2833

378
PallMei (Skribent)
I dag @ 09:53
Bit kongen
Wuller skrev:

Ja desværre, jeg kan nok ikke undgå et nyt kabeltræk på omkring 20 meter, som Du skriver USB-C til HDMI.

Ved ikke helt hvad du mener, men hvis det er fordi vil tilslutte til din Caldigit dock, så vil det ikke under, hvis du stadig kan bruge et usb-c til hdmi kabel i thunderbolt-3 downstream stikket. Desværre er manualen ikke klar på det punkt, men taler om hdmi fra display-port stikket vil kræve en aktiv konverter.


Mange tak for hjælpen

Vh

Bo

Jeg håber du kan bruge det, men er ikke ekspert på det her område. Hvis jeg har misforsået problemet, håber jeg Kenjon retter mig :-D



0
I dag @ 10:01

Det jeg mener er, at jeg må nok droppe USB-A kablet og trække et nyt USB-C til HDMI kabel.

Og ja Du har helt ret ikke meget oplysning i manualen til CalDigit.

Vh

Bo




0
I dag @ 10:07

Har lige prøvet LossLessSwitcher, og vil give den et par dage, men stadig kun 24/96, og som Du skriver: en teknisk begrænsning på optisk.

Du kan se den anden tråd med hensyn til iMac model og JBL

Mvh

Bo