Jeg har geninstalleret Firefox. Det skulle jeg ikke have gjort, da mine bogmærker nu er forsvundet :-(
Hvad gør jeg? Jeg har nogle backups, men det kan jeg ikke finde ud af :-(
Towle skrev:Jeg har geninstalleret Firefox. Det skulle jeg ikke have gjort, da mine bogmærker nu er forsvundet :-(
Hvad gør jeg? Jeg har nogle backups, men det kan jeg ikke finde ud af :-(
Betaler dig fra det.
Bogmærker i Firefox er en rodet affære, især at grave de gamle frem efter en opdatering og få lagt dem ind i den nye browser.
Det er alt for svært (for mig) at formidle in skudsikker fremgangsmåde, som du ikke vil løbe sur i.
Derfor rådet om at lade en professionel rage kastanierne ud af ilden for dig.
Ok, tak. Det var bare det jeg gerne ville vide.
Towle skrev:Ok, tak. Det var bare det jeg gerne ville vide.
Jeg ihukom pludselig, at vi havde bokset den her tango før, så her er linket til din gamle Macnyt-tråd:
Det eneste, du vel skal gøre ekstra i forhold til sidste gang, er manuelt at klikke dig ind til (mappen med) de gamle bogmærker i din TimeMachine backup, kopiere den ud på skrivebordet, og så importere bogmærkerne jævnfør opskriften i linket.
Men altså, hvis det her er for kompliceret for dig, så lad være med at spilde mere af vore begges tid og få Mac'en hevet ind til en servicetekniker i stedet for.
Tak, jeg kigger på det.
Towle skrev:Tak, jeg kigger på det.
Og hvordan gør man det?
Towle skrev:Towle skrev:Tak, jeg kigger på det.
- Det eneste, du vel skal gøre ekstra i forhold til sidste gang, er manuelt at klikke dig ind til (mappen med) de gamle bogmærker i din TimeMachine backup, kopiere den ud på skrivebordet, og så importere bogmærkerne jævnfør opskriften i linket.
Og hvordan gør man det?
Towle, du ved godt, hvordan man dobbelt-klikker på mapper for at åbne dem.
Firefox har desuden en import-funktion i en af menuerne, som du kan bruge, når du har kopieret de gamle bookmarks over på skrivebordet fra din TimeMachine backup.
Hvis det her er for svært, er svaret en tur på værkstedet. Jeg kan i hvert fald ikke skære det mere ud i pap for dig, end jeg allerede har gjort.
Over and out.
Et sidste spørgsmål:
Det er jo uoverskueligt. Jeg han ikke se Firefox nogle steder :-(
Towle skrev:Et sidste spørgsmål:
Det er da klart. Du har jo ikke klikket dig ind til Firefox mappen, som jeg tidligere bad dig om. Den ligger her:
I Finder, Alt-klik på Gå-menuen og vælg mappen "Bibliotek".
I "Bibliotek" dobbelt-klik på mappen "Application Support". Jeg ved ikke, hvad den hedder på dansk. Muligvis det samme.
I "Application Support", dobbelt-klik på mappen "Firefox".
I mappen "Firefox", dobbeltklik på mappen "Profiles" (Profiler?) og se mapperne igennem, indtil du finder en eller flere mapper, som hedder "bookmarkbackups" eller eventuelt noget tilsvarende på dansk.
Dobbelt-klik på "bookmarkbackups" og træk en af de daterede backupfiler (fra FØR du opdaterede din Firefox) ud på skrivebordet.
Fortsæt som beskrevet i den gamle tråd eller få en prof til at gøre resten, for når du ikke engang gider læse min forrige instruktion grundigt om at klikke dig ned igennem mapperne hen til Firefox-mappen, men blot råber hjælp fordi du ikke kan se noget Firefox på øverste niveau i din TM-backup, ja, så har jeg jo ligesom allerede spildt min tid.
Så ikke mere Firefox-support herfra.
Sorry, men der må være en realistisk kant.
Tonny Freimanis skrev:Towle skrev:Et sidste spørgsmål:
Det er da klart. Du har jo ikke klikket dig ind til Firefox mappen, som jeg tidligere bad dig om. Den ligger her:
I Finder, Alt-klik på Gå-menuen og vælg mappen "Bibliotek".
Og hvor(dan) finder jeg den?
Jeg kan ikke finde ud af det. Det er mit sidste spørgsmål!!!
Towle skrev:Jeg kan ikke finde ud af det. Det er mit sidste spørgsmål!!!
Bibliotek er kun synligt i gå til menuen, når du holder alt/option-tasten nede
Jo, men hvor finder jeg "roden"? Hvor starter jeg?
Altså: Hvor starter jeg?
Towle skrev:Altså: Hvor starter jeg?
Nå, jeg troede man kunne slette et indlæg.
Towle skrev:Jo, men hvor finder jeg "roden"? Hvor starter jeg?
Under iMac vil du kunne se dine drev og browse dem fra deres rod
Her er to billeder af mine keybords. Den første er fra min gamle iMac; det andet er fra min nyere.
Dit råd om at se dine drev duer ikke. Hvordan bytter jeg dem rundt?
Towle skrev:Her er to billeder af mine keybords. Den første er fra min gamle iMac; det andet er fra min nyere.
Dit råd om at se dine drev duer ikke. Hvordan bytter jeg dem rundt?
Vil du bruge dit gamle tastatur, skal du tilføje det under bluetooth indstillinger. Hold længe på tændknappen til den lille grønne diode begynder at blinke hurtigt (så vidt jeg husker). Så skulle den skifte til parrings tilstand og dukke op i bluetooth indstillinger. Du kan godt have flere tastatur tilsluttet.
Jeg gider ikke hjælp mere detaljeret, det må du søge efter, med udgangs punkt i det tastatur du har og den version af macos du har installeret.
Jeg kan ikke se hvad det har med drev at gøre og hvorfor mit svar ikke virkede.
ps. du skulle overveje at tørre dem af.
Jeg kan ikke se hvad det har med drev at gøre og hvorfor mit svar ikke virkede.
Fordi dit svar ikke virkede på det "nye" tastatur.