Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Du kan indsætte en tabel med et enkelt felt, som indeholder følgende funktion:
=idag()
Herefter kan du tilpasse datoformatet for cellen og fjerne tabelkontur, så tabellen bliver usynlig.
Michael Rasmussen skrev:Du kan indsætte en tabel med et enkelt felt, som indeholder følgende funktion:
=idag()Herefter kan du tilpasse datoformatet for cellen og fjerne tabelkontur, så tabellen bliver usynlig.
Smart, men træls der stadig mangler funktioner fra iwork09 og mand skal rode med sådanne workarounds. Side 116 https://www.knoxschools.org/cms/lib/TN01917079/Centricity/Domain/1238/Pages09_UserGuide.pdf
Michael Rasmussen - tak og enig med Pallmei - det er en smart løsning, men alligevel så bøvlet, at jeg nok bare fortsætter med manuelt at opdatere, når jeg åbner dokumentet. Det drejer sig om en "sidefod" i en kalender til et kor, som jeg løbende opdaterer med ændringer. Og så står datoen, hvor den senest er ændret i sidefoden.
Jeg ved ikke, om jeg vil kunne få en tabel ned i sidefoden, og egentlig tror jeg heller ikke, at jeg gider at bøvle med det :) Det er da bare dumt, at Pages ikke kan gøre det, ligesom MS Word og tilsyneladende Pages 09 :)
Men tak for hjælp alligevel