xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
377
160
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Opstart af apps og hukommelse
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


98

7
04. september 2024 @ 08:17
Novice

Hej

Jeg synes over de sidste par år, har måden hvordan hukommelsen virker ændret sig.
I “gamle” dage kunne man have flere apps åbne og man kunne skifte frem og tilbage uden at de skulle starte forfra og indlæse fra serveren.
Nu selvom jeg ikke har mange apps åben, kan det ske flere gange om dagen at en app starter op som om den aldrig har været åben.
Det er lidt irriterende når en app som man skal tage fotos med under vandet skal indlæse subskription før det virker.
Har Apple ændret noget i hukommelse håndtering, eller er jeg fejl på den?

  4
0
  211

2833

377
PallMei (Skribent)
04. september 2024 @ 09:06
Bit kongen

Lyder som om din telefon har for lidt ram til dit behov. Jeg valgte 12 pro modellen fordi den havde 6GB fremfor 4GB. Jeg kom fra 6s med 2GB og det var simpelthen blevet for lidt til mit behov, hvor alle apps også skulle genindlæses. Men 6GB er stadig fint for mig på iPhone. Den holder dem i hukommelse og skift er hurtigt.


98

7
04. september 2024 @ 09:48
Novice

Det er en 13 mini, jeg har. Synes bare der er sket en ændring med oprydning i hukommelsen ud fra brugsmønster. Eller er apps blevet mere grådig med hardwaren😊


8630

205
04. september 2024 @ 14:53
Poseidon
Micheangelo skrev:

Eller er apps blevet mere grådig med hardwaren😊

Med alt sandsynlighed. Hvorfor optimere til RAM forbruget, når der er massere at tage af? Men når alle gør det, så render vi hurtigt ud..

Der var engang en Mac...

2833

377
PallMei (Skribent)
04. september 2024 @ 16:34
Bit kongen
Micheangelo skrev:

Det er en 13 mini, jeg har. Synes bare der er sket en ændring med oprydning i hukommelsen ud fra brugsmønster. Eller er apps blevet mere grådig med hardwaren😊

Det er muligt at Apple har øget nogle grænser, men jeg oplever ingen forskel. Men hvis du køre beta, så er det en del af fornøjelsen. Kan også være du har tilføjet nogle konti eller lignende der kræver ram i baggrunden. 

Men det kommer til at bide Apple lidt, at de har sparet på hukommelsen. AI kræver masser af hukommelse og derfor er det kun iPhone 15 pro med 8GB som understøtter Apple intelligence af de nuværende modeller. Men det usikkert om vi overhovedet får det og hvornår.