xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
377
160
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvordan virker AirTag?
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


173

6
28. august 2024 @ 10:10
Novice

Jeg prøver at forstå, hvordan Apple AirTags fungerer. Jeg havde læst mig til, at selvom det ikke er en ren GPS-tracker, så vil den opdatere sin lokation, hvis der bare er en iPhone i nærheden.

Nu har jeg så givet sønnike en AirTag med i skoletasken i dag, blot for at teste, men da kørte fra skolen fik jeg beskeden:

AirTag blev efterladt
Denne genstand er ikke længere registreret i nærheden af dig. Den blev sidst set nær "skolens navn".

Når jeg så åbner appen Find, så er befinder den AirTag sig ikke på skolen, men et sted mellem vores hjem og skolen, og har ikke opdateret lokalitet siden kl. 7:20.

Hvad gør jeg forkert, siden det ikke virker? Det er jo et hav af iPhones på skolen, som burde kunne opdatere min AirTag?

Hvis ikke det virker bedre end det her, så giver den jo ikke meget mening?

  9
1
  264

8630

205
28. august 2024 @ 10:43
Poseidon

Et AirTag har slet ikke en GPS, da det ville dræne dens batteri lynhurtigt. Den kører udelukkende via Bluetooth, og humlen er at den pinger sin lokation ind via omliggende iPhones/iPads, som så rapporterer dens position til Find-netværket. Dvs. lægger du dit AirTag ude på en mark, så vil den ikke kunne rapportere sin position, medmindre der kommer en tilfældig person forbi med en iPhone.

Et AirTag opdaterer sin position til omliggende enheder hvert ~3. minut eller deromkring.

Så hvis dit Find-netværk rapportere den ligger et sted mellem hjem og skolen, så skyldes det at den ikke har været i nærkontakt med en iPhone siden da, hvilket jeg antager nok har været din egen hvis du fulgte barnet, eller en forbipasserende teenager. Da der ikke er ret mange børn som har moderne iPhones, og hvis de har, så skal de ligge i skabe grundet telefon-politikken på skolerne, så er der ikke noget AirTag'et kan pinge. Men så snart skolen fyldes op med forældre som skal hente deres unger, eller dit barn passerer forbi menneskemængder på vejen hjem, så vil den rapportere sin position igen.

Et Airtag vil kun give dig konstante opdateringer såfremt den ligger et sted med megen trafik, og derved mange iPhones.

Men bliver tasken teoretisk stjålet, så vil tyvens iPhone rapportere hvor den er. Har tyven ikke en iPhone eller iPad, så må du håbe på han får gæster der har det, bor i et tæt boligbyggeri, eller smider tasken et sted hvor mennesker kommer forbi. Eller måske kan du regne ud hvor den er, baseret på rejsen hen til dens sidste lokation, hvor den er kommet forbi iPhones.

Der var engang en Mac...

173

6
28. august 2024 @ 12:54
Novice

Hej David

Tak for svar.

Jeg skriver også, at jeg er klar over, at det ikke er en GPS og at den har brug for andre iPhones til at opdatere ens lokation. Jeg troede dog, at den ville virke, da jeg ved at de har en iPad i klassen, som underviseren bruger, og den iPad er på Wi-Fi så den er altså online. De sidder maks. 10 meter fra iPad'en, så det burde da virke?

Du har ret i at smartphones skal ligges i skabet, og jeg ved at der er i hvert fald er to elever der har en iPhone 11min drengs klasse (det har nemlig været til debat) men  hvis de slukkes i skabet, er det selvfølgelig ikke nogen hjælp.

Men OK jeg må jo bare konstatere, at den iPad i klassen ikke kan hjælpe.


8630

205
28. august 2024 @ 14:23
Poseidon
SE0Master skrev:

Jeg skriver også, at jeg er klar over, at det ikke er en GPS og at den har brug for andre iPhones til at opdatere ens lokation. Jeg troede dog, at den ville virke, da jeg ved at de har en iPad i klassen, som underviseren bruger, og den iPad er på Wi-Fi så den er altså online. De sidder maks. 10 meter fra iPad'en, så det burde da virke?

Ikke hvis den ikke har Bluetooth tændt, eller er en ældre model som ikke er opdateret til iPadOS 14.5 eller nyere.

Der var engang en Mac...

173

6
28. august 2024 @ 14:41
Novice

Ja ok, det var satans.

Øv, så er det mest sikre vel at give knægten min gamle iPhone X med i tasken og et abonnement til en 59 kr. Så er jeg da sikker.


8630

205
28. august 2024 @ 18:59
Poseidon

Tja, chancen for at nogen stjæler hans skoletaske, eller den ikke kommer i nærheden af en iPhone er vel ret minimal.

Der var engang en Mac...

173

6
28. august 2024 @ 20:25
Novice
Man kan i hvert fald sige, at den AirTag ikke har været noget værd i dag. Den blev ikke opdateret på noget tidspunkt over på skolen. Mormor hentede ham omkring kl. 14:30 og hun har altid deaktiveret Bluetooth *GG*


Hjem med dem, og knægten tændte for sin iPad. Selvom Bluetooh er tændt på iPad som er på Wi-Fi og opdateret til nyeste iPadOS (Det er en iPad 8) så kunne den ikke ping'e liv i den AirTag, så det er da virkelig mystisk.


8630

205
29. august 2024 @ 07:39
Poseidon

Ja det lyder lidt spøjst. Men jeg har aldrig haft et AirTag, så jeg ved faktisk ikke hvordan de burde virke i praksis, kun det jeg kan læse mig til.   Skal der mere end én enhed til, for den kan spores? Hvad hvis du hiver din iPhone hen til den? Og havde den ligget mere end 5 minutter med iPad'en?

Der var engang en Mac...

16

1
29. august 2024 @ 07:55
Nyt medlem

Når jeg læser om funktionen på AirTag, forekommer det mig at det er en nødvendighed at andre IOS enheder SKAL være på Find-netværket.
Altså at det ikk er nok blot at være i nærheden af en IOS enhed.

Mvh

Finn


173

6
29. august 2024 @ 14:58
Novice

Hej Finn

Det tror jeg faktisk du har ret i det du skriver. Ja det er ikke nemt, men det er nok sådan, at det ikke bare lige skal være sådan at spore folk med sådan en dims.

Men i dag har den fungeret helt anderledes, og den har opdateret sig selv hele dagen i mens sønnike har været på skolen. Så alt håb er ikke ude endnu.

Tak for jeres svar :)