xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
402
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Notifikation om macOS opdatering - men nej...
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

2332

164
06. august 2024 @ 18:46
ASCII jonglør

I løbet af den sidste uges tid (sidst her idag kl. 18:39) er der dukket en notifikation op øverst i højre skærmhjørne på MacBook'en, som oplyser, at der nye software-opdateringer. Klikker man på notifikationen, åbnes Systemindstillinger på opdateringssiden - men der er ingen opdateringer. Besynderligt.

Nogen andre der oplever den slags?

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  13
2
  503

2892

402
PallMei (Skribent)
06. august 2024 @ 19:14
Bit kongen

De plejer at dukke op, hvis du bliver der lidt. 

Når det er sagt, så vil opdateringen ikke installere på min iMac. Den siger fejl ved overførslen, selv om den allerede var gået til skridtet med at forberede.

2332

164
06. august 2024 @ 19:18
ASCII jonglør

Jo, er bekendt med, at det ofte lige skal igang. Men i de nævnte tilfælde checker systemet lynhurtigt - og meddeler hver gang, at:

- und weiter nichts.

2892

402
PallMei (Skribent)
06. august 2024 @ 19:52
Bit kongen
Factory skrev:

Jo, er bekendt med, at det ofte lige skal igang. Men i de nævnte tilfælde checker systemet lynhurtigt - og meddeler hver gang, at:

- und weiter nichts.

Nu har du klippet så meget fra, at jeg ikke kan afgøre om det er versionen du køre eller opdateringen der er klar. Under alle omstændigheder er det den nyeste og hos mig ser det sådan ud.

Hvis det er versionen du køre, tør jeg ikke gætte på hvorfor den skriver der er opdateringer. Måske det er en gammel notifikation, som ikke er blevet fjernet.

499

5
06. august 2024 @ 20:06
Seniormedlem

Jeg er ved at hente ipadOS 17,6. Og Sonoma 14.6.

tak for tippet 🙂

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

2332

164
06. august 2024 @ 21:19
ASCII jonglør
PallMei skrev:
Factory skrev:

- und weiter nichts.

Nu har du klippet så meget fra, at jeg ikke kan afgøre om det er versionen du køre eller opdateringen der er klar. Under alle omstændigheder er det den nyeste og hos mig ser det sådan ud.

Hvis det er versionen du køre, tør jeg ikke gætte på hvorfor den skriver der er opdateringer. Måske det er en gammel notifikation, som ikke er blevet fjernet.

Jeg deler gerne det store overblik. Som ses kan herunder er automatiske opdateringer slået fra, og beta'er overlader jeg til andre. 

macOS 14.6 kom som bekendt her d. 29. juli, så den gafledes naturligvis manuelt på datoen. Notifikationer er nu også checket: der er ingen gemte. Summa Summarum sidder jeg stadig med et "Hmm...besynderligt..."

294

46
07. august 2024 @ 11:04
Juniormedlem

Prøv evt. at åbne Terminal og skriv følgende kommando, efterfulgt af et tryk på Enter-tasten:

% softwareupdate --list --all

2332

164
07. august 2024 @ 20:08
ASCII jonglør

Tak for Terminal-kommandoen, som også fortæller at macOS 14.6 installer er den seneste. Sagen er dog netop, at macOS 14.6 allerede er installeret - det er jo netop det, der er så underligt.

Never mind - nu er macOS 14.6.1 netop kommet, det kan jo være, at den opdatering fixer problemet. Hvis ikke, vender jeg tilbage.

1715

53
08. august 2024 @ 17:00
Stormogul
Factory skrev:

Tak for Terminal-kommandoen, som også fortæller at macOS 14.6 installer er den seneste. Sagen er dog netop, at macOS 14.6 allerede er installeret - det er jo netop det, der er så underligt.

Never mind - nu er macOS 14.6.1 netop kommet, det kan jo være, at den opdatering fixer problemet. Hvis ikke, vender jeg tilbage.

jeg køre 15.1 Beta og får også en besked om at der er software klar til opdatering, uden at der er det. måske det er et generelt problem pt for dem. :)

Iphone 16 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra.

2332

164
08. august 2024 @ 18:09
ASCII jonglør
Pjock skrev:
jeg køre 15.1 Beta og får også en besked om at der er software klar til opdatering, uden at der er det. måske det er et generelt problem pt for dem. :)

Aha, tak for at dele oplevelsen. Har også overvejet om det mon er en bug i Apples eget system for udsendelse af update-notifikationer - og hvis det er tilfældet, så må man jo blot nyde de bugs, så længe det varer   

2332

164
10. august 2024 @ 14:41
ASCII jonglør

Så var den der igen: en nydelig lysegrå officiel Apple-notifikation i skærmens øverste hjørne om, at "der er nye opdateringer."

Klikker man på notifikationen, føres man ind i Systemindstillinger/Udseende (WTF?  ), og således altså ikke ind i Systemindstillinger/Generelt/Softwareopdatering. Et hurtig klik på Softwareopdatering afslører så, at der ingen nye opdateringer er...

Altså endnu en nitte - jeg lever med det  , det er jo også lidt som at checke en lottokupon: er der mon gevinst...?

145

19
10. august 2024 @ 20:04
Novice

Jeg på Beta men CleanMyMac siger også der en opdatering men nej :) 

MacAir M3. Apple tv 2021. iPhone 15 Pro.

2332

164
10. august 2024 @ 20:55
ASCII jonglør

"Det bliver mere og mere mærkeligere"  sagde Alice...

4696

420
10. august 2024 @ 21:26
FPU
Factory skrev:

"Det bliver mere og mere mærkeligere"  sagde Alice...

Let me show you how deep the Maccithole goes. :0)

Spirituel Maskine