I løbet af den sidste uges tid (sidst her idag kl. 18:39) er der dukket en notifikation op øverst i højre skærmhjørne på MacBook'en, som oplyser, at der nye software-opdateringer. Klikker man på notifikationen, åbnes Systemindstillinger på opdateringssiden - men der er ingen opdateringer. Besynderligt.
Nogen andre der oplever den slags?
De plejer at dukke op, hvis du bliver der lidt.
Når det er sagt, så vil opdateringen ikke installere på min iMac. Den siger fejl ved overførslen, selv om den allerede var gået til skridtet med at forberede.
Jo, er bekendt med, at det ofte lige skal igang. Men i de nævnte tilfælde checker systemet lynhurtigt - og meddeler hver gang, at:
- und weiter nichts.
Factory skrev:Jo, er bekendt med, at det ofte lige skal igang. Men i de nævnte tilfælde checker systemet lynhurtigt - og meddeler hver gang, at:
- und weiter nichts.
Nu har du klippet så meget fra, at jeg ikke kan afgøre om det er versionen du køre eller opdateringen der er klar. Under alle omstændigheder er det den nyeste og hos mig ser det sådan ud.
Hvis det er versionen du køre, tør jeg ikke gætte på hvorfor den skriver der er opdateringer. Måske det er en gammel notifikation, som ikke er blevet fjernet.
Jeg er ved at hente ipadOS 17,6. Og Sonoma 14.6.
tak for tippet 🙂
PallMei skrev:Factory skrev:Jo, er bekendt med, at det ofte lige skal igang. Men i de nævnte tilfælde checker systemet lynhurtigt - og meddeler hver gang, at:
- und weiter nichts.
Nu har du klippet så meget fra, at jeg ikke kan afgøre om det er versionen du køre eller opdateringen der er klar. Under alle omstændigheder er det den nyeste og hos mig ser det sådan ud.
Hvis det er versionen du køre, tør jeg ikke gætte på hvorfor den skriver der er opdateringer. Måske det er en gammel notifikation, som ikke er blevet fjernet.
Jeg deler gerne det store overblik. Som ses kan herunder er automatiske opdateringer slået fra, og beta'er overlader jeg til andre.
macOS 14.6 kom som bekendt her d. 29. juli, så den gafledes naturligvis manuelt på datoen. Notifikationer er nu også checket: der er ingen gemte. Summa Summarum sidder jeg stadig med et "Hmm...besynderligt..."
Prøv evt. at åbne Terminal og skriv følgende kommando, efterfulgt af et tryk på Enter-tasten:
% softwareupdate --list --all
Tak for Terminal-kommandoen, som også fortæller at macOS 14.6 installer er den seneste. Sagen er dog netop, at macOS 14.6 allerede er installeret - det er jo netop det, der er så underligt.
Never mind - nu er macOS 14.6.1 netop kommet, det kan jo være, at den opdatering fixer problemet. Hvis ikke, vender jeg tilbage.
Factory skrev:Tak for Terminal-kommandoen, som også fortæller at macOS 14.6 installer er den seneste. Sagen er dog netop, at macOS 14.6 allerede er installeret - det er jo netop det, der er så underligt.
Never mind - nu er macOS 14.6.1 netop kommet, det kan jo være, at den opdatering fixer problemet. Hvis ikke, vender jeg tilbage.
jeg køre 15.1 Beta og får også en besked om at der er software klar til opdatering, uden at der er det. måske det er et generelt problem pt for dem. :)
Pjock skrev:jeg køre 15.1 Beta og får også en besked om at der er software klar til opdatering, uden at der er det. måske det er et generelt problem pt for dem. :)
Aha, tak for at dele oplevelsen. Har også overvejet om det mon er en bug i Apples eget system for udsendelse af update-notifikationer - og hvis det er tilfældet, så må man jo blot nyde de bugs, så længe det varer
Så var den der igen: en nydelig lysegrå officiel Apple-notifikation i skærmens øverste hjørne om, at "der er nye opdateringer."
Klikker man på notifikationen, føres man ind i Systemindstillinger/Udseende (WTF? ), og således altså ikke ind i Systemindstillinger/Generelt/Softwareopdatering. Et hurtig klik på Softwareopdatering afslører så, at der ingen nye opdateringer er...
Altså endnu en nitte - jeg lever med det , det er jo også lidt som at checke en lottokupon: er der mon gevinst...?
Jeg på Beta men CleanMyMac siger også der en opdatering men nej :)
"Det bliver mere og mere mærkeligere" sagde Alice...
Factory skrev:"Det bliver mere og mere mærkeligere" sagde Alice...
Let me show you how deep the Maccithole goes. :0)