xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
399
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
Har brug for hjælp til køb af macbook
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )

1

0
29. juli 2024 @ 17:55
Nyt medlem

Så jeg overvejer at købe en macbook, men jeg ved ikke, hvilken jeg skal købe.

Jeg har overvejet macbook pro M1 eller macbook air M1, men jeg ved ikke, om de vil holde i de 5 år, som jeg gerne vil have den til.

Jeg vil gerne have 16 gb ram med 512 gb SSD.

Men vil M1 være god nok eller skal jeg købe M2/M3.

Jeg vil mest bruge det til skolen og måske nogle spil, der ikke er for tunge.

3
0
  259

2332

164
29. juli 2024 @ 18:42
ASCII jonglør
JakobSchneider skrev:

Så jeg overvejer at købe en macbook, men jeg ved ikke, hvilken jeg skal købe.

Jeg har overvejet macbook pro M1 eller macbook air M1, men jeg ved ikke, om de vil holde i de 5 år, som jeg gerne vil have den til.

Min gamle MacBook Pro 15" købte jeg i 2013. Den holder fint stadigvæk, bruger den til nogle gamle programmer, som kører på Intel. Apple leverer generelt kvalitetsprodukter, så jeg tror ikke, at du skal bekymre dig om holdbarheden over fem år - det klarer en MacBook i særdeles stiv arm. Regn snarere med en holdbarhed på mindst 15 år, muligvis med skift af tastaturet undervejs, hvis du er superbruger.

Jeg vil gerne have 16 gb ram med 512 gb SSD.

Men vil M1 være god nok eller skal jeg købe M2/M3.

Jeg vil mest bruge det til skolen og måske nogle spil, der ikke er for tunge.

Så er M1 sandsynligvis fint men du kan jo også tænke lidt fremad for at fremtidssikre din nye MacBook. Tænk fx på AI - hvis brug af dette kommer til at behøve enten processorkraft eller RAM, så kan man jo tage dette med ind i ens købsbetragtninger...

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4696

420
29. juli 2024 @ 19:43
FPU

En M1 er fin til det, som du vil bruge den til, men jeg vil lige gøre opmærksom på følgende:

De M1 Pro og Air blev lanceret, så jeg en del tests af dem på YouTube. De er sådan cirka lige hurtige men har hver deres fordele og ulemper. Pro'en har TouchBar i stedet for F-taster, hvis man kan leve med det. Air'en har rigtige F-taster og er helt lydløs pga. manglende blæser, men lyden i højtalerne er ikke så god som dem i Pro'en.

I testen på YT virkede lyden i Air'en meget metallisk, og det afholdt mig faktisk fra at købe den. Eftersom jeg ikke er så vild med TouchBar, har jeg stadig tilgode at skifte til Apple Silicon.

Men hvis du næsten aldrig hører musik eller ser film på den, er Air'en nok det oplagte valg pga. lavere pris og mindre vægt. Det kan dog godt være lidt af en opgave at finde både en M1 Air og Pro (på tilbud) med 512 GB SSD eller mere.

Der er tidligere rapporteret om bottle-neck problemer i 256 GB modellerne, men måske er problemet løst i mellemtiden.

Lav lidt research på de to Mac'er. Du kan nok finde links til YT-videoerne her på Macnyt, hvis du søger på M1 og Tonny. De tråde er efterhånden et par år gamle, men de kan jo stadig bruges.

God jagt.

Edit: Og velkommen på Macnyt. Bare spørg løs, hvis der er noget, som du er i tvivl om; det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde.

Spirituel Maskine

1730

44
29. juli 2024 @ 20:18
Stormogul

> En M1 er fin til det, som du vil bruge den til

Min Mac Book Air M1 kører som en drøm, så gå efter den.