xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
377
160
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Hjælp til køb af iPhone
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


173

6
11. juli 2024 @ 10:05
Novice

Hvilken iPhone skal jeg købe din min gamle mor på 68 år?

Hun knuselsker sin iPhone SE (1. gen.) pga. dens lille størrelse.
Men den er nu blevet så gammel og defekt, så hun skal have en ny, desværre.

Hun har lånt en gammel iPhone 8, men den synes hun ikke om. Mest pga. størrelsen, men sådan er det jo.
Jeg kan se, at iPhone SE 2. og 3. gen. har samme størrelse som iPhone 8, så hun må opgive at få en lille iPhone igen.

Dog kan jeg også se, at iPhone SE 2. gen. er fra 2020 og kan købes for ca. 1.500 kr. i fremragende stand og med nyt batteri fra Refurbished.

iPhone 3. gen. (som jeg ikke anede eksisterede) blev udgivet marts 2022, og er derfor to år nyere end 2. gen. Den kan købes for ca. 2.000 kr. i fremragende stand og med nyt batteri fra Refurbished. 64 GB er rigeligt.

Hvis det skal være en iPhone og den skal være så lille som muligt, er det så ikke iPhone SE 3. gen. vi skal gå efter, da det vil være dumt at spare 500 kr. for en 2. gen.?

  7
0
  304

4672

414
11. juli 2024 @ 10:57
FPU

Hvad med en 12 Mini eller 13 Mini?

De er ikke så store, og iOS kan (nok) opdateres et godt stykke tid endnu.

Jeg er enormt glad for min 12 Mini; godt kamera, hurtig A12 CPU, ret god batterikapacitet, kan G5, ret vand- og støvtæt, kan induktionslade, så man ikke skal bøvle med stikket.

Jeg er selv glad for den lille formfaktor, for jeg bruger stort set aldrig telefonen til at surfe på, for det gør jeg derhjemme på Mac'en med 12'eren som internet-hub, og det fungerer perfekt.

Det bliver en trist dag, den dag jeg bliver nødt til at købe en større iPhone end min 12 Mini.

12 Mini refurbished kan købes i Genbrugsen fra 2.000,- Kr. og opefter.

Spirituel Maskine

173

6
11. juli 2024 @ 11:47
Novice

Ahh ja, jeg havde da helt glemt at der også findes iPhone 12 og 13 Mini. Kan dog se, at 12 og 13 Mini ikke har nogen hjem-knap, så det må jeg lige vende med hende.

Men lad os så antage, at hun går med til en 12 Mini fx. Den koster omkring 2.000 kr. i fremragende stand fra genbrugsen.

iPhone 12 Mini er udgivet i Q4 2020 hvor at en iPhone SE 3. gen. er fra Q1 2022. Dvs. at der er to år i mellem dem, men tror du at en 12 Mini vil kunne opdateres i mange år endnu?

iPhone SE 3. gen. er jo lidt større og har en A15 Bionic chip. Så er den to år nyere også. Men Mini 12 har to kameraer og har et design der er mere firkantet. Dog to år ældre end iPhone SE 3. gen. og har ingen hjem-knap, men 12 Mini er nok ikke noget dumt køb den dag i dag stadig?


2833

377
PallMei (Skribent)
11. juli 2024 @ 12:34
Bit kongen
SE0Master skrev:

Ahh ja, jeg havde da helt glemt at der også findes iPhone 12 og 13 Mini. Kan dog se, at 12 og 13 Mini ikke har nogen hjem-knap, så det må jeg lige vende med hende.

Men lad os så antage, at hun går med til en 12 Mini fx. Den koster omkring 2.000 kr. i fremragende stand fra genbrugsen.

iPhone 12 Mini er udgivet i Q4 2020 hvor at en iPhone SE 3. gen. er fra Q1 2022. Dvs. at der er to år i mellem dem, men tror du at en 12 Mini vil kunne opdateres i mange år endnu?

iPhone SE 3. gen. er jo lidt større og har en A15 Bionic chip. Så er den to år nyere også. Men Mini 12 har to kameraer og har et design der er mere firkantet. Dog to år ældre end iPhone SE 3. gen. og har ingen hjem-knap, men 12 Mini er nok ikke noget dumt køb den dag i dag stadig?

Hvis du kan finde en 13 mini til rimelig pris, ville jeg vælge den. Tag i regning at 13 starter med 128GB lager vs 64GB

12 Mini har A14 og ikke A12. Det er samme cpu kerner som M1 og med udgangspunkt i 12 pro jeg selv har, så fejler hastigheden absolut ikke noget.

Min mor der er dement, kan ikke finde ud fingeraftryk. Så jeg er også på nakken af min søster om at hun skal huske hendes af 12 mini, næste gang hun kigger over (sidst tog kom hun til at tage den med igen 😖). Jeg håber hun kan håndtere face-id, men det vigtigste at ios17 og forenklet adgang understøttelse.



173

6
11. juli 2024 @ 13:28
Novice
PallMei skrev:
SE0Master skrev:

Ahh ja, jeg havde da helt glemt at der også findes iPhone 12 og 13 Mini. Kan dog se, at 12 og 13 Mini ikke har nogen hjem-knap, så det må jeg lige vende med hende.

Men lad os så antage, at hun går med til en 12 Mini fx. Den koster omkring 2.000 kr. i fremragende stand fra genbrugsen.

iPhone 12 Mini er udgivet i Q4 2020 hvor at en iPhone SE 3. gen. er fra Q1 2022. Dvs. at der er to år i mellem dem, men tror du at en 12 Mini vil kunne opdateres i mange år endnu?

iPhone SE 3. gen. er jo lidt større og har en A15 Bionic chip. Så er den to år nyere også. Men Mini 12 har to kameraer og har et design der er mere firkantet. Dog to år ældre end iPhone SE 3. gen. og har ingen hjem-knap, men 12 Mini er nok ikke noget dumt køb den dag i dag stadig?

Hvis du kan finde en 13 mini til rimelig pris, ville jeg vælge den. Tag i regning at 13 starter med 128GB lager vs 64GB

12 Mini har A14 og ikke A12. Det er samme cpu kerner som M1 og med udgangspunkt i 12 pro jeg selv har, så fejler hastigheden absolut ikke noget.

Min mor der er dement, kan ikke finde ud fingeraftryk. Så jeg er også på nakken af min søster om at hun skal huske hendes af 12 mini, næste gang hun kigger over (sidst tog kom hun til at tage den med igen 😖). Jeg håber hun kan håndtere face-id, men det vigtigste at ios17 og forenklet adgang understøttelse.


Hej

Du opfordrer til en Mini 13 da den er nyere (Q3 2021) eller er der andre årsager bag? Jeg mener ikke jeg har skrevet at Mini 12 har A12, men måske du skriver det, da man måske kan tro, at den har A12 da den hedder Mini 12?

Jeg kan se, at en Mini 13 sælges for 3.000 kr. ca. i genbrugsen, men det er måske lige lidt i overkanten. De 128 GB får hun aldrig brugt, og 64 GB er rigeligt. Der er stadig masser af plads på hendes nuværende iPhone SE med 32 GB.

Vil en Mini 12, som passer budgettet bedre, være et meget dumt køb?


2833

377
PallMei (Skribent)
11. juli 2024 @ 14:10
Bit kongen
SE0Master skrev:
PallMei skrev:
SE0Master skrev:

Ahh ja, jeg havde da helt glemt at der også findes iPhone 12 og 13 Mini. Kan dog se, at 12 og 13 Mini ikke har nogen hjem-knap, så det må jeg lige vende med hende.

Men lad os så antage, at hun går med til en 12 Mini fx. Den koster omkring 2.000 kr. i fremragende stand fra genbrugsen.

iPhone 12 Mini er udgivet i Q4 2020 hvor at en iPhone SE 3. gen. er fra Q1 2022. Dvs. at der er to år i mellem dem, men tror du at en 12 Mini vil kunne opdateres i mange år endnu?

iPhone SE 3. gen. er jo lidt større og har en A15 Bionic chip. Så er den to år nyere også. Men Mini 12 har to kameraer og har et design der er mere firkantet. Dog to år ældre end iPhone SE 3. gen. og har ingen hjem-knap, men 12 Mini er nok ikke noget dumt køb den dag i dag stadig?

Hvis du kan finde en 13 mini til rimelig pris, ville jeg vælge den. Tag i regning at 13 starter med 128GB lager vs 64GB

12 Mini har A14 og ikke A12. Det er samme cpu kerner som M1 og med udgangspunkt i 12 pro jeg selv har, så fejler hastigheden absolut ikke noget.

Min mor der er dement, kan ikke finde ud fingeraftryk. Så jeg er også på nakken af min søster om at hun skal huske hendes af 12 mini, næste gang hun kigger over (sidst tog kom hun til at tage den med igen 😖). Jeg håber hun kan håndtere face-id, men det vigtigste at ios17 og forenklet adgang understøttelse.


Hej

Du opfordrer til en Mini 13 da den er nyere (Q3 2021) eller er der andre årsager bag? 

Den retter alle de småfejl 12 mini havde og bedre batteri

Jeg mener ikke jeg har skrevet at Mini 12 har A12, men måske du skriver det, da man måske kan tro, at den har A12 da den hedder Mini 12?

Tonny skrev A12



Jeg kan se, at en Mini 13 sælges for 3.000 kr. ca. i genbrugsen, men det er måske lige lidt i overkanten. De 128 GB får hun aldrig brugt, og 64 GB er rigeligt. Der er stadig masser af plads på hendes nuværende iPhone SE med 32 GB.

Vil en Mini 12, som passer budgettet bedre, være et meget dumt køb?

Nej. Hellere den ene 2022se. Jeg har planer om at beholde min 12 pro I mange år endnu, 🤞 Men var fristet af 13 mini



1691

52
11. juli 2024 @ 14:38
Stormogul

Blot til info. Hvis du køber en iPhone Se gen 2 så skal din mor ikke have telenor eller andre der lukker 3G nettet. Vi har gen 2 på jobbet og har store problemer med dækningen og vi ryger konstant på E med dem så udvalgte ansatte har gået gen 3 da den har 5G. Er faktisk så slemt at jeg har opgivet at bruge min SE Gen 2 og bruger kun iPad på jobbet nu. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

173

6
11. juli 2024 @ 16:35
Novice

Tak for svar PallMei - Sidste spørgsmål. Hvorfor vil du hellere have en Mini 12 end SE 3. gen. (2022). Jeg kan se at SE 3. gen. jo har A15, men den er måske skod på andre områder? 

Pjock: Ahh tak for info. Jeg ved hun har Telmore, så det udelukker da sådan en SE 2. gen. totalt. Tak :) men lyder da virkelig skod for dig.