xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
378
161
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Dejligt at MN er tilbage.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


497

5
25. juni 2024 @ 18:22
Seniormedlem

Som overskriften siger. Og Tak PP. 

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB
  12
4
  534

1938

198
PowerPalle (Administrator)
25. juni 2024 @ 19:00
Stormogul

Oh, well. Det er en værre tur og beklager nedetiden.

Nogen havde klippet fiberen. Enderne kunne ikke findes da de samtidigt var strukket i kablet, mange nye huller skulle graves af maskiner, ny fiber skulle pustes, osv.

Et gidsel mellem 3 instanser, Fjernvarme, ISP og TDCNET. I denne omgang var TDCNET (de udkørende) de flinke drenge i klassen).

Jeg forstiller mig at den samlede regning løber over 40-50.000 kroner som nogen skal betale (de der overgravede, men så var der til gengæld også nogle der havde glemt at registrere den oprindelige nedgravning af fiberen, ... så en tvist er nok på vej blandet nogle af de 3 parter.

We are baaaack :)

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

686

26
25. juni 2024 @ 19:13
Veteran

Jeg var lige nervøs for at vi var lagt i graven :-) Velkommen tilbage!


205

13
25. juni 2024 @ 20:26
Juniormedlem

Så kan vi få vores nattesøvn tilbage uden brug af medikamenter - læs skotsk malt - 🇩🇰👍

Hans

4690

415
25. juni 2024 @ 21:16
FPU

Efter tidligere "panik-anfald" pga. Macnyt-udfald, hopper jeg nu på X og ser, om der er nogen meldinger fra enten Macnyt eller PowerPalle. Det var der denne gang, og så var resten blot et spørgsmål pm at læne sig tilbage og slappe af. :0)

Spirituel Maskine

1277

37
26. juni 2024 @ 09:22
Stormogul

Morgenrutinen er nu intakt 😊

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

139

1
26. juni 2024 @ 10:41
Novice

Morgenrutinen er også for mig tilbage, dejligt og spændende på samme tid, tak for det!

Jeg er pensioneret teleteknikker og kender problematikken til hudløshed, hvis afmærkningen ikke er i orden er der kun en til at betale nemlig TDC, med mindre man har glemt at søge afmærkning af tracheer.

I "gamle dage" var det altid et problem når landmændene lige skulle dybdepløje en enkelt fure mere ud mod landevejen.

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

8630

205
26. juni 2024 @ 12:33
Poseidon
PowerPalle skrev:

Oh, well. Det er en værre tur og beklager nedetiden.

Nogen havde klippet fiberen. Enderne kunne ikke findes da de samtidigt var strukket i kablet, mange nye huller skulle graves af maskiner, ny fiber skulle pustes, osv.

Et gidsel mellem 3 instanser, Fjernvarme, ISP og TDCNET. I denne omgang var TDCNET (de udkørende) de flinke drenge i klassen).

Jeg forstiller mig at den samlede regning løber over 40-50.000 kroner som nogen skal betale (de der overgravede, men så var der til gengæld også nogle der havde glemt at registrere den oprindelige nedgravning af fiberen, ... så en tvist er nok på vej blandet nogle af de 3 parter.

We are baaaack :)

Sikken en lang historie, og dybt utænkelig! Indrøm nu bare du kom til at slukke på stikkontakten....

Der var engang en Mac...

4690

415
26. juni 2024 @ 12:46
FPU
Erik Abrahamsen skrev:

Morgenrutinen er også for mig tilbage, dejligt og spændende på samme tid, tak for det!

Jeg er pensioneret teleteknikker og kender problematikken til hudløshed, hvis afmærkningen ikke er i orden er der kun en til at betale nemlig TDC, med mindre man har glemt at søge afmærkning af tracheer.

I "gamle dage" var det altid et problem når landmændene lige skulle dybdepløje en enkelt fure mere ud mod landevejen.

Jeg arbejdede i efteråret 1988 med at plante vejtræer omkring Ringe langs hovedvej A9. Det foregik ved, at en mand i en rendegraver med et sneglebor lavede ca. 30 cm dybe huller. som vi så stak de kære små ned i og dyngede den løse jord hen over deres poter.

Det gik fint, indtil der en dag pludselig svingede tre FKT-biler ind ved siden af rendegraveren. Det viste sig så, at rendegraveren havde kappet telefonkablet mellem Odense og Svendborg, så mindst 30.000 abonnenter havde mistet forbindelsen.

Rendegraveren og hans rendegraver var dog uden skyld, for kortet, som Fyns Amt havde udleveret, var ikke blevet ajourført, efter at man havde etableret en venstresvingsbås i et T-kryds og derved flyttet målepunktet (en skrænt). Kablet blev dog hurtigt repareret.

Men en anden side af det projekt var noget sælsom, for den afdeling af amtet, som havde besluttet sig for at plante de vejtræer (syren, naur, hvidtjørn og eg), havde ikke fortalt det til den afdeling, som vedligeholdt vejkanterne, så de vejtræer, som blev plantet i efteråret, blev slået med den store cylinderklipper sommeren efter. :-/

Spirituel Maskine

1938

198
PowerPalle (Administrator)
26. juni 2024 @ 17:30
Stormogul
David Munch skrev:

Sikken en lang historie, og dybt utænkelig! Indrøm nu bare du kom til at slukke på stikkontakten....

Nix, den er lige her ...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1938

198
PowerPalle (Administrator)
26. juni 2024 @ 17:32
Stormogul
Erik Abrahamsen skrev:

Morgenrutinen er også for mig tilbage, dejligt og spændende på samme tid, tak for det!

Jeg er pensioneret teleteknikker og kender problematikken til hudløshed, hvis afmærkningen ikke er i orden er der kun en til at betale nemlig TDC, med mindre man har glemt at søge afmærkning af tracheer.

I "gamle dage" var det altid et problem når landmændene lige skulle dybdepløje en enkelt fure mere ud mod landevejen.

Ja, min vurdering er også, at det er TDCNET, der ikke har gjort deres arbejde ordenligt (manglende registrering af føringsveje). Men deres udkørende teknikere og underleverandører i forbindelse med reetablering var super flinke.

Cliffhanger; nu er det generelle gravearbejde (fjernvarme) på vej ind på min grund og dér fortsætter fiberen så jeg er spændt på om de graver den over igen de kommende dage ... be warned...! Og David jeg rør ikke ved nogen stikkontakter.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

497

5
26. juni 2024 @ 22:00
Seniormedlem

Cliffhanger; nu er det generelle gravearbejde (fjernvarme) på vej ind på min grund og dér fortsætter fiberen så jeg er spændt på om de graver den over igen de kommende dage ... be warned...! Og David jeg rør ikke ved nogen stikkontakter.

😮😉😊🤞

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

1938

198
PowerPalle (Administrator)
28. juni 2024 @ 19:34
Stormogul

Nå men det nakkede ikke fiberen, til gengæld hakkede de Coax kable over og det har jo også konsekvenser ;)

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger