xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
378
161
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
iMac: Photoshop
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


528

9
25. juni 2024 @ 14:55
Kaptajn

Jeg er kommet galt afsted. Jeg har mistet Photoshop. Det er overhovedet ikke vigtigt at det er den nyeste version.

Hvor finder jeg den?

Towle
  14
3
  828

2833

378
PallMei (Skribent)
25. juni 2024 @ 18:40
Bit kongen
Towle skrev:

Jeg er kommet galt afsted. Jeg har mistet Photoshop. Det er overhovedet ikke vigtigt at det er den nyeste version.

Hvor finder jeg den?

Konsensus lader til at Adobe er et firma man skal holde sig fra og Affinity photo er bedste alternativ.

https://apps.apple.com/dk/app/affinity-photo-2-image-editor/id1616822987?l=da&mt=12

Når det er sagt, har jeg på ingen måde erfaring med billedredigering og jeg ved dit helbred måske er et sted, hvor det er bedst at holde sig til noget du kender.


173

6
26. juni 2024 @ 09:38
Novice

Jeg vil alle dage anbefale Photoshop over Affinity, specielt hvis du også arbejder i InDesign, Illustrator og Lightroom.

Du kan købe Photoshop og Lightroom til omkring 79 kr. pr. måned.


2833

378
PallMei (Skribent)
26. juni 2024 @ 11:14
Bit kongen
SE0Master skrev:

Jeg vil alle dage anbefale Photoshop over Affinity, specielt hvis du også arbejder i InDesign, Illustrator og Lightroom.

Du kan købe Photoshop og Lightroom til omkring 79 kr. pr. måned.

Du kan undgå abonnement, som er svær at afmeldt, hvert fald i udlandet

https://www.techradar.com/pro/the-us-government-is-suing-adobe-over-hidden-contract-changes-and-fees-trapping-customers 

og deres licensbetingelser er under beskydning for at kræve ret til at 

https://www.techradar.com/pro/adobe-users-are-furious-about-the-companys-terms-of-service-change-to-help-it-train-ai

Det er bare det seneste, men for alt hvad jeg ser adobe i nyhederne om, så virker det som et firma der presser citronen og jeg ville overveje en ekstra gang, hvis jeg overvejede deres produkter. Men som sagt, jeg er slet ikke inden for faget og det tætteste jeg nogensinde har haft med adobe at gøre, er Acrobat. Men selv Acrobat klare jeg mig fint uden idag. 


8630

205
26. juni 2024 @ 12:32
Poseidon
Towle skrev:

Jeg er kommet galt afsted. Jeg har mistet Photoshop. Det er overhovedet ikke vigtigt at det er den nyeste version.

Hvor finder jeg den?

https://www.adobe.com/dk/


Du kommer dog ikke uden om den nyeste udgave, medmindre du kan finde den brugt. Jeg ville dog også anbefale Pixelmator eller Affinity Photo i stedet, udelukkende grundet prisen.

Der var engang en Mac...

173

6
26. juni 2024 @ 12:55
Novice

Det er altid nemt at finde dårlige artikler om alt. Jeg har i mine 20 år med Adobe ALDRIG oplevet nogen form for dårlig service. Jeg har stadig Adobe CC "All Apps" til blot 121 kr. pr. måned, hvilket er kæmpe god service fra dem.

De yder instant service via chat og telefon, og jeg har aldrig haft udfordringer med at opsige abonnementer, når jeg har hjulpet familie og venner med dette.

Derfor betaler jeg gerne for Adobe, og da alle de programmer jeg bruger snakker sammen, er det en endnu mere perfekt løsning.


4690

415
26. juni 2024 @ 17:28
FPU

@ SEOMaster:

Men hvad med dem, som kun lejlighedsvis har brug for mere avanceret billedbehandling, end den som Preview kan klare? Der er 1,442,- Kroner om året altså mange penge, især for mindrebemidlede.

Her er en engangs-licens meget mere rimelig end et abonnement. Men det kan man jo ikke mere.

De små kunder bliver skoldet som sædvanlig.

Spirituel Maskine

205

13
27. juni 2024 @ 19:46
Juniormedlem

Jeg forstår ikke dine Adobe priser.
Jeg opsagde Adobe Cc da prisen kom op på 5.500 om året.

Nu bruger jeg Affinty til en brøkdel af prisen.
Ja, der er nogle ting hvor Affinity halter efter Adobe.
Men til alm annonce- og tryksagsproduktion er det fuldt konkurrencedygtig. 

Hans

528

9
28. juni 2024 @ 17:13
Kaptajn

Nu har jeg bestilt Affinty Photo 2 :-)

Towle

528

9
02. juli 2024 @ 11:53
Kaptajn
Towle skrev:

Nu har jeg bestilt Affinty Photo 2 :-)

Den kan jeg ikke finde ud af. For det første er den på engelsk (dog ikke et problem), men hvordan starter man?

Towle

4690

415
02. juli 2024 @ 16:07
FPU
Towle skrev:
Towle skrev:

Nu har jeg bestilt Affinty Photo 2 :-)

Den kan jeg ikke finde ud af. For det første er den på engelsk (dog ikke et problem), men hvordan starter man?

Tag dig sammen. Jeg fandt to YouTube instruktionsvideoer med det samme ved blot at google "affinity 2 mac tutorial":

13 minutter.

1 time.

Towle, det her var allersidste gang, jeg gjorde dit arbejde for dig.

Held og lykke fremover.

Spirituel Maskine

398

14
16. juli 2024 @ 14:57
Lærling

Hedder Adobes pakke stadig CC? Ellers er det prisen for 2024 versionen.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

8630

205
16. juli 2024 @ 15:17
Poseidon
Leif Korreborg skrev:

Hedder Adobes pakke stadig CC? Ellers er det prisen for 2024 versionen.

Ja, det står for Creative Cloud. Priserne kan du se her: https://www.adobe.com/dk/creativecloud/plans.html

Der var engang en Mac...

398

14
16. juli 2024 @ 23:44
Lærling

Selvfølgelig. Har selv pakken, og har haft abonnement i mange år efterhånden, men tænkte mig ikke om, fordi jeg kan huske den blev benævnt 'CC' og programnavn, i starten, mens betegnelsen nu er årstal og kun 'CC' på Lightroom. Før, da Adobe var fysisk pakke, var det 'CS' for Creative Suite. Men tak, så blev 1. sal lige støvet af. Ellers ikke noget, som det også fremgår, jeg har tænkt så meget over.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

566

10
18. juli 2024 @ 16:10
Kaptajn

Jeg har efter 25 år med Photoshop og senest Lightroom , som desværre ikke matcher det hedengangne Aperture, også hentet Affinity Photo og også Affinity Publisher. Sidste er fremragende til bogproduktion. Flere der i årevis har brugt Illustrator synes faktisk af A. Publisher er lettere at bruge.

Jeg har uden nogen forudsætninger i design lavet 5 bøger  i Publisher.

Jeg tror at når jeg har vænnet mig til Affinity at jeg dropper at betale de 74,- uden moms Adobe kræver om måneden.Affinity har også en fremragende support. Jeg skulle f.eks lave en fin sort kant om et foto til print. Jeg fulgte deres demo video men det er et scannet foto og hver gang jeg gjorde som beskrevet blev fotoet nu som det var scannet med kanten omkring. Jeg skrev og fik løsningen på en time, nemlig at Affinity er non - destructive og jeg altså skulle restore i et nyt laver før det virkede. 

Affinity Photo kan i princippet det samme som Photoshop, bortset fra al det AI de nu har gang i så som generativ udvidelse etc. Men det er jeg ikke interesseret i.

Du spørger hvordan du kommer videre. Du går ind på serif.co.uk og finder et utal af videoer der forklarer hvordan de forskellige funktioner kan bruges. Og der er mange