xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
354
158
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvad kan iCloud
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


212

0
15. juni 2024 @ 14:22
Juniormedlem

Jeg har flere Gmail addresser, men min plads på en af dem blev fyldt og jeg måtte købe ekstra plads hos Google.

bruger også Google drev til backup og Google foto til backup af billeder

ville egentlig helst kun bruge iCloud, hvis den kan gøre det samme.

altså plads på mine Gmail adresser og backup af foto og filer og familiedeling.  

Kan  iCloud det. ?

Så ville jeg ikke bære nødt til at have 2 steder jeg skulle betale til.  
jeg Er jo nødt til at have iCloud pga  iPads  og iPhones

  8
4
  185

4640

403
15. juni 2024 @ 14:55
FPU

Jeg bruger ikke selv iCloud, men så vidt jeg da ved, er iCloud mere en synkroniserings-tjeneste mellem forskellige Apple-enheder, end det er et decideret backup-sted.

Læs mere her (engelsk).

Spirituel Maskine

92

8
16. juni 2024 @ 07:42
Novice

Jeg bruger iCloud til det hele.
da det lykkedes mig at få mit foto arkiv med mere end 30.000 billeder og video til at fungere fra alle enheder så overgav jeg mig til iCloud. Det var en lidt lang proces. For det virkede med en mindre test men da hele databasen blev lagt op så blev jeg skuffet. Jeg gav det dog tid. Og da Apple serveren havde fået replikeret det hele på plads begyndte det at fungere tilfredsstillende.

Til tider kan det virke lidt tøvende. Jeg har siden flyttet al min data til iCloud og er igang med at organisere og rydde op. For man bruger tingene på en anden måde. Før havde jeg deling i hjemmet. Det har jeg ikke helt så meget brug for mere.

Jeg har delingsarkiver med venner og familie både Mac og Windows og det virker begge veje.

Men man bør sætte tid af til processen.

Jeg tager kun sporadisk backup ned på disk da jeg stoler på at Apple sørger for datasikkerheden. Det er nyt for mig der altid har gået med livrem og livrem.

Nu er mit liv ikke mere fyldt med videoprojekter og lyd som tidligere. Dog er mit fotoarkiv livsvigtigt for mig da alt foto er digitaliseret. Funktionaliteten i det betaler af på det arbejde der ligger i at scanne. Så jeg gør det også for familien og lægger det ud via iCloud.

Tænk at Bill Gates i 1998 udtalte at han ikke ku se nogen ide i internettet. Det undrer mig stadig at det lykkedes ham at overleve. 


2789

354
PallMei (Skribent)
16. juni 2024 @ 08:29
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Jeg bruger ikke selv iCloud, men så vidt jeg da ved, er iCloud mere en synkroniserings-tjeneste mellem forskellige Apple-enheder, end det er et decideret backup-sted.

Det er også til backup af IOS enheder


4640

403
16. juni 2024 @ 11:10
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Jeg bruger ikke selv iCloud, men så vidt jeg da ved, er iCloud mere en synkroniserings-tjeneste mellem forskellige Apple-enheder, end det er et decideret backup-sted.

Det er også til backup af IOS enheder

Så lærte jeg da det. Takker.

Spirituel Maskine

1671

47
16. juni 2024 @ 13:22
Stormogul

altså jeg har min billede samling liggende i icloud, som jeg også gjorde da jeg havde Gdrev. jeg bruger de 2 tjenester på nøjagtig samme måde, eneste ulempe ved icloud er at min synology nas ikke understøtter icloud drive men Gdrev, så havde førhen mit Gdrev til at synkronosere med en mappe på min Nas så alt lå lokalt derpå også men nu ligger det kun på icloud drive. men man skal bare være opmærksom på at sletter man noget på icloud drive så slettes den på alle enheder hvor jeg mener hvis man slettede noget på gdrev på en enhed et sted, var det ikke nødvendigvis at det blev slettet i skyen.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

8586

200
16. juni 2024 @ 14:24
Poseidon

Du kn bruge iCloud til dine fotos, men din Gmail kan ikke få mere plads.

Der var engang en Mac...

1671

47
16. juni 2024 @ 14:34
Stormogul

Du kan bruge icloud til filer også jo. Det er som et drev på dine Apple enheder. Men ja dine billeder og andre iOS og MacOS synkronisere op i men alt kan ligges i iCloud drive. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

212

0
16. juni 2024 @ 16:01
Juniormedlem

Tak for jeres svar.

der hvor det gik galt var netop på på en gmail konto, der blev fyldt op.

og det tolker jeg jeres svar på den måde, at det kan iCloud ikke hjælpe på. Men ellers kan den alt andet.

Dejligt at blive klogere på iCloud :-)