xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
354
158
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
WWDC Apple Keynote - 10. juni 2024 - tråden
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


1933

197
PowerPalle (Administrator)
10. juni 2024 @ 18:57
Stormogul

Live video kan ses her

Og Apple Store er uventet nede (rygterne siger ingen nye produkter men dette modsiger det).

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  30
5
  665

1933

197
PowerPalle (Administrator)
10. juni 2024 @ 19:01
Stormogul

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1671

47
10. juni 2024 @ 19:58
Stormogul

Uhhh ny password app, det er mega fedt men også iPhone mirroring ser fedt ud, det glæder jeg mig til at bruge. :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

745

38
10. juni 2024 @ 20:00

Jeg har  i årevis brugt 1Password og BetterSnapTool, som nu er indbygget i Sequoia.


1933

197
PowerPalle (Administrator)
10. juni 2024 @ 20:07
Stormogul

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

745

38
10. juni 2024 @ 20:14
PowerPalle skrev:

På intet tidspunkt nævnes Artificial Intelligence eller AI, kun generative models og Apple Intelligence, ren Apple newsspeak.


745

38
10. juni 2024 @ 20:16

Okay, nu sagde Craig AI. Én gang.


1933

197
PowerPalle (Administrator)
10. juni 2024 @ 20:44
Stormogul

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1712

43
10. juni 2024 @ 20:59
Stormogul

Dansk kommer sikkert ikke før næste år.


683

26
10. juni 2024 @ 21:05
Veteran

Jeg ved ikke hvad jeg håber på, men synes sjældent der kommer noget wow på opdateringerne.
Lommeregner på iPad? Det jo absurd den først kommer nu.
Rykke ikonerne rundt på ens skærm? Det jo absurd det først kommer nu.

Hvad med multiuser på iPad? 2030?

Nå, men håber de har forbedret Siri og de generelle AI funktioner. Det vil være fantastisk!


745

38
10. juni 2024 @ 21:10


Danmark var med på WWDC24 med en kanelsnegl 😊☺️


1

0
10. juni 2024 @ 21:55
Nyt medlem

Hvordan går det med MitID mv på iOS 18 ?


5

3
10. juni 2024 @ 22:37
Nyt medlem

Det virker fint har lige kørt alle mine apps hurtigt igennem og umiddelbart virker alle både MitID, sundhedskort, kørekort, Tesla, e-Boks osv :)


745

38
10. juni 2024 @ 23:52

“Elon Musk has just heard the news about iOS 18, and is weighing on with his elevated thoughts.

He describes the OpenAI integration as an “unacceptable security violation” and threatens to ban the use of Apple devices at his companies, including Tesla, SpaceX and X.

The tech exec continued that visitors will be required to hand over their Apple phones upon arrival at his companies, with the devices stored in a Faraday cage”.

9to5Mac’s Benjamin Mayo has the full story: https://9to5mac.com/2024/06/10/elon-musk-calls-ios-18-a-security-violation-for-integrating-chatgpt-says-he-will-ban-use-of-apple-devices-at-tesla/

#wwdc #ios18 #tesla


1671

47
11. juni 2024 @ 00:37
Stormogul
Chrkoge skrev:

Det virker fint har lige kørt alle mine apps hurtigt igennem og umiddelbart virker alle både MitID, sundhedskort, kørekort, Tesla, e-Boks osv :)

Hvordan er stabiliteten so fare?

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1671

47
11. juni 2024 @ 06:28
Stormogul

øv har lige læst en artikel omkring de nye beta'er og iPhone mirroring og mange af den andre nye ting, er slet ik tilstede endnu. så venter jeg pænt med at opdatere, for var primært iPhone mirror og den nye mail app jeg var interesseret i. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2789

354
PallMei (Skribent)
11. juni 2024 @ 06:31
Bit kongen
Pjock skrev:
Chrkoge skrev:

Det virker fint har lige kørt alle mine apps hurtigt igennem og umiddelbart virker alle både MitID, sundhedskort, kørekort, Tesla, e-Boks osv :)

Hvordan er stabiliteten so fare?

Og klassikeren, hvordan er batteritiden 😂


2273

158
11. juni 2024 @ 06:51
ASCII jonglør
Pjock skrev:

øv har lige læst en artikel omkring de nye beta'er og iPhone mirroring og mange af den andre nye ting, er slet ik tilstede endnu. så venter jeg pænt med at opdatere, for var primært iPhone mirror og den nye mail app jeg var interesseret i.

Ja, IPhone Mirroring ser virkelig fedt og brugbart ud. Normalt oplever jeg, at de fleste nye funktioner i div. software mest har karakter af en gimmick eller nærmest er ren marketing, men Mirroring ser faktisk interessant ud.

Hvad er der nyt i Mail? (har ikke haft tid til at se hele eventen…)

De danske medier er nu også igang med at tygge drøv på Apple-eventen, her lidt gumleri fra Berlingske:

Apple lancerer kunstig intelligens i iPhone og iPad

Elon Musk truer med at forbyde ansattes brug af iPhones


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

158
11. juni 2024 @ 06:59
ASCII jonglør
Pjock skrev:

Uhhh ny password app, det er mega fedt men også iPhone mirroring ser fedt ud, det glæder jeg mig til at bruge. :)

Jepz, Password-app ser godt ud, så kan man endelig slippe 1Password, der som bekendt (også) er begyndt at bruge den forbandede abonnement-model…

Er Iøvrigt lidt nervøs ved Elon Musks udsagn om, at han vil forbyde iPhones med Open AI på hans virksomheder, for kan ikke lige gennemskue, om dette blot handler om, at han er sur på sin tidligere partner i Open AI (Elon Musk er som bekendt har Aspergers, hvilket typisk indebærer udfordringer med sociale relationer og snævre interesseområder) - eller om Apple Mirroring virkelig også kan være et problem både i det private og i forretningslivet…?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

158
11. juni 2024 @ 07:18
ASCII jonglør

Rettelse: der skulle naturligvis have stået “Elon Musk har som bekendt Aspergers.”

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1712

43
11. juni 2024 @ 12:07
Stormogul

Han kan vel ikke bestemme hvilken mobil folk bruger, jeg havde da sagt op med det samme.

Noget andet. iPadOS 18 der virker skrible ikke mere, penen mangler i værktøjer.



8586

200
11. juni 2024 @ 12:12
Poseidon

Meget positiv WWDC. Vil altid gerne se noget nyt hardware, men det var en god omgang software, og jeg vil glæde mig til Sequia kommer til min Mac.

Der var engang en Mac...

1671

47
11. juni 2024 @ 17:29
Stormogul

har lige prøvet at lege lidt med det, med hjemmeskærmen på iOS18 og farver og mørk/lys tilstand, det er jeg altså ikke fan af haha men kan håbe det bliver bedre med tiden og widgets. nogen af dem er ubrugelig når man har en bestemt farve valgt. 

Nå men den nye password app er ret lækker og overskuelig. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1132

17
11. juni 2024 @ 18:34
Stormogul

Der er nu QuickType på dansk og Bilingual så man kun behøver et tastatur til dansk og engelsk. Der er også Swipe keyboard på dansk. Dog ikke på iPad

l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

745

38
11. juni 2024 @ 19:42

Røvsyg præsentation, seriøst meget lidt nytænkning; ikke som i gamle dage med Jobs, når man blev blæst bagover af innovation og nytænkning.

Men det er naturligvis svært at genopfinde den dybe tallerken, når nu engang, den dybe tallerken allerede ER opfundet, så bliver det kun små tweaks og forbedringer.

Også derfor jeg er stoppet med hjernedød udskiftning til nyeste iPhone hvert efterår; jeg har en iPhone 14 Pro Max, og savner intet fra 15.

Jeg solgte også min 16 tommer MacBook Pro M2 Pro i januar; istedet har jeg leaset en 14 tommer MacBook Pro M3 med en bindingsperiode på to måneder og ingen udbetaling.

Det betyder, jeg uden at skulle skaffe 15-20.000,00 kroner øjeblikkeligt kan skifte til den kommende M4 MBP straks, når den kommer til salg.

Vores radiostation afvikles uden bøvl på en Mac mini M1.

1712

43
11. juni 2024 @ 21:13
Stormogul

Har fået skrible til at virke.  🙂


2789

354
PallMei (Skribent)
11. juni 2024 @ 21:35
Bit kongen
Antoni Nygaard skrev:

Der er nu QuickType på dansk og Bilingual så man kun behøver et tastatur til dansk og engelsk. Der er også Swipe keyboard på dansk. Dog ikke på iPad

Prøv med floating keyboard. Endelig! Håber jeg kan droppe gboard nu


745

38
12. juni 2024 @ 23:46

Er umiddelbart imponeret over computerkraften i en Mac mini M1, hvorimod min Mac mini Late-2014 var ulidelig at benytte.

Regner med at vente til Mac mini M5, før vi opgraderer.


2273

158
16. juni 2024 @ 21:52
ASCII jonglør
Pjock skrev:

Nå men den nye password app er ret lækker og overskuelig. 

Så er der landet en anmeldelse af Apples indbyggede app Password, som dukker op det kommende macOS Sequoia. Der er tillige god info i anmeldelsens kommentarspor:

Can Apple’s new Passwords app replace your password manager?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1671

47
16. juni 2024 @ 22:34
Stormogul

Jo tak for linket. Jeg er hoppet med på iOS18 og det nye MacOS så har titter i password appen og den er såmænd fin nok. Ret basis men gør sit arbejde som den skal. :) har ikke en android dims så har ikke problemet med at den ikke findes på den platform. Har ikke forsøgt med min windåse gamer bærbar endnu men skal da prøves om det fungere derpå også. :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2789

354
PallMei (Skribent)
17. juni 2024 @ 10:15
Bit kongen
Factory skrev:
Pjock skrev:

Nå men den nye password app er ret lækker og overskuelig. 

Så er der landet en anmeldelse af Apples indbyggede app Password, som dukker op det kommende macOS Sequoia. Der er tillige god info i anmeldelsens kommentarspor:

Can Apple’s new Passwords app replace your password manager?

Jeg forstår det ikke. Hvad er det nye? hvad er det man ikke kunne før? især hvis der ikke er Android support. Og at det bliver en ekstern app på mac er heller ikke nyt. Det har faktisk hele tiden været et ekstern app (hovednøglering.app). Det er blot fornylig at der også er tilføjet adgang adgangskoder i system- og safariindstillinger.