xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
354
158
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Sendte mails bliver ikke gemt i Mail programmet
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


79

2
09. juni 2024 @ 14:28
Novice

Hej forum



Jeg har fået et irriterende program.

Jeg benytter en imap mail konto i mail programmet på min iMac med MacOs Catalina. Men af en eller anden grund, bliver mine sendte mails ikke gemt under "Sent" mere. Er der nogen der har en ide til hvad problemet kunne være. Jeg har postet et screenshot af indstillingerne for konti.


På forhånd tak

iMac late 2012
  9
6
  267

2789

354
PallMei (Skribent)
09. juni 2024 @ 15:39
Bit kongen

Det ser jo ikke ud til at der valgt nogen mapper. Er det fordi der ikke er nogen at vælge? 

Tjek  server indstillinger. Evt. Slet kontoen og tilføj på ny. Når det er en imap konto ligger det hele på serveren og dukker automatisk op igen, når du opretter på ny


4640

403
09. juni 2024 @ 17:44
FPU

Prøv eventuelt at genopbygge dine postkasser. Det foregår her (på engelsk):

Menuen Mailbox -> Rebuild (nederste menupunkt).

På dansk er det måske

Menuen Postkasse -> Gendan

Hvis der er rigtig mange mail og mange (store) vedhæftninger, kan det godt tage noget tid.

Held og lykke og feedback.

P.S. Hvis du vil være helt sikker på, at du altid har dine sendte mails, kan du indstille Mail til altid at sende en kopi til dig selv, uden at modtageren kan se det:

Menuen Mail -> Indstillinger -> Klik på "Composing" (ikonen med blyant og papir) -> Hak af i "Automatisk" og vælg "Bcc:" i lokalmenuen lige til højre for. "Bcc" betyder "Blind carbon copy".

Spirituel Maskine

79

2
11. juni 2024 @ 19:02
Novice
Tonny Freimanis skrev:

Prøv eventuelt at genopbygge dine postkasser. Det foregår her (på engelsk):

Menuen Mailbox -> Rebuild (nederste menupunkt).

På dansk er det måske

Menuen Postkasse -> Gendan

Hvis der er rigtig mange mail og mange (store) vedhæftninger, kan det godt tage noget tid.

Held og lykke og feedback.

P.S. Hvis du vil være helt sikker på, at du altid har dine sendte mails, kan du indstille Mail til altid at sende en kopi til dig selv, uden at modtageren kan se det:

Menuen Mail -> Indstillinger -> Klik på "Composing" (ikonen med blyant og papir) -> Hak af i "Automatisk" og vælg "Bcc:" i lokalmenuen lige til højre for. "Bcc" betyder "Blind carbon copy".

Tak for svar


Genopbyg virkede desværre ikke :-/ Det er mærkeligt

iMac late 2012

79

2
11. juni 2024 @ 19:03
Novice
PallMei skrev:

Det ser jo ikke ud til at der valgt nogen mapper. Er det fordi der ikke er nogen at vælge? 

Tjek  server indstillinger. Evt. Slet kontoen og tilføj på ny. Når det er en imap konto ligger det hele på serveren og dukker automatisk op igen, når du opretter på ny


Ja det er lidt mærkeligt at der ikke står noget ?? 


Når jeg trykker ved drop down menuerne ser det sådan her ud 

iMac late 2012

79

2
11. juni 2024 @ 19:28
Novice
SilverLine skrev:
PallMei skrev:

Det ser jo ikke ud til at der valgt nogen mapper. Er det fordi der ikke er nogen at vælge? 

Tjek  server indstillinger. Evt. Slet kontoen og tilføj på ny. Når det er en imap konto ligger det hele på serveren og dukker automatisk op igen, når du opretter på ny


Ja det er lidt mærkeligt at der ikke står noget ?? 


Når jeg trykker ved drop down menuerne ser det sådan her ud 

Nå hvis jeg vælger : På Min Mac - > Sendt fra den drop down menu på mit billede, kommer sendte mails endelig ind igen. Det sjove er så bare, at når jeg benytter en web browser (webmail) , så kan jeg ikke se de sendte mails fra mail programmet på min computer. Den bruger i stedet den mappe som hedder "Sent" som man kan se der er lavet som undermappe til selve min mail (håber det giver mening) . Indbakke synkronisere fint..... Hmm

iMac late 2012
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2789

354
PallMei (Skribent)
12. juni 2024 @ 08:28
Bit kongen
SilverLine skrev:
SilverLine skrev:
PallMei skrev:

Det ser jo ikke ud til at der valgt nogen mapper. Er det fordi der ikke er nogen at vælge? 

Tjek  server indstillinger. Evt. Slet kontoen og tilføj på ny. Når det er en imap konto ligger det hele på serveren og dukker automatisk op igen, når du opretter på ny


Ja det er lidt mærkeligt at der ikke står noget ?? 


Når jeg trykker ved drop down menuerne ser det sådan her ud 

Nå hvis jeg vælger : På Min Mac - > Sendt fra den drop down menu på mit billede, kommer sendte mails endelig ind igen. 

Jo, men det er ikke rigtigt. Fordi den er lokal på din Mac

Det sjove er så bare, at når jeg benytter en web browser (webmail) , så kan jeg ikke se de sendte mails fra mail programmet på min computer. Den bruger i stedet den mappe som hedder "Sent" som man kan se der er lavet som undermappe til selve min mail (håber det giver mening) . Indbakke synkronisere fint..... Hmm

Derfor skal du vælge Sent mappen på den drop down liste. Efterfølgende kopier alle mails fra Sendt under "På min Mac" over i Sent, som I indholdsoversigten også vil være oversat til Sendt, men under kontoen og favoritter. 

Kort sagt, du skal bruge mapper under kontoen for at få dem synkroniseret. "På min Mac" mapper bør du kun anvende til pop3 (protokol hvor mails hentes istedet for at synkronisere) eller backup. Hvis du f.eks. gendanner beskeder fra timemachine, vil de havne i mappe under "På min Mac", så du kan gennemgå dem og flytte/kopiere dem til rette placering.


79

2
12. juni 2024 @ 20:10
Novice

Men den sent mappe der ligger under min mail, er en webmailen selv har lavet og åbenbart benytter (one.com) .

"På min mac" -> sendt. Er den mail programmet bruger, og den jeg også kun ønsker at bruge. Forstået ikke hvorfor webmailen ikke kan finde ud af at bruge den. Den kan jo godt finde ud af at bruge : "på min mac" -> indbakke 


Edit. Det giver mening nu.

Så ud fra det du skriver, lyder det til jeg ikke skal benytte "på min mac" -> sendt mere , fordi jeg benytter IMAP ?? Jeg benyttede pop3 før i tiden. Så måske derfor det er gået galt på et tidspunkt.

iMac late 2012

2789

354
PallMei (Skribent)
13. juni 2024 @ 10:56
Bit kongen
SilverLine skrev:

Men den sent mappe der ligger under min mail, er en webmailen selv har lavet og åbenbart benytter (one.com) .

"På min mac" -> sendt. Er den mail programmet bruger, og den jeg også kun ønsker at bruge. Forstået ikke hvorfor webmailen ikke kan finde ud af at bruge den. Den kan jo godt finde ud af at bruge : "på min mac" -> indbakke 


Edit. Det giver mening nu.

Så ud fra det du skriver, lyder det til jeg ikke skal benytte "på min mac" -> sendt mere , fordi jeg benytter IMAP ?? Jeg benyttede pop3 før i tiden. Så måske derfor det er gået galt på et tidspunkt.

Ja, du skal holde dig til de mapper one.com anvender. Fordi du køre dansk brugerflade fil genvejen til sendte mails hedde Sendt i indholdsoversigte, men den peger så på den mappe du har valgt den skal vi kontoopsætningen.

Du kan godt gå ned og finde Sent mappen med det originale navn under kontoen.  


79

2
13. juni 2024 @ 11:50
Novice

Jeg takker rigtig mange gange for din hjælp. Det spiller nu 

iMac late 2012