xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
383
161
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
kan den opdaters ?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


263

0
13. maj 2024 @ 21:44
Juniormedlem

Hej

Jeg har min MBP 13 ,  mid 2012  med OSX 10.11.6.

Chrome vil ikke opdatere da det kræver mindst 10.13 eller nyere, plus sikkert ogsaa de andre browsere.

Bruger firefox som hovede browser med oplever at hjemmesider starter med at 'drille' tænker det kan være fordi det er en gl OSX.

Er der ingen muligheder overhovedet at opdatere styresystemet ? 

Min mac fejler ingen ting ellers og det gør ondt helt ned i stortaaen at skulel tvinges til at købe en ny eller nyere bare fordi den ikke kan opdatertes;


mvh

anders


  6
0
  500

2892

383
PallMei (Skribent)
13. maj 2024 @ 22:09
Bit kongen
anders sorensen skrev:

Hej

Jeg har min MBP 13 ,  mid 2012  med OSX 10.11.6.

Chrome vil ikke opdatere da det kræver mindst 10.13 eller nyere, plus sikkert ogsaa de andre browsere.

Bruger firefox som hovede browser med oplever at hjemmesider starter med at 'drille' tænker det kan være fordi det er en gl OSX.

Er der ingen muligheder overhovedet at opdatere styresystemet ? 

Min mac fejler ingen ting ellers og det gør ondt helt ned i stortaaen at skulel tvinges til at købe en ny eller nyere bare fordi den ikke kan opdatertes;


mvh

anders


Jo, med Open Core Legacy patcher, kan du installere nyere version end apple understøtter. Faktisk op til aller nyeste. Jeg har testet det på en 11” 2014 MBA, som jeg har installeret Ventura. Desværre drillede det med den tredjepart NVME ssd der var i, men med den originale 512GB SSD virker det. 

https://dortania.github.io/OpenCore-Legacy-Patcher/ 

Prøv at finde nogle erfaringer med din model. Den kræver legacy metal drivere og jeg ved ikke hvor godt det virker. 


263

0
14. maj 2024 @ 15:05
Juniormedlem

hej

ok tak for det.

jeg troede ikke det var muligt faktisk :)

har saa efter deit svar søgt paa YT og Google og der er andre osm ogsaa viser hvordan man manuelt kan opreteret til en nyere version,

saa det hele maa jeg lige sætte mig ned og i ro og mag se paa

takker

mvh

anders


2892

383
PallMei (Skribent)
14. maj 2024 @ 16:25
Bit kongen

Jeg skrev Ventura, men mente Sonoma, som jo er nyeste 😎. Tøver dog lige med at opdatere til den der kom igår, til jeg har set folks erfaringer


76

1
18. maj 2024 @ 01:29
Novice

Jeg har lige opdateret min 11.3 til Sonoma 14.5. Synes jeg har prøvet det meste - ingen fejl. Så min anbefaling er at man kan opgradere 11.3 og nyere....


2892

383
PallMei (Skribent)
18. maj 2024 @ 08:44
Bit kongen
Poul A skrev:

Jeg har lige opdateret min 11.3 til Sonoma 14.5. Synes jeg har prøvet det meste - ingen fejl. Så min anbefaling er at man kan opgradere 11.3 og nyere....

Godt, jeg har sat den i gang med opdatering.


2892

383
PallMei (Skribent)
18. maj 2024 @ 09:58
Bit kongen
PallMei skrev:
Poul A skrev:

Jeg har lige opdateret min 11.3 til Sonoma 14.5. Synes jeg har prøvet det meste - ingen fejl. Så min anbefaling er at man kan opgradere 11.3 og nyere....

Godt, jeg har sat den i gang med opdatering.

Nu er den opdateret, men travlt med indeksering. Pga. Open Core Patcher er det ikke kun en inkremental opdatering der hentes, men den fulde installer. Havde også lidt problemer med at logge ind. Der var beach ball ved hver tastetryk. Men tastede koden og gav fred og var inde da jeg returnerede. Derefter bad Open Core Patcher selv om at patche. Den fik dog gemt sig bag andre vinduer undervejs, ikke at det kan snyde mig 😎. Skriver i øvrigt denne post på den..