Copy/paste
Der kan være tale om data, formler og layout Så hvad er det der skal kopieres over. Er udfordringen at du blot får referencen til cellen over i det nye ark?
så spørgsmålet må nok præciseres lidt mere!
Jo, men det virker ikke i mit Excel. Jeg vil kopiere fra mit Budget 2023 til Budget 2024, men det virker altså ikke. Gør jeg noget forkert?
Her er hvad jeg forsøger at gøre:
=F4+D5+E5 at kopiere til den tilsvarende celle i 2024, men så siger den bare:
#VÆRDI! |
Towle skrev:Jo, men det virker ikke i mit Excel. Jeg vil kopiere fra mit Budget 2023 til Budget 2024, men det virker altså ikke. Gør jeg noget forkert?
Her er hvad jeg forsøger at gøre:
=F4+D5+E5 at kopiere til den tilsvarende celle i 2024, men så siger den bare:
#VÆRDI!
Det er fordi du kopiere formlen og den peger på nogle celler som ikke findes eller indeholder andet end tal i det nye ark. Du skal vælge indsætte specielt og vælge værdi fra menuen->redigere, hvis jeg husker rigtigt. Det er hvert fald noget i den stil.
Nu ved jeg godt at du spurgte om noget specifikt, men hvorfor ikke bare kopiere hele arket - kalde det 2024 - og så ændre de poster som nu skal ændres. Det er vel ikke det helt store som ændres ud over 2024.
Sådan har jeg gjort i mange år. Har låst arkene på nær de celler jeg må ændre - så får jeg ikke ødelagt nogle formler.
Jeg laver også hver måned en opdateret sikkerhedekopi - måske lidt sygeligt - men det har virket for mig i mere end 10 år.
Og så til sidst godt nytår
Kimball skrev:Nu ved jeg godt at du spurgte om noget specifikt, men hvorfor ikke bare kopiere hele arket - kalde det 2024 - og så ændre de poster som nu skal ændres. Det er vel ikke det helt store som ændres ud over 2024.
Sådan har jeg gjort i mange år. Har låst arkene på nær de celler jeg må ændre - så får jeg ikke ødelagt nogle formler.
Jeg laver også hver måned en opdateret sikkerhedekopi - måske lidt sygeligt - men det har virket for mig i mere end 10 år.
Og så til sidst godt nytår
Vedlagt et eksempel hvor jeg har lavet en kopi af 2023, men det fungerer ikke rigtigt.
Nu har jeg besluttet at jeg bare fortsætter 2023 til 2024. Så svært kan det jo heller ikke være.
Det var det så alligevel, men det helt sikkert min Alzheimer:
I feltet H19 står der =H3:H20 og i feltet H20 står der =H4115/G1. Det skal være et løbende budget, altså fortløbende.