Jeg har haft en underlig mail som skulle være fra "MapMyRun", som jeg abonnerer på, men som virkede forkert. Jeg har skrevet til MMR om dette, men endnu ikke fået svar. Nu får jeg forskellige advarsler fra Systemindstillinger - se vedhæftet, bare eksempler på tekst. Jeg har ikke, og har aldrig haft McAfee installeret.
"Zeus" er en mappe jeg har med min kat Zeus, men den mappe er OK.
Hvis jeg klikker "vis" i den med "Aktiver McAfee..." kommer en tilsyneladende McAfee hjemmeside med noget om ulovligt inficeret websted med opfordring til "Scanning" - det gør jeg IKKE. Der kommer en advarsel med forskellig tekster ca. hver 30 sec. Alt ser i øvrigt ud til at fungere. Hvad pokker sker der, og hvordan stopper jeg det.
De meget insisterende beskeder mindede mig mere om reklame/pop-up malware end om en ægte advarsel, f.eks. ligesom de stunts, som MacKeeper laver, så jeg blev mistænkelig og snusede lidt rundt og fandt bl.a. den her:
As you can imagine, the “McAfee Critical Virus Alert” pop-up is nothing more than a scam and anything it states is just false. If you have been redirected to the “McAfee Critical Virus Alert” ads, we recommend closing the page and do not enter any personal information.
Og den her:
Why does McAfee keep saying I have a virus?
Fake McAfee pop-ups often come from malicious websites that you may have accidentally visited. To be on the safe side, clear your browsing history and reset your browser.
Jeg fandt også nogle links med opskrifter til at fjerne de pop-up'er:
Især det sidste link (en forum-tråd) ser interessant ud.
Glædelig rengøring! :0)
Jeg brugte dit sidste link - og det ser ud til at virke. Tak.
Hej
Det er med stor sandsynlighed falsk reklame...
Prøv indstillinger i safari...websteder...notifikationer...fjern dem du ikke kan lide...
Mvh
MichaelCorfitsen skrev:Jeg brugte dit sidste link - og det ser ud til at virke. Tak.
Yehaa!