Hvad er det, der gør, at software skrevet til f.eks. 10.14 ikke kører i 14, noget skyldes f.eks. 32 vs 64 bit, men hvad ellers? Jeg har f.eks. en hardware kalibreret skærm, hvortil der ikke er skrevet software (ColorNavigator), til Sonoma. Findes der emulatorer?
Jens Astrup skrev:Hvad er det, der gør, at software skrevet til f.eks. 10.14 ikke kører i 14, noget skyldes f.eks. 32 vs 64 bit, men hvad ellers? Jeg har f.eks. en hardware kalibreret skærm, hvortil der ikke er skrevet software (ColorNavigator), til Sonoma. Findes der emulatorer?
Det ser ud til, at der er en version fra 7 november der understøtter Sonoma.
https://www.eizoglobal.com/support/db/products/model/ColorNavigator+7
Ja, og den version understøtter ikke min skærm - så meget for deres bæredygtighedspolitik.
Men jeg er også generelt nysgerrig på problematikken, min opfattelse, er, at det ofte er dovenskab fra udviklerens side, at programmer ikke kører på f.eks. tidligere versioner.
Jens Astrup skrev:Ja, og den version understøtter ikke min skærm - så meget for deres bæredygtighedspolitik.
Men jeg er også generelt nysgerrig på problematikken, min opfattelse, er, at det ofte er dovenskab fra udviklerens side, at programmer ikke kører på f.eks. tidligere versioner.
Hvad er det for en skærm?
Kan være mange grunde. I modsætning til Microsoft er Apple kendt for at droppe bagud kompatibilitet med hård hånd.