Jeg kan altså ikke finde ud af det. Jeg har købt Newshosting (https://newshosting.com), men er åben over for andre forslag.
Det er helt sindssygt så mange forskellige ting man skal gøre. Et er at downloade selve programmet; en helt anden ting er at komme videre.
Hvis det er så kompliceret, må der være en trin-for-trin vejledning på udbyderens hjemmeside.
Hvis hjemmesiden kun er på udenlandsk, kan du kopiere URL'en (web-adressen) ind i Google Translate og få den oversat til dansk.
Er usenet stadig en ting?
Jeg troede det døde ud med mange universiteter der valgte at lukke deres servere.
Hvad er din intention med usenet? er det, at downloade filer eller bare snakke i usenet grupper?
Der må næsten være en instruction til setup af Newshosting app.
hjælper denne lidt?
nntp er den der skal indtastes sammen med din login for overhovedet at forbinde til usenet via newshosting
NNTP Server er:
news.newshosting.com
Portene herunder er de som skal indtastes såfremt newshosting ikke selv finder ud af hvordan det skal configure sig selv.
porte
unencrypted: 119
ssl: 563
Jeg husker noget fra Unison og SABnzbd tiden.. SABnzbd er en ting endnu men har kun til formål at downloade fra usenet. SABnzbd er oversat til dansk.
Hvis det er grupper du er interesseret i, så er der bare Newshosting app'en som muligvis vil virke.
Unison fra software firmaet Panic bliver der desværre ikke længere udviklet på.
Hvad betyder NZB?
Towle skrev:Hvad betyder NZB?