andre herinde der bruger coconutBattery på deres macbook i Sonoma? før jeg opdaterede var coconutBattery og MacOS rimelig enig om mit batteri helbred, men efter opdateringen så er de ret uenig faktisk. CoconutBattery siger nu 90% i State of health mens Sonoma siger 96% men følger ikke rigtig den holder særlig godt strøm mere, ik som førhen i hverfald, så er tilbøjlig til at tro mere på CoconutBattery.
er spændt på at høre om i har samme forskel hvis i bruger et 3-parts program til at se batteri tilstanden.
Pjock skrev:andre herinde der bruger coconutBattery på deres macbook i Sonoma? før jeg opdaterede var coconutBattery og MacOS rimelig enig om mit batteri helbred, men efter opdateringen så er de ret uenig faktisk. CoconutBattery siger nu 90% i State of health mens Sonoma siger 96% men følger ikke rigtig den holder særlig godt strøm mere, ik som førhen i hverfald, så er tilbøjlig til at tro mere på CoconutBattery.
er spændt på at høre om i har samme forskel hvis i bruger et 3-parts program til at se batteri tilstanden.
Gør jeg ikke, men mener den indbyggede køre rullende gennemsnit over en periode for at udjævne udsving, mens Coconut battery måske kun kigger på den aktuelle måling, som kan være påvirket af temperatur.
Under alle omstændigheder er det Apples værdi der tæller, hvis du vil have den serviceret.
Okay tak for svaret. Den er jo heller ik helt ny mere så måske man skulle skifte batteri.
Pjock skrev:Okay tak for svaret. Den er jo heller ik helt ny mere så måske man skulle skifte batteri.
Nej, det er for tideligt, der må være et andet problem. Hvis ikke en genstart hjælper, så kig i aktivitetsovervågning.
det er en hel clean install jeg har kørende og ja den holder stadig strøm men når man er vant til 14+ timer men nu ligger omkring de 10 timer, så er det mærkbart men 10 timer er stadig fint nok og aldrig noget man ville opleve på en windåse maskine tænker jeg
Pjock skrev:det er en hel clean install jeg har kørende og ja den holder stadig strøm men når man er vant til 14+ timer men nu ligger omkring de 10 timer, så er det mærkbart men 10 timer er stadig fint nok og aldrig noget man ville opleve på en windåse maskine tænker jeg
Ligesom efter en opdatering er der nok en del jobs der køre. Endnu mere, er der nok en del icloud synkronisering. Til sammenligning er min M1 MBA nede på 89% uden at jeg har bemærket forringelsen. Men reduktionen har accelereret med at jeg bruger den mere på batteri end tilsluttet (hvilket den var primært i starten).
Var også “galt” før jeg lavede en clean install. Var faktisk en af grundene til jeg gjorde det men nå skidt pyt. Så er der større grund til at købe en 14” M3 haha.
Ville bare også høre om andre oplevede forskel på en 3 parts app og Apples indbyggede batteri status.
Pjock skrev:Var også “galt” før jeg lavede en clean install. Var faktisk en af grundene til jeg gjorde det men nå skidt pyt. Så er der større grund til at købe en 14” M3 haha.
Ville bare også høre om andre oplevede forskel på en 3 parts app og Apples indbyggede batteri status.
Så har du nok hentet "problemet" ind igen. Som sagt så tjek aktivitets overvågning. Der er energi-fane, så du kan se hvad der suger strømmen.
https://support.apple.com/da-dk/guide/activity-monitor/actmntr43697/mac
har lige holdt lige øje og det eneste der bruger energi er safari og den kan jeg ik rigtig undvære haha men måske jeg bare for høje forventninger om hvad en over 3 år gammel bærbar kan holde.