xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
400
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Skal man opgradere til macOS Sonoma?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

173

6
05. november 2023 @ 16:39
Novice

Hej

Jeg er lidt i tvivl om man (jeg) skal opgradere til macOS Sonoma?

Jeg læser mange steder, at folk klager over fx dårlig batteritid på macOS Sonoma og at tingene fryser og kører skod. Mange skriver også, at de ville ønske, at de ikke havde gået væk fra macOS Ventura.

Det er alle folk med Mac-maskiner der er kompatibel med opdateringen. Så intet hokus pokus.

Jeg har en MacBook Pro M1 Pro 14" og en MacBook Pro M1 Max 16" som jeg ikke har opgraderet endnu.

Hvad er jeres holdning her inde?

- SeoMaster

4
0
  622

4696

420
05. november 2023 @ 17:33
FPU

I forhold til iOS hvor man ikke kan fortryde opgraderingen og nedgradere igen, er det vel kun den tid, man bruger på at opgradere macOS, som man mister, for man kan jo altid omformatere disken og lægge det forrige macOS ind igen.

Det ER vel efterhånden ved at være en naturlov, at alle nye operativsystemer skal slibes grundigt til, og her er der så god grund til at hylde alle dem, som binder an med beta-udgaver for så at melde tilbage til Apple om problemer.

Men altså: Har det potentielt ustabile Sonoma en eller flere features, som du ikke kan undvære, eller kan du leve med de "mangler", som det stabile Ventura har i forhold til Sonoma, indtil Sonoma bliver erklæret stabilt?

Det spørgsmål kan kun du besvare.

Spirituel Maskine

1715

53
05. november 2023 @ 18:19
Stormogul

hmm syntes mit Sonoma køre ganske godt, har ingen problemer med noget der ikke virker eller fryser. den køre flydende og tja det med batteritiden ved jeg ikke. syntes det er det samme som inden jeg opdaterede. 

Iphone 16 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra.

234

13
05. november 2023 @ 19:41
Juniormedlem

Sonoma med den sidste opdatering, så man er oppe på 14.1, syntes jeg at batterilevetiden ikke er så dårlig igen. jeg har brugt min M1 Pro MacBook Pro 16" i ca 40 minutter, og den står stadig på 100%. Det er ikke helt ringe, når man regner på det 😃

Jeg har brugt Safari, Noter, Kalender, Beskeder og Fotos. MS Outlook og Thorium browser ligger og lurer i baggrunden.

Men ved Sonoma 14.0 var det som om at batteriet var halvt defekt på min maskine.

2332

164
05. november 2023 @ 20:11
ASCII jonglør

Har nylig opdateret min MacBook Air M2 fra macOS Big Sur direkte til Sonoma 14.1. Alt kører virkelig fint her, baby holder batteri som Onkel Joakim klamrer sig til sin lykkemønt. Mit eneste problem er, at jeg ingen problemer har med macOS Sonoma. Har skrevet herom til Tim Cook personligt, men han er ikke vendt tilbage endnu.

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”