Mit Photo Library er pludselig vokset enormt. Fra 7 til 27 GB. Jeg har iCloud Photos slået til.
Hvad kan den pludselige opsvulmen mon skyldes?
vh, Carsten
At du har 27GB billeder og fotos?
Ha ha, ja - det kan bestemt ikke udelukkes, det er bare så mærkeligt, at det har ligget stabilt omkring 7GB i lang tid og så pludselig er svulmet, og jeg ville egentlig tro at når iCloud photos er slået til, så sparer det plads på disken, fordi billederne ligger i skyen.
Så længe du ikke henter de fulde billeder ned, så ja, så burde de ikke fylde alt for meget - Du kan tjekke dine indstillinger i Fotos. Men det kan være Apple har ændret på algoritmerne efter de seneste iOS og macOS opdateringer, så der er lidt data der skal rykkes frem og tilbage, så jeg ville lige se tiden an og se om den ikke 'stabiliserer sig' igen.
CarstenO skrev:Ha ha, ja - det kan bestemt ikke udelukkes, det er bare så mærkeligt, at det har ligget stabilt omkring 7GB i lang tid og så pludselig er svulmet, og jeg ville egentlig tro at når iCloud photos er slået til, så sparer det plads på disken, fordi billederne ligger i skyen.
Det afhænger af om du også har slået optimer lagring til eller om den skal hente og gemme originalerne lokalt.
Optimer Lagring er slået TIL