xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
400
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
installation mislykkes
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

13

0
10. oktober 2023 @ 23:38
Nyt medlem

Hej, jeg har arvet en gammel Macbook Air fra 2011. Hd er slettet og når jeg kører installation af Lion får jeg følgende fejlmelding  efter et stykke tid og så stopper installationen. Hvad kan jeg gøre?

6
0
  457

2892

400
PallMei (Skribent)
11. oktober 2023 @ 06:38
Bit kongen
mikkel skrev:

Hej, jeg har arvet en gammel Macbook Air fra 2011. Hd er slettet og når jeg kører installation af Lion får jeg følgende fejlmelding  efter et stykke tid og så stopper installationen. Hvad kan jeg gøre?

Nu kan jeg ikke se billedet. Men hvis den understøtter internet gendannelse, så prøve at holde alt+cmd+r nede under opstart. Det vil hente den nyeste version af macos som virker på den maskine.

https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mchl338cf9a8/mac

13

0
11. oktober 2023 @ 08:23
Nyt medlem

Hej, har  gjort det du skrev.. På billedet er der et screendump hvor der står "Kan ikke hente de  ekstra  komponenter, der kræves til installering af Mac OSX."

2892

400
PallMei (Skribent)
11. oktober 2023 @ 08:55
Bit kongen
mikkel skrev:

Hej, har  gjort det du skrev.. På billedet er der et screendump hvor der står "Kan ikke hente de  ekstra  komponenter, der kræves til installering af Mac OSX."

Ok, tjekkede lige på telefon og der kunne billedet godt vises (må være min adblocker i firefox 🤔).

Men ifølge billedet er det 10.7 Lion du forsøger at installere, som er den version maskinen blev født med i 2011, mens den nyeste version den understøtter ifølge everymac skulle 10.13 High Sierra

https://everymac.com/systems/apple/macbook-air/specs/macbook-air-core-i5-1.6-11-mid-2011-specs.html 

Så enten har du ikke fået trykket alt+cmd+R eller maskinen er aldrig blevet opdateret til at understøtter internet gendannelse.

Hvis det ikke vil lykkedes, kan du læse her hvordan du henter den:

https://support.apple.com/da-dk/HT211683 

Hvis det er macbook air som jeg linker til ovenfor, så vil jeg anbefale at du henter 10.13 High Sierra. Det er i øvrigt også den version jeg sidder og arbejder på mens jeg skriver dette svar fra en 2009 iMac.

En ganske fin version, men Chrome baserede browsere er allerede stoppet med at understøtte den. Det er så heldigt at jeg bruger firefox, men det er nok også kun et spørgsmål om tid, før den også dropper support.

Hvis du virkelig vil rode med det, er der folk som har lavet vejledning. du kan finde dem på macrumors.com. I mit tilfælde er det håbløst pga. grafikkort.

13

0
11. oktober 2023 @ 11:55
Nyt medlem

Hej tak for hjælpen.

Havde brugt shift+alt+cmd+R , som jeg troede på var de rigtige kombination. Da jeg brugte den rigtige kombination kunne jeg downloade og installere Mac OS Catalina

2892

400
PallMei (Skribent)
11. oktober 2023 @ 12:04
Bit kongen
mikkel skrev:

Hej tak for hjælpen.

Havde brugt shift+alt+cmd+R , som jeg troede på var de rigtige kombination. Da jeg brugte den rigtige kombination kunne jeg downloade og installere Mac OS Catalina

Endnu bedre. Chrome baserede browsere vil nemlig kun under støtte den (10.15) og nyere. Så Så du er lidt mere fremtidssikret.

8661

210
11. oktober 2023 @ 12:47
Poseidon

Er den forbundet til et netværk?

Der var engang en Mac...