xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
400
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Synology Nas død
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)

1715

53
08. oktober 2023 @ 10:46
Stormogul

Hej alle sammen

Er der nogen herinde der er skarpe på at fejlfinde på elektronik? Min Synology er død og vil ik tænde mere. Var gået ud i nat da jeg kom hjem. Har luret lidt på Youtube og nogen der har haft samme problem har loddet noget på inde på printpladen men jeg har slet ik forstand på om det kan afhjælpe på min eller gøre der hvis det kunne men ellers må jeg acceptere at den er død efter knap 6 år og købe en ny. Det er bare mega øv. 
Iphone 16 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra.
  9
4
  573

2892

400
PallMei (Skribent)
08. oktober 2023 @ 10:58
Bit kongen

Tjek om den har en sikring eller noget ser brændt ud. Prøv en anden strømforsyning, hvis du har en. Prøv at tage forskellige dele fra og se om den kommer længere.

1715

53
08. oktober 2023 @ 11:05
Stormogul

Strømstikket er desværre speciel så har ikke andre strømforsyninger at prøve.
kan se på Youtube at andre har løst problemet ved at lodde en dims henover 2 lodninger, er åbenbart et kendt problem på nogen modeller. Er dog ikke helt min model i videoen. 

1715

53
08. oktober 2023 @ 12:17
Stormogul

nå efter en længere søgen på div forummer, så er der rigtig mange der har problemer med den strømforsynings klods der er med, de snakkede om at den diode der er ikke tænder, så tænkte hmmm er der en diode på min strømforsyning og ganske rigtigt er der en lille diode og den tænder ikke når jeg sætter den i stikkontakten, så nu har jeg bestilt en ny, så er det dæleme at krydse fingere for det "bare" er det, så er det et fix til 250 kr fra amazon. håber virkelig, det er billigere end en ny DS923+ hehe 

2892

400
PallMei (Skribent)
08. oktober 2023 @ 13:41
Bit kongen
Pjock skrev:

nå efter en længere søgen på div forummer, så er der rigtig mange der har problemer med den strømforsynings klods der er med, de snakkede om at den diode der er ikke tænder, så tænkte hmmm er der en diode på min strømforsyning og ganske rigtigt er der en lille diode og den tænder ikke når jeg sætter den i stikkontakten, så nu har jeg bestilt en ny, så er det dæleme at krydse fingere for det "bare" er det, så er det et fix til 250 kr fra amazon. håber virkelig, det er billigere end en ny DS923+ hehe 

Du kunne åbne strømforsyningen og tjekke om der sidder en sikring som er gået. Endnu billigere ;-)

1715

53
08. oktober 2023 @ 13:52
Stormogul

Den er limet/svejst sammen så kan ikke komme ind i den uden at ødelægge den. Men tak for tippet, kan da skære den op og se hvad der gemmer sig derinde. 

2892

400
PallMei (Skribent)
08. oktober 2023 @ 14:14
Bit kongen
Pjock skrev:

Den er limet/svejst sammen så kan ikke komme ind i den uden at ødelægge den. Men tak for tippet, kan da skære den op og se hvad der gemmer sig derinde. 

Hvis du har et multimeter kan du tjekke om den leverer strøm. Men ellers har du intet at miste. 

1715

53
08. oktober 2023 @ 14:21
Stormogul

Hehe blev nysgerrig og fik den brudt op og den stank brændt og en rød sikringshætte faldt ud halv brændt. Så prøvede jeg at luse sikringen også brændt det noget af i den. Det sagde puf og begyndte at lugte. Så tænker jeg er heldig at en ny strømforsyning kan gøre det. Sikringen var ik en man kunne skifte. 

1715

53
11. oktober 2023 @ 14:58
Stormogul

Yes det var strømforsyningen der var død. Tak for der tip til at prøve at købe en ny af den. Det var en løsning til 270kr istedet for 5000kr for en ny. :)

2892

400
PallMei (Skribent)
11. oktober 2023 @ 20:57
Bit kongen
Pjock skrev:

Yes det var strømforsyningen der var død. Tak for der tip til at prøve at købe en ny af den. Det var en løsning til 270kr istedet for 5000kr for en ny. :)

Tak for tilbagemeldingen. Ja strømforsyningen er en usual suspect.