Hej alle sammen
Er der nogen herinde der er skarpe på at fejlfinde på elektronik? Min Synology er død og vil ik tænde mere. Var gået ud i nat da jeg kom hjem. Har luret lidt på Youtube og nogen der har haft samme problem har loddet noget på inde på printpladen men jeg har slet ik forstand på om det kan afhjælpe på min eller gøre der hvis det kunne men ellers må jeg acceptere at den er død efter knap 6 år og købe en ny. Det er bare mega øv.Tjek om den har en sikring eller noget ser brændt ud. Prøv en anden strømforsyning, hvis du har en. Prøv at tage forskellige dele fra og se om den kommer længere.
Strømstikket er desværre speciel så har ikke andre strømforsyninger at prøve.
kan se på Youtube at andre har løst problemet ved at lodde en dims henover 2 lodninger, er åbenbart et kendt problem på nogen modeller. Er dog ikke helt min model i videoen.
nå efter en længere søgen på div forummer, så er der rigtig mange der har problemer med den strømforsynings klods der er med, de snakkede om at den diode der er ikke tænder, så tænkte hmmm er der en diode på min strømforsyning og ganske rigtigt er der en lille diode og den tænder ikke når jeg sætter den i stikkontakten, så nu har jeg bestilt en ny, så er det dæleme at krydse fingere for det "bare" er det, så er det et fix til 250 kr fra amazon. håber virkelig, det er billigere end en ny DS923+ hehe
Pjock skrev:nå efter en længere søgen på div forummer, så er der rigtig mange der har problemer med den strømforsynings klods der er med, de snakkede om at den diode der er ikke tænder, så tænkte hmmm er der en diode på min strømforsyning og ganske rigtigt er der en lille diode og den tænder ikke når jeg sætter den i stikkontakten, så nu har jeg bestilt en ny, så er det dæleme at krydse fingere for det "bare" er det, så er det et fix til 250 kr fra amazon. håber virkelig, det er billigere end en ny DS923+ hehe
Du kunne åbne strømforsyningen og tjekke om der sidder en sikring som er gået. Endnu billigere ;-)
Den er limet/svejst sammen så kan ikke komme ind i den uden at ødelægge den. Men tak for tippet, kan da skære den op og se hvad der gemmer sig derinde.
Pjock skrev:Den er limet/svejst sammen så kan ikke komme ind i den uden at ødelægge den. Men tak for tippet, kan da skære den op og se hvad der gemmer sig derinde.
Hvis du har et multimeter kan du tjekke om den leverer strøm. Men ellers har du intet at miste.
Hehe blev nysgerrig og fik den brudt op og den stank brændt og en rød sikringshætte faldt ud halv brændt. Så prøvede jeg at luse sikringen også brændt det noget af i den. Det sagde puf og begyndte at lugte. Så tænker jeg er heldig at en ny strømforsyning kan gøre det. Sikringen var ik en man kunne skifte.
Yes det var strømforsyningen der var død. Tak for der tip til at prøve at købe en ny af den. Det var en løsning til 270kr istedet for 5000kr for en ny. :)
Pjock skrev:Yes det var strømforsyningen der var død. Tak for der tip til at prøve at købe en ny af den. Det var en løsning til 270kr istedet for 5000kr for en ny. :)
Tak for tilbagemeldingen. Ja strømforsyningen er en usual suspect.