xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
400
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Quicksilver for Mac fuck up på macOS Sonoma 14.0 (23A344)
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

758

39
04. oktober 2023 @ 23:11

Okay, jeg troede, det var mig og fejl40, men nu ved jeg med sikkerhed, at det er macOS Sonoma 14.0 (23A344), der ikke spiller med Quicksilver for Mac.

Jeg har i går solgt min 14-tommer MacBook Pro M1 Pro med Sonoma ombord, hvor lortet ikke virkede, og har i dag købt en 16-tommer MacBook Pro M2 Pro med Ventura ombord, hvor Quicksilver for Mac virkede fint, indtil jeg opgraderede til macOS Sonoma 14.0 (23A344), hvor Quicksilver nu ikke virker og svæver sådan on off øverst i venstre side, men uden min ønskede funktionalitet til at starte programmer via tastaturkoder uden at røre musen/trackpaden.

Er der andre Quicksilver for Mac brugere herinde, der kan få den launch app til at virke på seneste Sonoma?

Der er ikke megen hjælp at hente på Quicksilvers site.

Vild maskine alligvel; jeg initierede den på MoJo i Gothersgade til lidt fransk øl fra Kronenbourg 1664 Blanc... 

8
0
  788

2892

400
PallMei (Skribent)
05. oktober 2023 @ 09:59
Bit kongen

Den er ellers fra 5 september, hvis henter fra hjemmesiden til 10.14+

Hvis ikke programmering er fremmed for dig, kan du hente kildeteksten og selv kompilere. 

https://github.com/quicksilver/Quicksilver

2185

44
06. oktober 2023 @ 15:31
ASCII jonglør

Der bliver vist en del "issues" på deres GitHub side: https://github.com/quicksilver/Quicksilver/issues - måske nogle af dem er de samme som du også har, og hvis dette er tilfældet kan du jo være med til at få dem fixet ??

758

39
06. oktober 2023 @ 16:35
Rene Larsen skrev:

Der bliver vist en del "issues" på deres GitHub side: https://github.com/quicksilver/Quicksilver/issues - måske nogle af dem er de samme som du også har, og hvis dette er tilfældet kan du jo være med til at få dem fixet ??

Tak for hjælpen. Nu har jeg gendannet Mac'en, men problemet fortsætter. Mus eller Trackpad virker ikke ved installation af seneste Qiucksilver for Mac, så jeg kommer ingen vegne, men det må jo være et fejl40 problem hos mig, da ingen andre macnyttere, der er afhængige af Quicksliver dagligt til at launche apps, har skrevet herinde om lignende problemer på Sonoma.

Jeg tror bare, jeg venter på Quicksliver v.2.4.2.

2892

400
PallMei (Skribent)
06. oktober 2023 @ 17:32
Bit kongen
iPhoneX skrev:
Rene Larsen skrev:

Tak for hjælpen. Nu har jeg gendannet Mac'en, men problemet fortsætter. Mus eller Trackpad virker ikke ved installation af seneste Qiucksilver for Mac, så jeg kommer ingen vegne, men det må jo være et fejl40 problem hos mig, da ingen andre macnyttere, der er afhængige af Quicksliver dagligt til at launche apps, har skrevet herinde om lignende problemer på Sonoma.

Jeg tror bare, jeg venter på Quicksliver v.2.4.2.

Kender ikke quicksilver, men de apps jeg bruger, køre allerede og bliver startet efter genstart, så det er bare cmd+tab og swipe mellem desktops. Hvis ikke de køre syntes jeg spotlight/dock/launchpad/finder virker fint. Har prøvet at installere spotlight alternativer, men jeg bruger dem ikke og til sidst deaktivere/afinstallere jeg dem igen.

758

39
07. oktober 2023 @ 11:56

Bare irriterende, når nu lige præcis Quicksilver for Mac er den allerførste app, jeg installerer på mine og ungernes Macs ved ibrugtagning eller efter gendannelse.

Quicksilver lærer dine vaner at kende lynhurtigt, så  f.eks. disse fire taster åbner Safari: Option+Space+S+Enter. Nemt og hurtigt og uden mus/trackpad.

2892

400
PallMei (Skribent)
07. oktober 2023 @ 21:01
Bit kongen
iPhoneX skrev:

Bare irriterende, når nu lige præcis Quicksilver for Mac er den allerførste app, jeg installerer på mine og ungernes Macs ved ibrugtagning eller efter gendannelse.

Quicksilver lærer dine vaner at kende lynhurtigt, så  f.eks. disse fire taster åbner Safari: Option+Space+S+Enter. Nemt og hurtigt og uden mus/trackpad.

Lige det eksempel er cmd+space+s+enter med spotlight, så præcis det samme. Om spotlight lære af en vaner/historik ved jeg ikke, men den syntes den er god til at komme med det rigtige. Men nogle gange kan jeg ikke huske navnet på en App og så er jeg nødt til at kigge i launchpad.

758

39
10. oktober 2023 @ 09:22

Endelig sker der noget; jeg er ikke alene med problemet:

Since updating to Sonoma, my Quicksilver pop-up window always appears in the upper-left corner of my screen and all the subsequent menus also default to that area.  It has made Quicksilver almost unusable.

Any ideas about how to fix this?

https://groups.google.com/g/blacktree-quicksilver/c/MMVVqzl4nR8/m/YGgQzuKgBQAJ?utm_medium=email&utm_source=footer

758

39
28. oktober 2023 @ 16:58

Denne Terminal kommando virker for Quicksilver for Mac 2.4.1 (4040) på macOS Sonoma 14.1 (23B74):

Kør denne kommando, før du åbner Quicksilver for Mac på Sonoma:

defaults write com.blacktree.Quicksilver 'Use Effects' 0