Okay, jeg troede, det var mig og fejl40, men nu ved jeg med sikkerhed, at det er macOS Sonoma 14.0 (23A344), der ikke spiller med Quicksilver for Mac.
Jeg har i går solgt min 14-tommer MacBook Pro M1 Pro med Sonoma ombord, hvor lortet ikke virkede, og har i dag købt en 16-tommer MacBook Pro M2 Pro med Ventura ombord, hvor Quicksilver for Mac virkede fint, indtil jeg opgraderede til macOS Sonoma 14.0 (23A344), hvor Quicksilver nu ikke virker og svæver sådan on off øverst i venstre side, men uden min ønskede funktionalitet til at starte programmer via tastaturkoder uden at røre musen/trackpaden.
Er der andre Quicksilver for Mac brugere herinde, der kan få den launch app til at virke på seneste Sonoma?
Der er ikke megen hjælp at hente på Quicksilvers site.
Vild maskine alligvel; jeg initierede den på MoJo i Gothersgade til lidt fransk øl fra Kronenbourg 1664 Blanc...
Den er ellers fra 5 september, hvis henter fra hjemmesiden til 10.14+
Hvis ikke programmering er fremmed for dig, kan du hente kildeteksten og selv kompilere.
Der bliver vist en del "issues" på deres GitHub side: https://github.com/quicksilver/Quicksilver/issues - måske nogle af dem er de samme som du også har, og hvis dette er tilfældet kan du jo være med til at få dem fixet ??
Rene Larsen skrev:Der bliver vist en del "issues" på deres GitHub side: https://github.com/quicksilver/Quicksilver/issues - måske nogle af dem er de samme som du også har, og hvis dette er tilfældet kan du jo være med til at få dem fixet ??
Tak for hjælpen. Nu har jeg gendannet Mac'en, men problemet fortsætter. Mus eller Trackpad virker ikke ved installation af seneste Qiucksilver for Mac, så jeg kommer ingen vegne, men det må jo være et fejl40 problem hos mig, da ingen andre macnyttere, der er afhængige af Quicksliver dagligt til at launche apps, har skrevet herinde om lignende problemer på Sonoma.
Jeg tror bare, jeg venter på Quicksliver v.2.4.2.
iPhoneX skrev:Kender ikke quicksilver, men de apps jeg bruger, køre allerede og bliver startet efter genstart, så det er bare cmd+tab og swipe mellem desktops. Hvis ikke de køre syntes jeg spotlight/dock/launchpad/finder virker fint. Har prøvet at installere spotlight alternativer, men jeg bruger dem ikke og til sidst deaktivere/afinstallere jeg dem igen.Rene Larsen skrev:Der bliver vist en del "issues" på deres GitHub side: https://github.com/quicksilver/Quicksilver/issues - måske nogle af dem er de samme som du også har, og hvis dette er tilfældet kan du jo være med til at få dem fixet ??
Tak for hjælpen. Nu har jeg gendannet Mac'en, men problemet fortsætter. Mus eller Trackpad virker ikke ved installation af seneste Qiucksilver for Mac, så jeg kommer ingen vegne, men det må jo være et fejl40 problem hos mig, da ingen andre macnyttere, der er afhængige af Quicksliver dagligt til at launche apps, har skrevet herinde om lignende problemer på Sonoma.
Jeg tror bare, jeg venter på Quicksliver v.2.4.2.
Bare irriterende, når nu lige præcis Quicksilver for Mac er den allerførste app, jeg installerer på mine og ungernes Macs ved ibrugtagning eller efter gendannelse.
Quicksilver lærer dine vaner at kende lynhurtigt, så f.eks. disse fire taster åbner Safari: Option+Space+S+Enter. Nemt og hurtigt og uden mus/trackpad.
iPhoneX skrev:Bare irriterende, når nu lige præcis Quicksilver for Mac er den allerførste app, jeg installerer på mine og ungernes Macs ved ibrugtagning eller efter gendannelse.
Quicksilver lærer dine vaner at kende lynhurtigt, så f.eks. disse fire taster åbner Safari: Option+Space+S+Enter. Nemt og hurtigt og uden mus/trackpad.
Lige det eksempel er cmd+space+s+enter med spotlight, så præcis det samme. Om spotlight lære af en vaner/historik ved jeg ikke, men den syntes den er god til at komme med det rigtige. Men nogle gange kan jeg ikke huske navnet på en App og så er jeg nødt til at kigge i launchpad.
Endelig sker der noget; jeg er ikke alene med problemet:
Since updating to Sonoma, my Quicksilver pop-up window always appears in the upper-left corner of my screen and all the subsequent menus also default to that area. It has made Quicksilver almost unusable.
Any ideas about how to fix this?
Denne Terminal kommando virker for Quicksilver for Mac 2.4.1 (4040) på macOS Sonoma 14.1 (23B74):
Kør denne kommando, før du åbner Quicksilver for Mac på Sonoma:
defaults write com.blacktree.Quicksilver 'Use Effects' 0