xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
400
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Kan ikke geninstallere macOS Sierra
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

0

0
04. oktober 2023 @ 10:57
Nyt medlem

Hej. Jeg har slettet min harddisk, og vil geninstallere macOS Sierra, men får denne besked:

“An error occured while preparing the installation. Try running this application again.”

Jeg kan læse mig til, at det måske er fordi dato og tid ikke passer med Apples, når den syncef, men jeg har ikke længere systemindstillingerne tilgængelige, fordi disken er slettet. 

Any ideas?

8
1
  1074

4696

420
04. oktober 2023 @ 11:10
FPU

Prøv at taste Kommando-R under opstart (Recovery mode) og se, om ikke du får mulighed for at installere Sierra i en af menuerne.

Ellers prøv Kommando-Alt-R; det burde tvinge Mac'en til at hente det sidste macOS, som din Mac kan køre.

Du skal sørge for, at det er netadgang imens.

Og så er det ikke så heldigt blot at kalde din interne disk for "Untitled". Det vil virke, men der kan hurtigt opstå forvirring, f.eks. hvis du sætter en ny ekstern disk til.

Mere hjælp her: Startup key combinations.

Held og lykke og feedback.

P.S. Og så velkommen på Macnyt, selvom det er under irriterende omstændigheder.

Bare spørg løs; det er bla. a. derfor, vi hænger ud herinde.

Spirituel Maskine

0

0
04. oktober 2023 @ 11:15
Nyt medlem

Hej Tonny,

Tak for input - også om navngivning. Den tager jeg til mig. Har forsøgt med kommando+r - prøver med alt også.

Kh/Søren 

0

0
04. oktober 2023 @ 11:29
Nyt medlem

Hmm.. Det var der ikke held med. Fejlkode 5101f. Og maskinen har kontakt til internettet 🤔

4696

420
04. oktober 2023 @ 13:25
FPU

Prøv at læse den her.

Spirituel Maskine

4696

420
05. oktober 2023 @ 19:05
FPU

@soba80:

Fik du det til at virke igen?

Spirituel Maskine

0

0
12. oktober 2023 @ 22:27
Nyt medlem

Hej Tonny,

Undskyld sent svar. Nej. Det virker ikke. Jeg tror jeg skal hitte nogen der kan slutte en disk til med os.

Kh/Søren 

4696

420
12. oktober 2023 @ 22:56
FPU
Soba80 skrev:

Hej Tonny,

Undskyld sent svar. Nej. Det virker ikke. Jeg tror jeg skal hitte nogen der kan slutte en disk til med os.

Kh/Søren 

Den skal s'gu!

Problemet er muligvis, at Recovery-partitionen er blevet zappet. Det er en lille, for brugeren usynlig, del af disken, som macOS bruger under reparation af disken og installation af macOS.

Prøv at starte op i Recovery mode (Kommando-R). Hvis det ikke kan lade sig gøre, er det fordi Recovery partitionen er defekt. Så skal disken formateres udefra, f.eks. via Target Disk Mode en anden Mac, eller va en USB Boot Stick lavet på en anden Mac.

Men HVIS du kan boote den i Recovery mode, så prøv at omformatere disken. Formatet skal være Extended/Journaled; for ellers vil den ikke virke som boot-disk.

Bagefter kan du så enten pr've at hente og installere Sierra, eller du kan prøve at genstarte med Kommando-alt-R, hvilket henter det nyeste macOS, som din Mac kan trække.

Jeg vil anbefale det sidste, da f.eks. MitID vist nok ikke supporterer macOS'er ældre end High Sierra.

Spirituel Maskine

2892

400
PallMei (Skribent)
13. oktober 2023 @ 08:31
Bit kongen

Jeg kan læse mig til, at det måske er fordi dato og tid ikke passer med Apples, når den syncef, men jeg har ikke længere systemindstillingerne tilgængelige, fordi disken er slettet. 

Any ideas?

Hvis ikke der direkte er mulighed for at sætte tiden i gendannelse, kan det gøres i terminal

https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mchl338cf9a8/mac 

Type date into Terminal followed by today’s date in this format [month][day][hour][minute][year] so today is July 11, 2016, 2:15 that would be date 0711141516 then press enter. Of course, your date and time will vary.

https://techaeris.com/2016/07/11/change-system-date-os-x-terminal/ 

(Med forbehold for at artiklen er fra 2016)