Jeg har fået fjumret så når jeg vil slette en fil og lignende så slettes den straks og kommer ikke i papirkurven, som jeg så senere kan tømme.
Har googlet osv. men kan ikke finde hvor jeg kan genaktivere så filen bare ryger i papirkurven til senere sletning.
Nu får jeg en besked som på billedet. Er der en der har de vises sten?
Venlig hilsen og tak
Kim Hansen
Hvis du bruger tastaturet til slette, så tjek at din alt-tast ikke sidder fast.
Tror ikke der en let tilgængelig måde at slå det til. Hvis der var en indstilling, ville jeg forvente at den kunne findes i Onyx.
Kan også være der er problemer med din .Trash mapp. Der er en løsning med at slette skraldemappen i terminal (sudo rm -ri ~/.Trash). Logge ud og ind, hvorefter en ny .Trash mappe bliver lavet med de rigtige rettigheder.
Tak for svaret.
Det var lidt for svært for mig (amatør)
Ad snørklede veje fandt jeg ud af at der var min "tilladelse" der var røget - den er genetableret nu og alt virker (tilsyneladende)
vh
kim
Kimball skrev:Tak for svaret.
Det var lidt for svært for mig (amatør)Ad snørklede veje fandt jeg ud af at der var min "tilladelse" der var røget - den er genetableret nu og alt virker (tilsyneladende)
vh
kim
Hvordan fik du fikset den?
Vil gerne vide det, hvis det samme skulle ske for mig.
Tonny Freimanis skrev:Kimball skrev:Tak for svaret.
Det var lidt for svært for mig (amatør)Ad snørklede veje fandt jeg ud af at der var min "tilladelse" der var røget - den er genetableret nu og alt virker (tilsyneladende)
vh
kimHvordan fik du fikset den?
Jeg læste det som sidste forslag. Altså slette mappen og logge ud/ind
PallMei skrev:Tonny Freimanis skrev:Kimball skrev:Tak for svaret.
vh
kimHvordan fik du fikset den?
Jeg læste det som sidste forslag. Altså slette mappen og logge ud/ind
Er du sikker på det? Han skriver jo netop, at det er for indviklet for ham med en Terminal-kommando, men at han ad snørklede (om-)veje alligevel fik fikset problemet.
Men under alle omstændigheder er den kommando taget ad notam.
Jeg gik ind i FINDER
Markerede symbolet på "HUSET" og valgte "VIS info"
Bladrede ned til "RETTIGHED" som jeg rettede til "Læse og Skrive"
Det klarede det for mig. (Håber min forklaring kan forstås)
vh
Kim
Kimball skrev:Jeg gik ind i FINDER
Bladrede ned til "RETTIGHED" som jeg rettede til "Læse og Skrive"Det klarede det for mig. (Håber min forklaring kan forstås)
vhKim
Super! Tak for info; man ved jo ikke, om det rammer en selv en skønne dag.
Kimball skrev:Jeg gik ind i FINDER
Bladrede ned til "RETTIGHED" som jeg rettede til "Læse og Skrive"Det klarede det for mig. (Håber min forklaring kan forstås)
vhKim
Hvem gav du Læse og Skrive rettighed. Hvis det var selv er det rigtig nok at du skal have det. Men undre mig over at det ikke har givet mange flere problemer. Hvert fald mystisk at det manglede, men godt at det løste dit problem..
Jeg gav læse skrive rettighed rettighed til mig selv.
Kan ikke lige huske hvad den var hoppet over på