Hejsa.
Jeg vil gerne se, om jeg kan slutte to skærme på min mini. Den har en HDMI-port og 2 thunderbolt/USB4. Jeg bruger den ene HDMI-port i forvejen til den ene skærm.
Den anden skærm har dette stik (se billede). Kan man købe noget converter, så dette stik ville kunne bruges i USB4-stikket på minien?
Jeg har også en docking-ststion, som jeg ikke bruger. Vil jeg mon kunne bruge den ifm minien, for så er jeg ude over problemet med stik. Tror jeg. Der er to stik nederst, som passer til stikket på det øverste billlede. Men så skal jeg have forbundet dock'en til minien ... via thunderbolt igen? Et sådant stik har jeg på forsiden.
Jeg kunne jo bare prøve, hvilket jeg gerne gør. men jeg skal først ud at skaffe de rette ledninger/stik. TIA
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Det er et displayport stik. Du skal have et usb-c til displayport kabel.
Jeg overvejede den dockingstation i tidernes morgen til min macbook air m1. Eller en søstermodel, for jeg mener der findes både thunderbolt og usb-hub versioner af den. Kan ikke huske hvad jeg fandt frem til, men problemet med PC-fabrikanter er at firmware opdatering skal gøres i Windows og driver understøttelse er tvivlsom.
Men du kan prøve at søge på den dens navn og Mac. Nok også hvilken mini du har, for der kan være forskel på Apple Silicon og Intel understøttelse.
Perfekt, tak! Jeg bliver ved kablet. Ja, du har jo ret i, at pc-opdateringer skal gøres i windows. Det havde jeg ikke lige tænkt på.