Jeg har et par gange i år slettet alle mine beskedder i iMessage (Beskeder), og troede at jeg så havde fået frigjort noget plads på iCloud. Men da jeg så opdaterede til iOS 17, begyndte gamle beskeder at poppe op i iMessages som stammer helt fra 2020/2019 så vidt jeg husker.
Og kikker jeg så i iCloud kan jeg se, at jeg har godt 15 GB beskedder liggende og flyde uden nogen grund. Den plads kan jeg sagtens bruge til noget andet.
Jeg har så prøvet at slette dem ved at følge Apples egen vejledning. Men det hjælper ikke. Jeg har prøvet manuelt at slette beskeder fra mine devices (iPhone + iMac). Men går jeg så ind på iCloud og kikker, så ligger der stadig næsten 15 GB beskeder og optager plads, selvom iMessage på begge enheder er tomme.
Hvordan kan jeg tvinge iCloud til at slette alle mine beskeder, når iMessage på begge mine enheder er tomme for beskeder?
Prøv:
To delete data, go to Settings → "Apple ID" → "iCloud" → "Messages" → "Manage Storage" → "Disable & Delete".
David Munch skrev:Prøv:
To delete data, go to Settings → "Apple ID" → "iCloud" → "Messages" → "Manage Storage" → "Disable & Delete".
Eller tom papirkurven i Message
David: Så er det, at jeg får beskeden som jeg viste ved første post.
Rene: Det har jeg allerede gjort. Men de bliver ikke slettet på iCloud. Da jeg gjorde det før, fik jeg den bivirkning at Messages i iOS og på macOS var ude af synkronisering, og jeg begyndte af for beskeder enten på macOS eller iOS - også nogle gange på begge enheder.
Men jeg har besluttet mig for, at slette alt på min iPhone og Mac, for at få ren røv at trutte i.
LV426 skrev:David: Så er det, at jeg får beskeden som jeg viste ved første post.
Rene: Det har jeg allerede gjort. Men de bliver ikke slettet på iCloud. Da jeg gjorde det før, fik jeg den bivirkning at Messages i iOS og på macOS var ude af synkronisering, og jeg begyndte af for beskeder enten på macOS eller iOS - også nogle gange på begge enheder.
Men jeg har besluttet mig for, at slette alt på min iPhone og Mac, for at få ren røv at trutte i.
Prøv lige at tale med Apple om det, inden du sletter. 80 24 08 35 (Hverdage 09-19).