xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
402
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Skal jeg hoppe til iOS 17 ?.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)

496

21
22. september 2023 @ 08:40
Seniormedlem

Min iPhone 12 mini med iOS 16.7 kører OK og dækker mit behov. Bør/skal jeg hoppe til iOS 17 ?.

14
0
  841

234

13
22. september 2023 @ 08:47
Juniormedlem

Det kan du lige så godt, fordi hvis iOS 16.X dækker dit behov, vil iOS 17 også gøre det, da det er samme OS men med flere funktioner, indeholder fejlrettelser og har en højere grad af sikkerhed.

496

21
22. september 2023 @ 09:01
Seniormedlem

Takker - jeg hopper.

2332

164
22. september 2023 @ 09:06
ASCII jonglør

Har selv en iPhone 12 og opdaterer altid til seneste iOS, også igår til iOS 17.0.1. Det gør jeg mest pga. sikkerhedsopdateringerne.

For nye funktioner i systemer som iOS opleves mere og mere eksotiske, og derfor kun interessante og brugbare for en mindre gruppe brugere - oftest ikke mig. Systemer som iOS er efterhånden så veludviklede, at det mest handler om at gøre dem mere sikre overfor hackere og diverse staters efterretningsvæsner - og så naturligvis at lave twists på brugerfladen, så vi brugere får en mere eller mindre sand oplevelse af, at der sker noget med iOS   

Her er artikel om sikkerhedsopdateringerne i iOS 17.0.1, ifølge hvilken vi skylder en ikke ringe tak til Bill Marczak of The Citizen Lab at The University of Toronto’s Munk School (Torontos Munke-skole?¿?) og Maddie Stone of Google’s Threat Analysis Group:

iOS 17.0.1 re-patches 3 actively exploited security flaws

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2332

164
22. september 2023 @ 12:44
ASCII jonglør

Nu ved jeg ikke, om vores danske Center for Cybersikkerhed (CFCS) normalt går ud og advokerer for, at vi bør opdatere vores Apple-enheder med de seneste sikkerhedsopdateringer, p.t. iOS 17.0.1, men det gør CFCS faktisk nu:

Center for Cybersikkerhed: Opdater dine Apple-enheder

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2892

402
PallMei (Skribent)
23. september 2023 @ 07:44
Bit kongen
Factory skrev:

Nu ved jeg ikke, om vores danske Center for Cybersikkerhed (CFCS) normalt går ud og advokerer for, at vi bør opdatere vores Apple-enheder med de seneste sikkerhedsopdateringer, p.t. iOS 17.0.1, men det gør CFCS faktisk nu:

Center for Cybersikkerhed: Opdater dine Apple-enheder

Er sket før, men det er nu også ganske alvorligt som benytter en hardwareboks på mastesiden til at inficiere enhver http besøg. Så endnu en opfordring til Power Palle om at få et certificat og Macnyt over på httpS.

https://arstechnica.com/security/2023/09/how-the-iphone-of-a-presidential-candidate-in-egypt-got-hacked-for-the-2nd-time/

4745

421
23. september 2023 @ 09:57
FPU
Factory skrev:

Har selv en iPhone 12 og opdaterer altid til seneste iOS, også igår til iOS 17.0.1. Det gør jeg mest pga. sikkerhedsopdateringerne.

For nye funktioner i systemer som iOS opleves mere og mere eksotiske, og derfor kun interessante og brugbare for en mindre gruppe brugere - oftest ikke mig. Systemer som iOS er efterhånden så veludviklede, at det mest handler om at gøre dem mere sikre overfor hackere og diverse staters efterretningsvæsner - og så naturligvis at lave twists på brugerfladen, så vi brugere får en mere eller mindre sand oplevelse af, at der sker noget med iOS   

Her er artikel om sikkerhedsopdateringerne i iOS 17.0.1, ifølge hvilken vi skylder en ikke ringe tak til Bill Marczak of The Citizen Lab at The University of Toronto’s Munk School (Torontos Munke-skole?¿?) og Maddie Stone of Google’s Threat Analysis Group:

Den sikkerhedsopdatering kom (vist) også som separat opdatering fra 16.6.1 til 16.7. Det skrev de i hvert fald på EB.

Der stod også i beskrivelsen til selve opdateringen, at det var for at lukke sikkerhedshuller.

Derfor BEHØVER man ikke at opgradere til iOS 17, hvis man helst vil blive på iOS 16, for 16.7 burde være lige så sikker.

Spirituel Maskine

234

13
23. september 2023 @ 10:31
Juniormedlem
Tonny Freimanis skrev:
Factory skrev:

Den sikkerhedsopdatering kom (vist) også som separat opdatering fra 16.6.1 til 16.7. Det skrev de i hvert fald på EB.

Der stod også i beskrivelsen til selve opdateringen, at det var for at lukke sikkerhedshuller.

Derfor BEHØVER man ikke at opgradere til iOS 17, hvis man helst vil blive på iOS 16, for 16.7 burde være lige så sikker.

Kan man godt opgraderer fra iOS 16 til 16.7, uden at den automatisk opgradere til iOS 17 i stedet for, hvis telefonen er kompatibel med det? Jeg syntes ikke at jeg har set det valg før. 

2185

44
23. september 2023 @ 10:37
ASCII jonglør

Det kan man godt, men det skal gøres manuelt, ved at hente det install image til din iPhone fra Apple’s udvikler portal - som ikke længer koster penge, man skal blot oprette en konto der.

https://developer.apple.com/

Men hvis ikke du allerede har iOS 17, burde du blot kunne opdatere til iOS 16.7 via OTA - jeg kan ikke huske om ikke du får et valg mellem begge, og så skal du blot vælge den rigtige.

4745

421
23. september 2023 @ 10:48
FPU

@LV426:

Jeg har slået "Automatiske opdateringer" og "Betaopdateringer" fra, så det er måske derfor, at jeg har kunnet opdatere fra (vist nok) 16.1 til 16.4, derpå til 16.6.1 for en uges tid eller to siden, og til 16.7 med de dér sikkerhedsopdateringer i går.

Jeg foretog netop de sidste to opdateringer for at undgå at opdatere til iOS 17, når den blev frigivet, indtil jeg er sikker på, at den kører godt, og at der eventuelt er en ny funktion, som jeg gerne vil have.

Når jeg går ind i Generelt -> Softwareopdatering, altså der hvor man kan slå Automatiske og betaopdateringer fra, står der nederst "OGSÅ TILGÆNGELIG" og "Opgrader til iOS 17". Når man trykker på den, bladrer telefonen om til den side, hvor man kan hente og installere iOS 17.

Selvom iOS 17 således er tilgængelig, er der alligevel ikke en rød notifikation ved "Generelt" ikonen, og det er jeg ganske godt tilfreds med.

Spirituel Maskine

599

3
23. september 2023 @ 13:03
Kaptajn

Selvom

Selvom man har automatisk opdatering slået til skal man gå ned til 17 for at opdatere denne.

Det skulle jeg i går.

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

234

13
23. september 2023 @ 13:18
Juniormedlem

Dårligt nyt. Jeg køre iOS 17.0 på min iPhone 11 Pro Max, og to gange frøs den på lock-screen nu. Første gang kunne jeg slet ikke få liv i den, indtil den selv genstartede nogle minutter senere. Og anden gang var der nul kontakt med den på lock-screen (helt sort display), men jeg kunne dog godt få fat i den igen ved at trykke på wake-up knappen på siden af telefonen. Men så snart den går tilbage til lock-screen er telefonen som om den er død.

Den vil heller ikke synkronisere >alle< mine fotos via iCloud. Det er ligesom overførslen går i stå i nogle timer, for så at starte igen. 

Messages, planter beskeder forskelligt på min iPhone og MacBook. Der en nogle kontakter der konsekvens kom kommer på min Mac og nogle kun på iPhone. Andre igen kommer på begge devices. Det har jeg aldrig oplevet før.

4745

421
23. september 2023 @ 16:30
FPU
LV426 skrev:

Dårligt nyt. Jeg køre iOS 17.0 på min iPhone 11 Pro Max, og to gange frøs den på lock-screen nu. Første gang kunne jeg slet ikke få liv i den, indtil den selv genstartede nogle minutter senere. Og anden gang var der nul kontakt med den på lock-screen (helt sort display), men jeg kunne dog godt få fat i den igen ved at trykke på wake-up knappen på siden af telefonen. Men så snart den går tilbage til lock-screen er telefonen som om den er død.

Den vil heller ikke synkronisere >alle< mine fotos via iCloud. Det er ligesom overførslen går i stå i nogle timer, for så at starte igen. 

Messages, planter beskeder forskelligt på min iPhone og MacBook. Der en nogle kontakter der konsekvens kom kommer på min Mac og nogle kun på iPhone. Andre igen kommer på begge devices. Det har jeg aldrig oplevet før.

Det dér med mislykket synkronisering lyder som en klassiker. Prøv at logge ud på begge (alle) enheder, genstarte alt og så logge ind igen. Der er en lille chance for, at det vil virke.

Spirituel Maskine

205

13
23. september 2023 @ 23:29
Juniormedlem

Jeg har opdateret til 17 her til aften.
Har ikke endnu opdaget nogen problemer. 

Hans

234

13
24. september 2023 @ 00:14
Juniormedlem

watchOS 10 på Apple Watch Ultra fejl.

Om aftenen skulle dens skærm gå hen og blive rød ved et bestemt watch face. Det gør den ikke længere. Men til gengæld kan skærmen sporadisk i få sekunder blive rød flere gange om dagen i stedet for.

Om aftenen og om natten kan den godt finde på med en haptic klik bede mig om at stå op. Den gjorde det igen her til aften kl 23:50 efter jeg var faldet i søvn. 

Fejl: Den aner ikke forskel på dag og nat.

Løsning: Tag uret af.