Well, jo ældre man bliver, jo flere forandringer når man jo at opleve.
Det er en cykel eller en joke, ikke sandt?…
På den anden side har den smidt kæden og er (r)evolutioneret frem til 100% tandhjul, såvidt jeg kan bedømme - og det er ikke alene et stort plus, men også en fin forenkling.
Den kunne nok vinde en pris for designet, men samtidig nok tabe konkurrencen for det æstetiske udtryk. For Gud, hvor er funkis hæsligt.
Jeg dimsede faktisk med et nav-frit forhjul for et par årtier siden på opfordring fra en bekendt, som mente, at han var den første, som have fået idéen.
Jeg lavede en fake Y-formet forgaffel og skruede tre dobbelte in-liner rulleskøjtehjul på den, og med en højrygget fælg inden i en standard 700C fælg, og som sad og kørte i "mellemrummet" mellem de dobbelte rulleskøjtehjul.
Problemet var ventilen, så jeg skar den højryggede fælg over og kortede den en anelse af, så den kunne mokkes ind i standardfælgen med dækket på. Jeg fik endda lavet et lille låg til ventilen af det stykke fælg, som jeg havde skåret ud og fik skruet den på indefra på en eller anden fiks måde, som jeg ikke længere kan huske.
Jeg fik faktisk hjulet til at køre rundt, men det blev aldrig monteret på et stel og prøvekørt. Jeg smed det hele ud i 2011, da jeg flyttede hjem til Fyn.
Jeg tror i øvrigt, at den iBike er en joke, især pga. prissætningen af saddelen. Men cykelhjul uden nav og eger KAN altså lade sig gøre.
Mente nok jeg tidligere har set et cykel-design lig iBike - se ved tidskode 3:23 i denne video.
Det er vist et eller andet med at man enten bliver kneppet i røven fysisk eller økonomisk om man køber sædet eller ej.
Den ligner ellers noget futuristisk som kunne være med i en Tom Cruise film som f.eks. Oblivion.
LV426 skrev:Det er vist et eller andet med at man enten bliver kneppet i røven fysisk eller økonomisk om man køber sædet eller ej.
Apple Where ever you go, we are behind you.
Gad vide om den kan bestilles med syv indvendige gear. ? :-)