For at skaffe mere plads flyttede jeg - for først at kontrollere handlingen inden flytning af flere film - 5 film (4 x Walter & Carlo og 1 x Tegnerens kontrakt) fra en disk (A) til en anden disk (B), slettede filmene på den disk (A) og importerede filmene fra den disk (B). De er på disk (B) og kan vises med QT, men der er "døde" i biblioteket i AppleTV og vil ikke afspilles eller vises i Apple TV. Det er som om de er der, se 5 tomme pladser passende til alfabetet/tittel. Der er andre film på disk (B) og disse virker OK i AppleTV.
Hvor fejler jeg?.
Prøv at slukke appen helt ned i stil med den måde man gør det på, på iPhone, hvor man swiper op for udradere en app. Det kan du også gøre via fjernbetjeningen på Apple TV. Ellers kunne du prøve at genstarte den.
Jeg har prøvet genstart og diskværktøj (rep. disk) - det er ikke der. Jeg har ikke fundet fejlen/løsningen, men det har tilsyneladende også noget at gøre med, om filerne er .mp4 eller .m4v. Begge filtyper læses fint af AppleTV.
Er det Apple TV appen på Mac eller er det den lille sorte Apple TV afspiller?
Køre du med en macOS 14 beta?
Jeg kører OS 13.5 Ventura, og AppleTV er på min iMac 27" 2019. Den lille sorte er jo kun for at komme på mit TV.
Oftest skal jeg slette filmen i TV appen på mac og lægge filmen ind igen, før den dukker op på AppleTV
Det er nu også min erfaring. Lidt tungt, men så er det det.