Usenet plejer at bruge denne adresse, men jeg kan ikke overskue hvordan jeg får adgang igen. Og ja, jeg har prøvet linket til der hvor man kan ændre sit password og jeg har skrevet til ham, men har aldrig fået svar.
Your account information for news.eternal-september.org is as follows:
UserID : 8832Usenet
Password: equhoqlwo
You may change your password and contact email address any time
at http://www.eternal-september.org/userdata.php
Uha, Towle, det er ikke smart at poste sit password på internettet, så HVIS du får hul igennem, skal du ændre det som noget af det første.
Jeg opdagede for nylig, at der kunne være problemer med login (andetsteds), hvis cookies var løbet ud. Her var løsningen at gå ind i browserens cookie-indstillinger og slette den specifikke hjemmesides cookies, hvorefter det fungerede igen, så det kan du jo også prøve.
Ellers må du have fat i Eternal-September's support og få en håndsrækning, og hvis det ikke hjælper, skal du nok have fat i din internet-udbyders tech-support, for så kunne det tyde på, at de har lukket for en eller flere relevante porte.
Det er naturligvis altid en god idé lige at genstarte Mac'en og prøve igen, inden man griber knoglen og spilder en masse tid i telefonslusen.
Men tjek også lige, om dit Eternal-September abonnement ikke er løbet ud.
Pøj-pøj.
Tak, Tonny
Det var jo ikke til meget hjælp ;-)
Tjek lige dine indstillinger i din Usenet-klient:
Server name: news.eternal-september.org
Port : 119 (NNTP)
Port : 563 (encrypted connection NNTPS)
Servername: reader80.eternal-september.org
Port : 80
Servername: reader443.eternal-september.org
Port : 443 (encrypted connection NNTPS)
The number of concurrent connections to the server is limited to 4
Du kan jo også installere ICQ og kontakte Wolfgang direkte her:
ICQ 335794777
Og hvis du slet ikke kan få det til at virke, kan du prøve en anden usenet-udbyder:
Top Fem usenet-udbydere.
Hvilken usenet client bruger du? (Eller er det via browser?)
Jo, fint nok, men hvor finder jeg mit password?
Har du andre bud på et klientprogram? Jeg bruger Thunderbird.
Thunderbird. Andre muligheder?
Towle skrev:Jo, fint nok, men hvor finder jeg mit password?
Har du andre bud på et klientprogram? Jeg bruger Thunderbird.
Du MÅ da vide, hvor dit password befinder sig, eftersom du jo postede det i dit første indlæg.
Med hensyn til usenet klienter, så prøv da at se på den Top Fem, som jeg linker til længere oppe.
Min foretrukne klient var Thoth, dengang der fulgte gratis usenet med internetabonnementet.
Ellers prøv Usenapp.
nu synes jeg det lød så underligt, og undskyld mig, men tog mig friheden og tastede dit login og password ind i thunderbird. Det virker helt ok med de oplysninger du har angivet her i tråden.
puggaard skrev:nu synes jeg det lød så underligt, og undskyld mig, men tog mig friheden og tastede dit login og password ind i thunderbird. Det virker helt ok med de oplysninger du har angivet her i tråden.
Now, that's good thinking!
Towle, Dit usenet virker, men sørg for at ændre dit password, lige så snart du har logget ind.
puggaard skrev:nu synes jeg det lød så underligt, og undskyld mig, men tog mig friheden og tastede dit login og password ind i thunderbird. Det virker helt ok med de oplysninger du har angivet her i tråden.
Det kan jeg ikke få til at virke. Kan du sende en liste eller et skærmdump?
det ser ca sådan ud
puggaard skrev:det ser ca sådan ud
Imponerende. Jeg arbejder videre :-)
Towle skrev:puggaard skrev:det ser ca sådan ud
Allerede ved billede nr. 1 går det galt. Her er der på min Thunderbyrd et felt der hedder "Brugernavn". Er det korrekt det jeg har skrevet?
Jeg kan ikke få det til at virke.
Towle skrev:Towle skrev:puggaard skrev:det ser ca sådan ud
Allerede ved billede nr. 1 går det galt. Her er der på min Thunderbyrd et felt der hedder "Brugernavn". Er det korrekt det jeg har skrevet?
Nej, ifølge puggards skærmbilleder skal servertypen være NNTP.
Imap er til mail.PallMei skrev:Towle skrev:Towle skrev:puggaard skrev:det ser ca sådan ud
Imap er til mail.
Jeg giver op, man kan ikke ændre "IMAP-mailserver". Det kan jeg ikke finde ud af, men tak forsvaret.
Towle skrev:PallMei skrev:Towle skrev:Towle skrev:puggaard skrev:det ser ca sådan ud
Imap er til mail.Jeg giver op, man kan ikke ændre "IMAP-mailserver". Det kan jeg ikke finde ud af, men tak forsvaret.
Jeg har ikke thunderbird installeret og på vej ud af døren, men det er nok fordi du vælger forkert type opsætning til at starte med. Altså du vælger tilføj mail-konto istedet for tilføj nyhedsserver.
Jeg giver op, man kan ikke ændre "IMAP-mailserver". Det kan jeg ikke finde ud af, men tak forsvaret.
Jeg har ikke thunderbird installeret og på vej ud af døren, men det er nok fordi du vælger forkert type opsætning til at starte med. Altså du vælger tilføj mail-konto istedet for tilføj nyhedsserver.
Det gav ikke meget svar på mit spørgsmål. Hvad mener du med "fordi du vælger forkert type opsætning"?
det er fordi du forsøger at tilføje en mail konto som usenet. derfor spørger den om ting du ikke forventer.
derfor nævner folk du forsøger at lave forkert konto type.
du skal i thunderbird går i menu "File" derefter i "New" og her kan du vælge "newsgroup account".
Nihad skrev:det er fordi du forsøger at tilføje en mail konto som usenet. derfor spørger den om ting du ikke forventer.
du skal i thunderbird går i menu "File" derefter i "New" og her kan du vælge "newsgroup account".
Og hvad hedder en newsgroup account (NNTP)?
Towle skrev:Nihad skrev:det er fordi du forsøger at tilføje en mail konto som usenet. derfor spørger den om ting du ikke forventer.
Ikke sikker på hvad du mener, men du kan se oplysningerne i tidligere svar fra Tonny og Puggaard.
på dansk i Thunderbird: "Nyhedgruppekonto..."
PallMei skrev:Towle skrev:Nihad skrev:det er fordi du forsøger at tilføje en mail konto som usenet. derfor spørger den om ting du ikke forventer.
Ikke sikker på hvad du mener, men du kan se oplysningerne i tidligere svar fra Tonny og Puggaard.
Jeg giver op :-(
Jeg giver op :-(
:-( det er ikke nemt