Hvordan indstiller man TimeMachine til automatisk at slette den ældste backup?
P.S. Det er gået op for mig, at jeg plejer at poste i iOS. nu er det gået op for mig, at det åbenbart er til iPhone. Sorry ;-). Hvilken gruppe skal jeg vælge når jeg gerne vil stille spørgsmål om Apples styresystem?
Det gør den som standard når den mangler plads.
PS. Overskriften matcher ikke dit spørgsmål
Det gør den altså ikke. Jeg bruger CleanMyMac og den viset følgende:
Jeg har været ude for det samme som trådstarter og måtte starte på en ny disk, så min gamle disk slettede ikke som det beskrives.
Jørgen St. Jensen skrev:Jeg har været ude for det samme som trådstarter og måtte starte på en ny disk, så min gamle disk slettede ikke som det beskrives.
Det har jeg også, men det betyder ikke at det ikke fungere som beskrevet. De skriver også at du kan bruge Time Machine længe før der ikke er plads også at når du løber tør er det bedst at starte med en ny disk.
Hvis historikken er ligegyldig, kan du også vælge at slette den nuværende disk og starte forfra. Men det er mere risikabelt og drevet er muligvis for lille til dit nuværende behov og vil løbe tør igen inden for overskuelig tid.
Du skal starte med at benytte en disk hvor der er plads nok til den første fulde backup.. Den disk du benytter, er alt for lille, for som du kan læse, skal den være på min. 250Gb, for at din bckup ,som fylder ca 238Gb kan være der. Så et godt råd... Vælg en på min 500Gb til din backup