xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
435
188
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
MacBook billedvisning forvrænget
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

1

0
12. maj 2023 @ 16:13
Nyt medlem

Hej,

Jeg har en 7 år gammel MacBook som jeg er glad for. For noget tid siden begyndte skærm at vise billeder i let forvrængede farver (mørkere end normalt). 

Når jeg starter MacBooken op kommer start billedet i de rigtige nuancer, men kort efter er det som at det skifter. 

Jeg har forsøgt mig med forskellige skærm og farve indstillinger men lige meget hjælper. Til info skal det siges at alle app's kører fint i de rigtig farver, det er kun billeder der vises forringet.

Håber der er andre som har hørt om lignende der kan hjælpe.

På forhånd tak

Flemming

4
0
  461

3119

435
PallMei (Skribent)
12. maj 2023 @ 17:42
Virtual Machine

Prøv at tjekke Systemindstillinger->Tilgængelighed->Skærm og se om der er flueben i nogle er mulighederne. Hvis du er på Ventura, så er Systemindstillinger helt omorganiseret og tingene nok placeret anderledes.

0

0
12. maj 2023 @ 22:50
Suspenderet

Hej PallMei

Tak for rådet, jeg har været forbi tilgængelighed-> skærm og der ikke sat nogen flueben. 

Spekulerer på om det kan være et problem med grafikkortet,  hukommelseskortet eller CPU'en?

Kan man checke dette?

Glemte at nævne at det også gælder når jeg ser Netflix på safari at billedet bliver forvrænget, personer, linjer i baggrunden bliver utydelige og ansigter mørke/grønlige.

MvgFlemming

8740

222
13. maj 2023 @ 06:51
Poseidon

Med alt sandsynlighed er flekskablet dårligt. Det er et kendt problem på flere Macbooks. Kræver ofte en udskiftning af hele skærmen, og er derfor ret dyrt og ikke værd at fikse.

Min 2015 Macbook lever permanent i noget der ligner at “inverted colors” funktionen Er slået til. Jeg venter derfor på at M3 MBA bliver annonceret så jeg kan få en ny maskine.

Der var engang en Mac...

3119

435
PallMei (Skribent)
13. maj 2023 @ 07:24
Virtual Machine

Andre muligheder:

Tjek også at farvefiltre på samme side også er slået fra.

En usual suspect er kontrast du også på samme side under tilgængelighed. Den skal være helt til venstre, ellers ser det mærkelig ud (kan faktisk ikke forstå hvad hensigten er, for den producere ikke noget positivt). Men den gør det lyser og derfor ikke oplagt i din situation.

Endelig er der under energi, at den skal gøre skærmen mørkere på batteri. True tone under skærm, hvis din maskine understøtter det og automatisk lysstyrke justering (måske du har blokeret sensoren). Samt Night Shift, der her på Ventura også er under skærm, men usikker på om det er tilfældet på tidligere macOS.