Command+W & Q
Luk fane og luk windue/app
Dem bruger jeg en hel del men jeg ville virkeligt gerne have mulighed for at forhindre de 2 i at virke på specifikke programmer.
Er det muligt?
Ventura.
Ja, ved at give menu-punkterne en anden genvej under Systemindstillinger->Tastatur->Tastaturgenveje->Appgenveje.
PallMei skrev:Ja, ved at give menu-punkterne en anden genvej under Systemindstillinger->Tastatur->Tastaturgenveje->Appgenveje.
Så ændrer jeg dem for alle programmer korrekt?
Det vil jeg helst ikke, jeg bruger dem som sagt meget. Det er et spørgsmål om at forhindre de 2 genveje i at virke primært på Parallels og program vinduer i Parallels.
Jesper Arning skrev:Nej, du kan angive specifik hvilken app. Det er dog muligt at vælge alle apps, hvis du ønsker.PallMei skrev:Ja, ved at give menu-punkterne en anden genvej under Systemindstillinger->Tastatur->Tastaturgenveje->Appgenveje.
Så ændrer jeg dem for alle programmer korrekt?
Det vil jeg helst ikke, jeg bruger dem som sagt meget. Det er et spørgsmål om at forhindre de 2 genveje i at virke primært på Parallels og program vinduer i Parallels.
PallMei skrev:
Nej, du kan angive specifik hvilken app. Det er dog muligt at vælge alle apps, hvis du ønsker.
Ok tak. Jeg kan gøre det Pforarallels men desværre ikke for programmer der kører i Parallels.
Jesper Arning skrev:Ok tak. Jeg kan gøre det Pforarallels men desværre ikke for programmer der kører i Parallels.
Og så fandt jeg det, dybt begravet i indstillingerne for Parallels, kan man under indstillinger for den enkelte virtuelle maskine finde og deaktivere f.eks. Command W / Q.