Kan jeg sende DRTV fra min MacBook Pro til mit Samsung TV? Hvis ja, hvad gør så den kloge?
Mange hilsener og tak for gode råd i 2022
Hans
Hvis du har et Apple-tv, så kan du bruge TV'et som ekstra skærm. Ellers skal der et USB-C til HDMI kabel til.
Alternativt kan du fra en Iphone/Ipad sende til en Chromecast, hvis du en sådan til TV'et
Carsten Holmgaard Hansen skrev:Hvis du har et Apple-tv, så kan du bruge TV'et som ekstra skærm. Ellers skal der et USB-C til HDMI kabel til.
Alternativt kan du fra en Iphone/Ipad sende til en Chromecast, hvis du en sådan til TV'et
Mange nyere fjernsyn understøtter airplay.
Der findes også apps til smart TV - også til DRTV
Det vil være en god ide, at du nævner nøjagtigt, hvilket TV (ikke kun Samsung), men betegnelse og hvilken MacBook Pro med systembeskrivelse
Er dit TV et smart TV, kan du installere DR TV direkte på det. Det har jeg gjort.
Hansi skrev:Kan jeg sende DRTV fra min MacBook Pro til mit Samsung TV? Hvis ja, hvad gør så den kloge?
Mange hilsener og tak for gode råd i 2022
Hans
Hvis du har AppleTV eller et SmartTV med en masse app's på, gør du bare som beskrevet af andre overfor.
Har du ikke AppleTV eller et TV med DRTV-appen så gør som jeg gør: køb en ganske almindelig Chromecast 3 til et par hundrede kroner, og start DR TV via browseren Google Chrome på www.drtv.dk
Oppe i højre hjørne ligger ikonet for "Vis på en anden skærm". Når TV og Chromecast er tændt og Chromecast billedet vises på TV'et, kan du vælge din Chromecast på dette ikon i højre hjørne. Herefter er du på TV'et. Det virker hver gang.