nå så døde mit ene Apple tv 4K sku. den først udgave af modellen, mener jeg det er, en nat vågende jeg ved der var noget der blinkede i mit soveværelset og ja det var så mit Apple TV, har forsøgt alverdens ting for at redet den men intet har hjulpet, den blinker stadig lystigt videre, ander der har været ude for at deres Apple TV boks bare sådan lige pludseligt døde?
Engang kunne man nulstille dem via MacBook. Ved ikke om det stadig gør sig gældende, men har du undersøgt det?
der er umiddelbart ingen porte til det. der er strøm, netværk og HDMI stik bagpå, så ved ik lige hvordan den skulle kunne sluttes til en macbook.
om det er det samme ved jeg ikke. men jeg oplevede en gang imellem at min blinker og ikke viser noget på skærmen.
læste at det er noget med HDMI protokol at gøre. at TV og apple TV taler forbi hinanden. Ved at genstarte TV lykkedes det mig at få gang i ting.
hvorfor det sker ved jeg ikke, da jeg ikke har det store indblik i HDMI standard, men noget med at de to enheder har aftalt hvordan de skal kommunikere, og den ene af dem har så fået ændret noget af det, så de ikke kan med sikkerhed genkende hinanden. sikkert noget med copyright at gøre, at man ikke kan være "man in the middle" og opsnappe video/audio signal til optagelser med tredje enhed. men det er kun min teori. :)
Det er helt død, har haft det stående tændt en hel nat uden det hjalp og det blinkede bare videre som det er begyndt.
Pjock skrev:Det er helt død, har haft det stående tændt en hel nat uden det hjalp og det blinkede bare videre som det er begyndt.
Samson skrev:Pjock skrev:Det er helt død, har haft det stående tændt en hel nat uden det hjalp og det blinkede bare videre som det er begyndt.
Direkte link til support-artiklen:
https://support.apple.com/da-dk/HT203028
Er desværre ikke så meget man kan gøre selv ved 4K da de har fjernet usb-porten, i stedet skal man kontakte support.
Uofficielt var der dog stadig en gemt usb-port på de første 4K.
tak for linket men har kigget på det og det ender tit med at folk skal betale hvad der svare til et nyt Apple tv så kan ikke betale sig at kontakte Apple. det er for gammel til garanti reparation.
En ny Apple TV 4K gen.3 er også bare lækker. Man kan få dem billigere i forbindelse med et nyt mobilabonnement. Jeg købte den store udgave til en rigtig fin pris, da jeg hoppede over til andet mobilabonnement.
tja bliver måske løsningen men er bare overkill til et 24" HD ready soveværelses tv haha, den jeg havde var allerede overkill.