Nu kaster jeg bare noget ud, ikk'?
Jeg skal redigere en masse HTML-dokumenter. Det er meningen at jeg vil have en model/skabelon i venstre side af skærmen og et redigérbart dokument til højre.
Det er ikke nødvendigt at vinduerne kan scrolles hver for sig
Du trækker det ene dokument ind i Venstre side, og det andet i højre side, så er de delt på skærmen?
1) Åbn begge vinduer du skal bruge til formålet
2) Find den grønne runde knap oppe i venstre side af det vindue du skal bruge
3) Placer pointeren over den grønne runde knap, og hold museknappen inde indtil du far en mikro-menu frem
4) Vælg "vi vindue til venstre på skærmen" på det ene vindue, og det andet vindue vil selv sin plads.
5) Du kan justere på størrelsen af vinduerne i forhold til hinanden ved at trække den grå streg mellem vinduerne fra side til side
Jeg fandt ud af, at min HTML-editor (Brackets) har funktionen indbygget. Det prøver jeg at finde ud af ;-)
Det kan jeg ikke få til at virke. Hvilket program skal jeg bruge? Det er vældig fint med en instruktion jeg skal bruge for at åbne en skabelon + et redigerbart dokument, men hvilket program skal jeg bruge?
Towle skrev:Det kan jeg ikke få til at virke. Hvilket program skal jeg bruge? Det er vældig fint med en instruktion jeg skal bruge for at åbne en skabelon + et redigerbart dokument, men hvilket program skal jeg bruge?
Hvis Brackets understøtter flere vinduer behøver du ikke et andet program for at bruge LV426s metode.
Det er her Apple gerne måtte kopiere lidt fra MS... Apples implementering er lidt simpel og ikke specielt brugervenlig.
Jeg bruger derfor Magnet ☺️
Bruger selv Rectangle
Har umiddelbart de samme funktioner, prisen kan ikke slås Kr. 0-00
Jeg har købt Magnet. Når jeg vil starte programmet kommer denne, men den er ikke klikbar:
Towle skrev:Jeg har købt Magnet. Når jeg vil starte programmet kommer denne, men den er ikke klikbar:
Den fortæller trin for trin at du skal gå ind i indstillinger og give den den nødvendige tilladelse til at kunne fungere.
MacOS har indbygget funktionen også.
hvis du holder musen over "full screen" knappen, så kan du bestemme om den skal være full screen, en halvdelen af skærmen til venstre eller den anden halvdelen til højre.
Jow, men programmet åbner jo ikke.
Palle Meinert skrev:Towle skrev:Jeg har købt Magnet. Når jeg vil starte programmet kommer denne, men den er ikke klikbar:
Den fortæller trin for trin at du skal gå ind i indstillinger og give den den nødvendige tilladelse til at kunne fungere.
Jow, men programmet åbner jo ikke!
Towle skrev:Palle Meinert skrev:Towle skrev:Jeg har købt Magnet. Når jeg vil starte programmet kommer denne, men den er ikke klikbar:
Har du givet tilladelsen?
Så er den i menu-baren. Bruger den selv:
PallMei skrev:Towle skrev:Palle Meinert skrev:Towle skrev:Jeg har købt Magnet. Når jeg vil starte programmet kommer denne, men den er ikke klikbar:
Jo, men det kræver vel at programmet starter og det gør det ikke.
Towle skrev:PallMei skrev:Towle skrev:Palle Meinert skrev:Towle skrev:Jeg har købt Magnet. Når jeg vil starte programmet kommer denne, men den er ikke klikbar:
Jo, men det kræver vel at programmet starter og det gør det ikke.
Du fortæller ikke om du har givet den tilladelse som dens vejledning fortæller du skal gøre. Før du gør det, kan den ikke køre.
PallMei skrev:Du fortæller ikke om du har givet den tilladelse som dens vejledning fortæller du skal gøre. Før du gør det, kan den ikke køre.
Jeg følger vejledningen her: https://magnet.crowdcafe.com/faq.html. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det er rigtigt.
- Go to System Preferences → Security & Privacy → Acccessibility
Det er vel:
Systemindstillinger → Sikkerhed og anonymitet → Anonymitet?
Towle skrev:PallMei skrev:Du fortæller ikke om du har givet den tilladelse som dens vejledning fortæller du skal gøre. Før du gør det, kan den ikke køre.Jeg følger vejledningen her: https://magnet.crowdcafe.com/faq.html. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det er rigtigt.
Du kunne blot følge vejledningen på det skærmbillede du postede, som siger det samme.
- Go to System Preferences → Security & Privacy → Acccessibility
Det er vel:
Systemindstillinger → Sikkerhed og anonymitet → Anonymitet?
Ikke helt Acccessibility betyder Tilgængelighed.
Det er vel:
Systemindstillinger → Sikkerhed og anonymitet → Anonymitet?Ikke helt Acccessibility betyder Tilgængelighed.
Hvor finder du den?
Towle skrev:Det er vel:
Systemindstillinger → Sikkerhed og anonymitet → Anonymitet?Ikke helt Acccessibility betyder Tilgængelighed.
Hvor finder du den?
Det er Systemindstillinger på Ventura, der er redesignet i forhold til tidligere versioner.
Palle Meinert skrev:Towle skrev:Det er vel:
Hvor finder du den?
Det er Systemindstillinger på Ventura, der er redesignet i forhold til tidligere versioner.
Ok, jeg kører på High Sierra :-(
Towle skrev:Palle Meinert skrev:Towle skrev:Det er vel:
Hvor finder du den?
Ok, jeg kører på High Sierra :-(
Same same.