Er det muligt at programmere en Apple remote til at kontrollere volumen på en ekstern enhed uden at de er forbundet via HDMI?
Lige nu har jeg min Apple TV forbundet til mit Samsung TV via HDMI - Fra Samsung tv'et har jeg så optisk lyd ud som går over i en ældre Denon receiver.. Jeg kan ikke kontroller volumen på fjernsynet når lyd er indstillet til optisk ud og spekulere derfor om jeg kan programmere fjernbetjeningen til at kontrollere lyden på Denon receiveren !?
Næppe...
Prøv og meld tilbage. Der må være en grund til at de har kommet infrarød understøttelse i fjernbetjeningen.
Programmer fjernbetjeningen til lydstyrke
Hvis lydstyrken ikke virker automatisk, kan du programmere Siri Remote eller Apple TV Remote manuelt:
Med din Siri Remote eller Apple TV Remote kan du justere lydstyrken på enten dit tv eller din modtager, men du kan ikke styre begge dele samtidigt.
Det kan du sagtens, følg linket fra PallMei. I den nyeste fjernbetjening (den grå) er der også kommet en mute-knap, det kan programmeres til et IR-signal fra din receivers fjernbetjening efter eget valg.
Det kan du godt som der skrives, jeg styrer mit SONOS (surround 5,1. Playbar, sub og 2xplay) det forbundet med optisk.
Nu har jeg 2021 udgaven med den nye fjernbetjening men mener bare jeg slog det til i indstillinger på Apple tv'et..
Køre godt nok med beta 15 på mit Apple tv men tror menuen er den samme..