xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
436
188
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Fotos på iPhone til MacBook Pro?
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)

0

0
18. august 2020 @ 14:54
Nyt medlem

Kære medlemmer

Som nybegynder er det vel tilladt at spørge om "simple" problemer! Altså: Hvordan får jeg bragt mine fotos fra min iPhone over på min Mac?

På forhånd TAK for svarene

Astrid

astrid
  4
0
  823

1132

17
18. august 2020 @ 16:42
Stormogul

Hej Astrid

Velkommen til!

Hvilken iPhone og Mac Er der tale om?
der er lidt forskellige måder at få billederne over på.

Jeg bruger selv iCloud fotos, så billederne er i i skyen og synkronisere mellem computer og tlf.

Hvis du åbner foto programmet på computeren har du også mulighed for at importere billederne til fotos programmet, lidt ligesom hvis du havde et digital kamera.

l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

4899

472
20. august 2020 @ 15:02
FPU

Hej Astrid.

Med mindre du har det aller-nyeste macOS, som synkroniserer en iDims med Mac'en igennem Finder, kan du bruge iTunes til at lave en backup af alt på din iPhone, inklusive dine fotos. Det hele bliver lagt i krypteret form over på din Mac, så du kan ikke se billederne på denne måde, men det er jo altid en god idé at have en sikkerhedskopi, inden man begynder at rode med de ting, som man helst ikke vil miste. Husk, at der skal være (noget) mere fri plads på din Mac, end hvad du har liggende på telefonen, da der bliver lavet en 1:1 kopi. Der skal efterfølgende også være nok fri plads på din Mac til din iPhones Kamerarulle:

Du kan bagefter så kopiere din Kamerarulle separat over på din Mac ved at bruge programmet ImageCapture, som er en del af macOS. Jeg ved ikke lige, hvad det hedder på dansk, men det ligger i mappen "Programmer", og ikonen er et kamera.

Forbind din iPhone til din Mac med dit Lightning-til-USB kabel, ignorér tilbudet om at iTunes skal starte op, hvis du allerede har taget en backup (eller alligevel ikke vil) og start derefter ImageCapture.

Nu burde ImageCapture kunne se din iPhone og eventuelt foreslå, om den skal importere hele din kamerarulle. Ellers skal du lige vælge de billeder, der skal overføres. Det burde du kunne se dig ud af. Dine fotos bliver importeret ind i en nyoprettet mappe i mappen "Billeder" i din brugermappe. Her vil de så ligge som enkelt-filer, som du fint kan åbne med f.eks. Billedfremviser (Preview på engelsk). Dine film vil åbnes i QuickTime Player.

Velkommen til og bare spørg løs. Det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde.

Spirituel Maskine

0

0
21. august 2020 @ 09:22
Nyt medlem

Kære Tommy og øvrige hjælpere i nød

Jeg (manden og gammelt medlem Hans) vil se om den nemme vej via kabel fra iPhone XG til MacBook Pro ikke kan bruges som når jeg gør det fra kamera til MacBook Pro. Men det er nok ikke sidste gang Astrid melder sig, nu da berøringsangsten for de alvidende på sitet har lagt sig!

Bedste hilsener og tak. 

Hans

astrid

868

11
21. august 2020 @ 09:59
Veteran

Hvis i bare bruger iCloud på alle enheder, så vil dine fotos vise sig på alle enheder, og hver gang du tager et nyt

foto, vil det automatisk ligge på alle enhederne.

Stig Bindner