Vidste i godt, at selvom man kommer til at købe en app på en subscription plan, og så sletter det senere, at man stadig betaler til det som om man stadig gør brug af det? (Er det en forbrugerfælde)
Min datter købte to apps, der ugentlg koster tilsammen ca 160 kr. Så slettede jeg dem på hende telefon, og fandt en online side hos Apple hvor man kunne afmelde dem i god tro. Jeg afmeldte dem så. Men jeg kunne se en uge senere på min konto, at der er blevet trukket yderligere 160 kr. Damn!
Det kan man så ikke. Man er med pine og død nød til at bruge hendes iTunes konto på en computer, og så i selve iTunes udradere subscription-grippene. Det lyder måske fint for nogen. Men jeg syntes at det lyder suspekt, at man skal i gennem iTunes på en computer, for at fjerne subscriptions der er lavet på en telefon. Hvad med dem som ikke har en computer?
Hvorfor kan man ikke bare gøre det fra en telefon? (brugervenlighed)
Hvorfor stopper en subscription ikke automatisk, når den tilhørende app slettes på telefonen? (Intuition og brugervenlighed)
Hvorfor skal man bruge iTunes på en computer til det? (Det viker ikke særlig brugervenlig eller intuitivt)
Nu har vi så valgt "intet kort" som betalingsmetode, som osse kun kan ordnes fra iTunes på en computer. Burde den slags ikke foregå direkte fra en telefon? Vi har ikke den option på vores iPhones.
Du kan godt gøre det fra telefonen direkte.
https://support.apple.com/da-dk/HT202039
iTunes Store -> Scroll helt ned i bunden -> Apple-id: xxxxx@icloud.com
Tak :)