Jeg har tre AirPort Express 2 og to Apple TV 4 og en Apple TV 3.
Jeg prøvede så at tilslutte begge to af mine Apple TV til hver deres AirPort Express, og lade dem afspille hver deres Youtube video med lyden til hver deres respektive AirPlay enhed samtidig. De spiller på fint hver deres højtalere samtidig uden forstyrrelse. Det var jeg ikke lige klar over at man kunne. Med der er jeg ret imponeret over, fordi det jo virker samtidig over samme netværk. Og hvis man blot behøver at lytte til musik via AirPlay fra ens iPhone over på samme AirPort Express kan man osse det. Så det er faktisk et ret smart multi-room system de har lavet.
Så jeg glæder mig faktisk til hvad Apple kommer med, når AirPlay 2 kommer. Bliver det mere end det at man kan streame til mere end én AirPlay enhed ad gangen? Hvad ved i?
Du kan jo prøve tvOS 11.3 beta og iOS 11.3 beta - så kan du afprøve AirPlay 2
Jeg har faktisk tvOS 11.3 beta. (ikke iOS 11.3 beta, for det venter jeg med) Og jeg kan se alle mine enheder i dens AirPlay menu. Men den sætter ikke flueben ved nogle af AipPlay enhederne selvom jeg har har valgt dem. Det vil sige, at jeg faktisk ikke ved hvad der sker, selvom jeg prøver mig frem. Så jeg venter lige lidt med at screw-for-meget-around med det der
Det var mere, hvis der var noget legit sladder om AirPlay 2 ud over den kan stream til flere enheder ad gangen.
Jeg går du fra at alle AirPort Expresser bliver opdateret til AirPlay 2 til den tid - med mindre det er sådan nogle enheder der bare passivt modtager en stream og så bare afspiller det. Så vil de jo nok allerede kunne AirPlay to fra starten af.
iOS 11.3 beta køre ellers rigtig godt. Kan faktisk ikke mærke at det er en beta.
Det samme her. Det kan jeg heller ikke. Jeg har faktisk kørt tvOS beta uden problemer på et af mine Apple TV 4 siden jeg fik dem. Jeg kan bare ikke se de flueben, som bekræfter hvad jeg har valgt. Det ser jeg så ikke som et problem, siden det er en beta.
Så det er derfor jeg hælder til hvad i ved om en AirPlay 2 GM.