Er der nogen her, der har gode erfaringer med et alternativt - og gerne gratis - produkt, som virker både på MacOS og Windows?
pft.
Jeg bruger ikke selv Windows længer. Er det for at få en kode?
Jeg bruger Google Authenticator, men er længe siden jeg har tilføjet noget. Tror Passkey er ved at udfase den metode.
Hvis det er passwords, så har Apple vist en iCloud-adgangskode app til windows og iCloud Plug-in til de mest populære browsere.
Jeg bruger det alene til ekstra kontosikkerhed på microsoft-konti. Både min, min kones og en del andre i familien; nogle med Mac og andre med pc.
Rosenu skrev:Jeg bruger det alene til ekstra kontosikkerhed på microsoft-konti. Både min, min kones og en del andre i familien; nogle med Mac og andre med pc.
Altså 2 faktor. Det er hvad passkey er ved afløse disse nummer koder til. Men Google Authenticator har jeg som sagt installeret på min telefon.
Jeg bruger Authy, den er gratis. Men deres iOS app vil desværre ikke længere åbne på macOS, men tænker man vil være uden om det problem når vi snart får mulighed for at tilgå iPhonen direkte på Mac'en.
David Munch skrev:Man behøver ikke have den installeret på samme enhed man vil logge ind på. Vil faktisk sige at det er mere sikkert at have den på en anden enhed. Jeg har den kun på min iPhone, men burde måske have den på en backup enhed også 🤔Jeg bruger Authy, den er gratis. Men deres iOS app vil desværre ikke længere åbne på macOS, men tænker man vil være uden om det problem når vi snart får mulighed for at tilgå iPhonen direkte på Mac'en.
PallMei skrev:
Man behøver ikke have den installeret på samme enhed man vil logge ind på. Vil faktisk sige at det er mere sikkert at have den på en anden enhed. Jeg har den kun på min iPhone, men burde måske have den på en backup enhed også 🤔
Authy styres centralt, så den synkroniserer bare med deres server, på godt og ondt.
NB. Det er blot “Autofill” der ophører med at virke. Altså lagring og udfyldning af passwords. Genering af to-faktor koder skulle fortsat fungere så vidt jeg kan læse. Jeg bruger selv MS Authenticator og bemærkede også beskeden.
Altså Google Authenticator på en iPhone?
Den har jeg også overvejet. Microsofts synes jeg får de bedste anbefalinger, men er også faldet over Ente Auth, 2FAS og Bitwarden - alle open source.
puggaard skrev:NB. Det er blot “Autofill” der ophører med at virke. Altså lagring og udfyldning af passwords. Genering af to-faktor koder skulle fortsat fungere så vidt jeg kan læse. Jeg bruger selv MS Authenticator og bemærkede også beskeden.
Hvis den fortsat virker, fortsætter jeg bare med Authenticater.
Bruger den til sikker adgang til flere i familiens Microsoft-konti, da flere af dem tidligere blev hacket. Har kun brug for den funktionalitet, hvor man på mobil(/tablet bekræfter med en kode, når man via pc/Mac vil logge på.
Tak for gode input til jer alle!